Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παραλιακός Δρόμος Λίμνη-Πολιτικά

Τα τελευταία χρόνια κανείς δεν αναφέρεται στην διάνοιξη του παραλιακού δρόμου Λίμνης μέσα από το Όρος Κανδήλι, ένα έργο το οποίο είχε εξαγκελθεί από πολλές κυβερνήσεις στο παρελθόν και οι πρώτες σκέψεις για την κατασκευή του παρουσιάστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 70. Μήπως τελικά αυτό το έργο δεν άξιζε τόση προσπάθεια, και εάν είναι έτσι πως θα εκμεταλλευτούμε σήμερα την εγκατάλειψη κάθε σκέψης για την κατασκευή του;

Παρακάτω θα αναφέρω μερικές από τις αρνητικές επιπτώσεις που θα επέφερε η παραλιακή χάραξη:

- Πολύ υψηλό κόστος κατασκευής με πολύ πιθανή την δημιουργία επιπλέον διοδίων.

- Η κατασκευή ενός τέτοιου έργου σίγουρα θα απέτρεπε την χορήγηση χρημάτων από εθνικούς πόρους για την βελτίωση του δρόμου Ψαχνά-Στροφυλιά.

- Χρονοβόρα διαδικασία, τουλάχιστον μιας δεκαετίας.

- Σοβαρότατες περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο όρος Κανδήλι από την δημιουργία ενός νέου και πολυσύχναστου αυτοκινητόδρομου και ιδιαίτερα στο μεγάλης οικολογικής σημασίας όρος Κανδήλι, το οποίο έχει προταθεί για ένταξη στο δίκτυο NATURA 2000 λόγω της πλούσιας βιοποικιλότητάς του .

- Αύξηση της ανεργίας στην ευρύτερη περιοχή του Μαντουδίου.

- Ραγδαία αύξηση των εφήμερων εκδρομέων από Χαλκίδα και Αθήνα σε όλη την Βόρεια Εύβοια. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του μαζικού και όχι του ποιοτικού τουρισμού, με σημαντικότατες αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον , εάν μάλιστα συνυπολογίσουμε και την επιδείνωση του κυκλοφοριακού προβλήματος κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σε Λίμνη και Αιδηψό, το αποτέλεσμα θα ήταν καταστροφικό και σίγουρα με την πάροδο του χρόνου η Βόρεια Εύβοια θα γινόταν απωθητική για κάθε τουρίστα.

Παραλιακή χάραξη από Όρος Κανδήλι

Πολλοί βέβαια θα αντιπαρέλθουν λέγοντας ένα τέτοιο έργο θα μείωνε σημαντικά τον χρόνο για την Χαλκίδα, είναι όμως έτσι; Σήμερα για να φθάσεις στα Ψαχνά μέσω Μαντουδίου από Λίμνη απαιτείται περίπου 1 ώρα και 15 λεπτά, ενώ με την κατασκευή ενός νέου δρόμου από το όρος Κανδήλι ο χρόνος θα κυμαινόταν στα 40 λεπτά (διαφορά 35 λεπτά). Με την βελτίωση όμως του οδικού άξονα Ψαχνά- Προκόπη-Λίμνη ο χρόνος από 1 ώρα και 15 λεπτά θα μπορούσε να μειωθεί σε 55 λεπτά οπότε η διαφορά θα ήταν της τάξεως του εικοσάλεπτου (όχι και τόσο αξιόλογη).

Σήμερα έξυπνη κίνηση θα ήταν το <<θάψιμο>> της παραλιακής χάραξης από το ΥΠΕΧΩΔΕ και η αποδοχή της εγκατάλειψης αυτού του έργου από το λαό της Βόρειας Εύβοιας, να χρησιμοποιηθεί ως βασικό επιχείρημα για την επίσπευση των παρακάτω δύο αμεσότερων, εφικτότερων και πολυ μικρότερου κόστους έργων:

Η διάνοιξη ενός νέου δρόμου από το Όρος Κανδήλι σίγουρα

θα δημιουργούσε σημαντικότατες περιβαλλοντικές επιπτώσεις

- την βελτίωση του δρόμου Ψαχνά- Προκόπι -Λίμνη με την δημιουργία

σήραγγας που θα ξεκινά πριν από την ανάβαση του Παγόντα και θα καταλήγει κάπου στην γέφυρα πριν την διασταύρωση στις Άκρες (μελέτες έχουν ήδη ξεκινήσει). Αντίστοιχο έργο έχει πραγματοποιηθεί στον νομό Ευρυτανίας στον δρόμο προς Καρπενήσι (σήραγγα Τυμφρήστου) και σε εποχές μάλιστα που το Καρπενήσι δεν είχε τις σημερινές ανάγκες.

- και την διάνοιξη περιφερειακού δρόμου από Χαλκίδα προς Ψαχνά, έξω από Αρτάκη και Καστέλα.

Με την δημιουργία αυτών των δύο επικείμενων έργων, που κατά την γνώμη μου είναι σημαντικότερα από την παραλιακή χάραξη θα έχουμε τα εξής αποτελέσματα:

- σημαντική μείωση του χρόνου για Χαλκίδα διότι αποφεύγονται:

α. η διέλευση μέσα από την Αρτάκη.

β. o δρόμοs που ενώνει τα Ψαχνά με την Χαλκίδα ο οποίος τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα λόγω των πολυκαταστημάτων και των αντιπροσωπειών.

γ. καθώς και το κομμάτι του Άγιου το οποίο είναι το χειρότερο από άποψης στροφών και καθυστέρησης από την παρουσία φορτηγών.

- μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, τόσο στο τμήμα Πολιτικά – Ψαχνά, αποφεύγοντας τον υψομετρικό όγκο του Άγιου ( δημιουργία σήραγγας), όσο και μέσα στην Ν. Αρτάκη, αφού πλέον ο δρόμος θα είναι περιφερειακός. Άλλωστε δεν πρέπει να μας αφήνει αδιάφορους ότι η Εύβοια για το έτος 2008 βρίσκεται στην τρίτη θέση πανελλαδικά στον κατάλογο των τροχαίων και η Στερεά Ελλάδα για το 2006 πρώτη σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση .

- μείωση της πιθανότητας αποκλεισμού κατά τους χειμερινούς μήνες λόγω χιονοπτώσεων διότι θα έχει αποφευχθεί το χειρότερο κομμάτι της διαδρομής (με το μεγαλύτερο υψόμετρο) αυτό του Άγιου.

- την απόλαυση μιας μοναδικής διαδρομής μέσα από την καταπράσινη ορεινή Εύβοια.

- Και τέλος την δημιουργία ενός ξεκούραστου, ασφαλή και σύντομου δρόμου προς την Χαλκίδα.

Από όλα τα παραπάνω μπορούμε να συμπεράνουμε πόσο μεγάλη αξία έχουν αυτά τα δύο έργα. Βέβαια το ευχάριστο και ενθαρρυντικό είναι πως μετά από πιέσεις βουλευτών του νομού μας προς το ΥΠΕΧΩΔΕ, η Ευρωπαϊκή Ένωση δέχτηκε να χαρακτηρισθεί Διευρωπαϊκό δίκτυο η παράκαμψη Χαλκίδας - Αρτάκης - Ψαχνών έργο που εντάσσεται στο Δ΄ ΚΠΣ, και μετά την ολοκλήρωση της μελέτης του θα δημοπρατηθεί στα μέσα περίπου του 2009. Επίσης το υπόλοιπο τμήμα του βόρειου οδικού άξονα (Ψαχνά -Πευκί-Ιστιαία), στο οποίο ήδη έχει χρηματοδοτηθεί η μελέτη του και εκτελείται, θα δημοπρατηθεί με ρητή δέσμευση του Κου Υπουργού Γ. Σουφλιά από Εθνικούς πόρους.

Εύχομαι τα δύο ανωτέρω έργα να πραγματοποιηθούν το συντομότερο δυνατό ώστε να επιλυθεί τελικά ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της Βόρειας Εύβοιας.

Παναγιώτης Πετράκος

Δημότης Ροβιών

Email: papetrakos@yahoo.gr


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν