Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΕΡΒΟΣ:Λαικός Πολιτισμός και Ιστορία

Πολιτισμός είναιι η ζωντανή ανάμνηση των πνευματικών κατακτήσεων του κάθε λαού, είναι η σκυτάλη των αξιών του που η μία γενιά παραδίδει στην άλλη.Η παράδοση, για κάθε λαό, αποτελεί ένα διαρκές μάθημα αυτογνωσίας, μία φιλοσοφική πραμάτεια, ένα βάθρο στήριξης του εγώ, στην κατανόηση του εμείς.Είναι το πάντρεμα της γενιάς των μικρων παιδιών, με την γενιά των γονιών τους και των παππούδων τους την κάθε χρονική στιγμή.Υλοποιώντας λοιπόν τους στόχους αυτης της προσπάθειας, πετυχαίνουμε να ταξιδέψουμε στο χρόνο, μέσα απο βιώματα, αναμνήσεις, στίχους, παροιμίες παιχνίδια της παιδικής ζωής, ακόμα και γράμματα ή φωτογραφίες. Ερχόμαστε λοιπόν και συναντάμε τον Λαικό πολιτισμό. Ο Λαϊκός πολιτισμός εκφράζεται πολύμορφα μέσα απο το χορό, το τραγούδι, την καθημερινή ζωή, τη λαϊκή αρχιτεκτονική και τέχνη, τους μύθους..Είναι μια αρμονική συνέχεια του παρελθόντος, στο σήμερα η οποία επιτρέπει στα ήθη και έθιμα να περνούν από γενιά σε γενιά. Αποτελεί εθνική κληρονομιά, μια δωρεά γνώσης για τον καθένα, ένα εφαλτήριο εξέλιξης, μια δέσμη φωτός, στραμμένη στην ψυχή όλων και ως τέτοιος λαϊκός θησαυρός πρέπει να αντιμετωπίζεται και να διαφυλάσσεται από ολάκερη την κοινωνία. Ο Λαικός πολιτισμός δεν αντιστρατεύεται το Νέο,τις νέες αξίες (των οποίων άλλωστε η ρίζα τους είναι προαιώνια).Οι άνθρωποι δεν είναι απλά ένα δημιούργημα των περιστάσεων όπως έχει ειπωθεί αλλά οι περιστάσεις είναι δημιούργημα των ανθρώπων. Είναι λοιπόν μια αρμονική συνέχεια του παρελθόντος με το σήμερα η παράδοση μας. Είναι η ριζιμιά πέτρα που πάνω της θεμελιώνεται η συνέχεια στον χρόνο και στο χώρο, στο μέλλον και την αιωνιότητα. Πρέπει λοιπόν να γίνει κτήμα του Λαού η όπως πολύ απλά έλεγε και ο Θουκυδίδης "κτήμα εις αεί" , να τους αποδώσει διαχρονική αξία με την Ενεργή Συμμετοχή του. Σήμερα πιστεύουν ορισμένοι πως η παράδοση έχει χαθεί.Οπως έχει καταδειχτεί ο πολιτισμός δε χάθηκε, ούτε πρόκειται να χαθεί στο απώτερο μέλλον. Γιατί? Απλά υπάρχει η ιστορία μας , που αναδεικνύει τον πολιτισμό μας (από την αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα).Υπάρχουν τα ήθη, τα έθιμα και η παράδοση μας αναβιώνουν ως σήμερα και θα συνεχίσουν στο μέλλον, σε ολόκληρη την Ελλάδα, αλλά και όπου υπάρχουν Έλληνες. Ένας τρόπος διατήρησης των παραδόσεών μας είναι και ο χορός. Βέβαια ο παραδοσιακός χορός , που στόχο του έχει τη διατήρηση και προβολή των Ελληνικών εθίμων και παραδόσεων. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι. Καλούμαστε και είναι κοινή πρόσκληση και πρόκληση να τους ανακαλύψουμε και να τους πραγματώσουμε μέσα απο την συμμετοχή μας. -ΝΑ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΤΩΝ ΧΟΡΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΚΦΡΑΣΗ ΛΑΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ -ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ ΑΠΟ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΛΑΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΕ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ. -ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ ΝΕΕΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΕΡΒΟΣ <sub199243@gmail.com>

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,