Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η αναστήλωση ΄΄ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ΄΄ να υπαχθεί στην νομιμότητα.

Η αναστήλωση ΄΄ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ΄΄ να υπαχθεί στην νομιμότητα. Να
προστατευθεί η περιουσία του Λιμενικού Ταμείου.

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Προς τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Ν. Λέγκα

Ενταύθα

Αξιότιμε κ. Υφυπουργέ,

Στην Αιδηψό λειτούργησε ως επιθαλάσσιο (ολόκληρο εντός της
θαλάσσης) κέντρο, κτίριο με την επωνυμία <<ΤΟ ΚΥΜΑ>>, το οποίο είναι μη
καταγραμμένο Δημόσιο Κτήμα. Αποτελεί σύμβολο για την πόλη και έχει
κηρυχθεί προστατευόμενο του Ν. 1469/50 <<περί προστασίας ειδικής
κατηγορίας οικοδομημάτων και έργων τέχνης μεταγενεστέρων του 1830>>
διότι <<παρουσιάζει ιδιαίτερο μορφολογικό ενδιαφέρον και επειδή
αποτελεί σημείο αναφοράς για την ζωή των κατοίκων της πόλης>> (ΦΕΚ Β΄
286/16.5.1988). Για το κτίσμα υπάρχει μεγάλη ευαισθησία της κοινής
γνώμης, ενώ, ερειπωμένο από ετών, κινδυνεύει να καταρρεύσει.

Ανταποκρινόμενη στην ευαισθησία της πόλης η Λιμενική Επιτροπή
αποφάσισε την αναστήλωσή του. Η Διεύθυνση Περιουσίας του Υπουργείου
Οικονομικών γνωστοποίησε στην Λιμενική Επιτροπή ότι το Λιμενικό
Ταμείο, δεν νομιμοποιείται <<να προβεί στη συντήρηση του εν λόγω
κτίσματος>> (αρ.πρωτ: 1022351/1662/Β0010). Παρά την σημείωση του
Υπουργείου Οικονομικών, η Λιμενική Επιτροπή προχώρησε, κατά τρόπο μη
σύννομο, στην ανάθεση της μελέτης αναστήλωσης. Φαίνεται πως για την
πρωτοβουλία της αυτή η Λιμενική Επιτροπή ενθαρρύνθηκε από την
Περιφέρεια με δικαιολογητικό της Λιμενικής Επιτροπής και Περιφέρειας,
έγγραφο της Διεύθυνσης Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών στο οποίο
αναφέρεται: <<αρμοδιότητα για την διοίκηση και διαχείριση αυτού φέρει
το λιμενικό ταμείο Λ. Αιδηψού ως νόμιμος φορέας διοίκησης και
διαχείρισης του συγκεκριμένου Λιμένα.........>>.

Η Περιφέρεια δεν έχει καμμιά αρμοδιότητα για έργα (μελέτες και
κατασκευές) εκτός της χερσαίας ζώνης. Εκτός χερσαίας ζώνης η
αρμοδιότητα ανήκει στον Υπουργό Οικονομικών.

Η ανάθεση της διοίκησης και διαχείρισης δεν σημαίνει και
αρμοδιότητα για την τύχη του κτίσματος πολύ δε περισσότερο, δυνατότητα
να διαθέσει το Λιμενικό Ταμείο δικές του πιστώσεις για μη δικό του
κτίσμα.

Η μελέτη αναστήλωσης, μετά 4ετία (!) ελπίζω να έχει ολοκληρωθεί,
θα προκύψουν όμως προβλήματα τόσο με την έγκριση των δαπανών
(Ελεγκτικό Συνέδριο) όσο και με την Άδεια Οικοδομής και το έργο δεν θα
προχωρήσει. Τα δημόσια κτίρια, είναι αυτονόητο, πρέπει να δομούνται με
απολύτως νόμιμες διαδικασίες, αρχή που θα υπερασπιστούμε με κάθε
μέσον.

Καλείσθε κ. Υφυπουργέ να αποκαταστήσετε την νομιμότητα, ώστε το
έργο απρόσκοπτα να προχωρήσει. Η αναστήλωση του κτίσματος σύμφωνα με
τον Ν. 1469/50 είναι υποχρέωση του ιδιοκτήτη, του Δημοσίου, δηλ. δική
σας, που επί δεκαετίας εισέπραττε μισθώματα. Αν υπάρχει αδυναμία του
τακτικού προϋπολογισμού διέξοδοι υπάρχουν: λ.χ. Να μεταβιβαστεί η
ιδιοκτησία στο Λιμενικό Ταμείο και να επιχορηγηθεί στα πλαίσια
Κοινοτικού Προγράμματος ή να ανατεθεί με δημοπρασία ανοιχτή η
κατασκευή και εκμετάλλευση του έργου με εκχώρηση σε ιδιωτική
επιχείρηση για ορισμένα χρόνια μετά ανταλλάγματος και στο τίμημα να
περιληφθεί και το κόστος της μελέτης και επίβλεψης (στο οποίο θα έχει
εν τω μεταξύ υποβληθεί το Λιμενικό Ταμείο), εφόσον η ιδιοκτησία
παραμένει στο Δημόσιο. Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον του Ιδιωτικού Τομέα
και το πράγμα είναι απλό: Ο Επιχειρηματίας θα προσλάβει ένα Εργολήπτη
Δ. Έργων για την κατασκευή. Το Λιμενικό Ταμείο θα διαχειριστεί την
σύμβαση της κατασκευής και η Δ.Ο.Υ. θα εισπράττει το αντάλλαγμα.

Είναι ανεπίτρεπτο σε μια υπερχρεωμένη χώρα, να διατίθεται
δημόσιο χρήμα, που είναι αναγκαίο και απαραίτητο για υποδομές, σε έργα
που μπορεί να καλύπτονται από ιδιωτικές επιχειρήσεις, για να έχομε την
ευχέρεια να διορίζομε τον σερβιτόρο και τον μάγειρα!. Επί πλέον σε
καμμιά περίπτωση δεν θα συγχωρηθεί να διατεθούν χρήματα του Λιμενικού
Ταμείου για κτίρια του Δημοσίου. Στην ουσία αυτό θα είναι δήμευση. Θα
καταπολεμηθεί σκληρά και θα πληρωθεί ακριβά. Αναμένομεν.

Με εκτίμηση

Βασίλειος Σ. Κεδίκογλου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,