Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαρίνα στο λιμάνι Μαντουδίου

Ο kireas.org κανει προταση για την δημιουργία Μαρίνας στο λιμάνι Μαντουδίου

Με την δρομολογημένη δημιουργία ναυπηγείου στην περιοχή, ανοίγουν
οι προοπτικές για την οικονομική ανάπτυξη στο λιμάνι Μαντουδίου.
Στο πρόσφατο παρελθόν ξένοι επενδυτικοί οίκοι έχουν αναγνωρίσει την
νευραλγική αξία του λιμανιού και έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την
αξιοποίηση του χώρου με την δημιουργία μαρίνας σκαφών αναψυχής.
Πέρα από την φυσική ομορφιά η τοποθεσία είναι κομβικής σημασίας
γιατί ευρίσκεται στο κέντρο του Αιγαίου. Η δημιουργία ναυπηγείου θα
λειτουργήσει σαν πόλος έλξης σκαφών μιας και θα τους παρέχει την
δυνατότητα επισκευών και συντήρησης τους που είναι μια βασική υπηρεσία
των οργανωμένων μαρίνων ανά το κόσμο. Μια Μαρίνα στο λιμάνι
Μαντουδίου εκτός του ότι θα αυξήσει τον κύκλο εργασιών και κατ'
επέκταση τον αριθμό των απασχολουμένων στο ναυπηγείο θα δώσει μια νέα
πνοή οικονομικής ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή. Είναι μια υποδομή ,
πλωτό ξενοδοχείο, που θα προσελκύσει επισκέπτες με υψηλά εισοδήματα,
θα δώσει ώθηση σε άλλες επενδύσεις λιμενικών και τουριστικών
υπηρεσιών υψηλής ποιότητας (ξενοδοχεία, εστιατόρια, ταξιδιωτικά
πρακτορεία, ενοικιάσεις σκαφών, κλπ), καθώς και στην δημιουργία
εγκαταστάσεων κοινωνικών και εμπορικών δραστηριοτήτων για τους
εύπορους επισκέπτες του. Μια τέτοια επένδυση θα κάνει καλύτερη την
χρήση του χώρου του λιμανιού και θα φέρει περισσότερη ανάπτυξη στη
ευρύτερη περιοχή από ότι αν το λιμάνι χρησιμοποιηθεί μόνο για
καλοκαιρινά δρομολόγια στις Βόρειες Σποράδες όπως σχεδιάζεται. Επίσης
θα αυξηθεί η επισκεψιμότητα της περιοχής καθώς και οι ευκαιρίες
απασχόλησης σε μια περιοχή που έχει όπως γνωρίζετε από τα υψηλοτέρα
ποσοστά ανεργίας στην χώρα . Επίσης με την Μαρίνα θα γίνει καλύτερη
αξιοποίηση του έργου ανάπλασης της παραλίας που κόστισε γύρω στο
μισό εκατομμύριο ευρώ.

Το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο έχει χαρακτηρίσει την περιοχή σαν περιοχή
ανάπτυξης εναλλακτικού τουρισμού και δίνει την ευκαιρία για τέτοιου
είδους ανάπτυξη. Πρόσφατη μελέτη της Hellastat προβλέπει θετικές
προοπτικές στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και των Μαρίνων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Hellastat οι παρακάτω συνθήκες και
εξελίξεις δημιουργούν ευνοϊκό πλαίσιο για επενδύσεις σε μαρίνες
(http://www.mediashipping.gr/?q=node/137\),:

-<< οι αρμόδιες αρχές προωθούν την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών
τουρισμού, με σκοπό τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος από τις
άμεσα ανταγωνίστριες χώρες, αλλά και την επιμήκυνση της τουριστικής
περιόδου σε δωδεκάμηνη βάση. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται ο σχεδιασμός
για περαιτέρω διάδοση του θαλάσσιου τουρισμού, κυρίως μέσω της
δέσμευσης κονδυλίων από το επερχόμενο Δ ΚΠΣ.

- Το Πρωτόκολλο Χρηματοδότησης 25ετούς διάρκειας, συνολικής αξίας 3
δισ. Ευρω, που υπογράφηκε τον Ιούνιο 2005 μεταξύ του ΥΕΝ και της
Ευρωπαϊκής Τραπέζης Επενδύσεων (EIB), με σκοπό την ανάπτυξη και τον
εκσυγχρονισμό των θαλάσσιων υποδομών της χώρας (λιμενικές
εγκαταστάσεις, μαρίνες) για την περίοδο 2005-2015>>

Σε πρόσφατη ερώτηση στη βουλή (28/1/09 η βουλευτής Ελπίδα Τσουρή
επεσήμανε την χαμηλή απορρόφησης κονδυλίων του Κοινοτικού Πλαισίου
Στήριξης για τις λιμενικές υποδομές και την ανάγκη ανάπτυξης
ανταγωνιστικού προς την Τουρκία και Κροατία θαλάσσιου τουρισμού και
μαρίνων στη χώρα μας ( λεπτομέρειες
http://www.mediashipping.gr/?q=node/2441).

Τέλος, είναι αξιοσημείωτο ότι σύμφωνα με την Hellastat ο
σημαντικότερος ανταγωνιστής της Ελλάδος στον κλάδο των μαρίνων είναι
αναμφισβήτητα η Κροατία, (η οποία διαθέτει περίπου 50 σύγχρονες
μαρίνες συνολικής χωρητικότητας 13.200 θέσεων ελλιμενισμού και 4.500
θέσεων διαχείμασης σκαφών). και δευτερεύοντως η Τουρκία που πρόσφατα
έχει κάνει σημαντικές επενδύσεις σε αυτό το τομέα. Είναι ενδεικτικό
ότι σύμφωνα με στοιχειά του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και
Προβλέψεων -ΙΤΕΠ (λεπτομέρειες
http://www.itep.gr/pdfs/Anakoinosi33_November2008.pdf) για την περίοδο
Ιανουαρίου -Οκτωβρίου 2008 οι αφίξεις τουριστών στην Τουρκία και
Κροατία αυξήθηκαν κατά 15,5% και 2,2% αντίστοιχα όταν στην χώρα μας
την ίδια περίοδο μειώθηκαν κατά 1,4%.

Με βάση τα παραπάνω ο kireas.org απεστειλε επιστολες του καλούν το
Δημοτικό Συμβούλιο Κηρέως, την Νομαρχιακή Αρχή της Εύβοιας, την
Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και τον Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης να
εξετασουν την πρόταση για την δημιουργία μαρίνας στο χώρο του λιμανιού
Μαντουδίου με την δυνατότητα διαχείμασης σκαφών στις πλησίον χερσαίες
εκτάσεις και και να υποβάλουν σχετική πρόταση για χρηματοδότηση αυτού
του έργου στα πλαίσια του Δ΄ ΚΠΣ ή της Ευρωπαϊκής Τραπέζης
Επενδύσεων ή από το κονδύλια του κρατικού προϋπολογισμού για την
τουριστική ανάπτυξη ή άλλες διαθέσιμες πηγές χρηματοδότησης.

Παράλληλα kireas.org έχει αποστείλει προσκλήσεις σε γνωστές
Ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο του
θαλάσσιου τουρισμού να επισκεφτούν το λιμάνι Μαντουδίου για να
αξιολογήσουν τις επενδυτικές δυνατότητες που προσφέρει η περιοχή για
την ανάπτυξη μιας Μαρίνας.

Περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό για μαρίνες στο
http://kireas.org/smf/index.php?topic=360.0


Σύλλογος Περιβάλλον και Πολιτισμός του Δήμου Κηρέως - kireas.org

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν