Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αλεξάνδρα Κατράμη: Για την ένταξη των νόμιμων μεταναστών

 ΄´Εθνική κοινωνική και οικονομική ανάγκη´΄ χαρακτήρισε την ένταξη των
μεταναστών ο Υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης .

Σύμφωνα με τις τελικές ρυθμίσεις  για την απόκτηση ιθαγένειας από τους
αλλοδαπούς , παρέμεινε η προϋπόθεση της πενταετούς νόμιμης διαμονής ,
παρά το αίτημα του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης να αυξηθεί
το χρονικό διάστημα σε περισσότερα από οχτώ χρόνια . Με τη συμπλήρωση
των πέντε ετών , οι αλλοδαποί θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση
πολιτογράφησης η οποία θα πρέπει να εξετασθεί εντός διετίας . Στο
τελικό νομοσχέδιο παράλληλα εξειδικεύεται και ο τρόπος εξακρίβωσης
προϋποθέσεων , όπως η ομαλή ένταξη στην ελληνική κοινωνία και η
συμμετοχή στην πολιτική ζωή . Όπως ορίζεται θα συνεκτιμώνται μεταξύ
άλλων στοιχεία όπως η γνώση της ελληνικής ιστορίας , η συμμετοχή σε
κοινωνικές οργανώσεις ή συλλογικούς φορείς , πολιτικές ενώσεις ή
σωματεία τα οποία διαθέτουν μέλη που είναι Έλληνες καθώς και η φοίτηση
σε ελληνικούς εκπαιδευτικούς φορείς . Για τα παιδιά των μεταναστών που
έχουν γεννηθεί στη χώρα χορηγείται η ιθαγένεια με την προϋπόθεση
εξαετούς φοίτησης σε ελληνικό σχολείο και χορήγηση πριν από την
ενηλικίωση με την δήλωση των γονέων .

  Οι αντιδράσεις  …

Αντιδράσεις και διαμαρτυρίες για το νομοσχέδιο  που αφορά την
παραχώρηση ιθαγένειας στους νόμιμους μετανάστες  υπήρξαν από ακροδεξιά
στοιχεία αλλά και από ορισμένους Μητροπολίτες !!

Όμως η Διαρκής Ιερά Σύνοδος έβγαλε ανακοίνωση που κινείται στη γραμμή
του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου και τονίζει ξεκάθαρα ότι πρόκειται για
θέμα που αφορά και χειρίζεται η Πολιτεία . ´΄Η θέσπιση του νόμου που
αφορά την ιθαγένεια δεν προέβλεπε , ούτε και τώρα προβλέπει την
παρέμβαση της Ιεράς Συνόδου . Είναι αρμοδιότητα της Ελληνικής
Πολιτείας δια του Ελληνικού Κοινοβουλίου ´ ΄   Αυτή είναι η επίσημη
άποψη της Εκκλησίας .

   Στο Δήμο Αιδηψού

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που πήραμε από το ΚΕΠ Λ. Αιδηψού , οι
νόμιμοι μετανάστες που ζουν και εργάζονται στο Δήμο Αιδηψού είναι γύρω
στα χίλια (1.000) άτομα . Από τα οποία  το μεγαλύτερο ποσοστό είναι
αλβανικής καταγωγής , οικογενειάρχες μόνιμα εγκατεστημένοι που έχουν
ενταχθεί   αρμονικότατα  στην ελληνική κοινωνία . Επίσης υπάρχουν
κάποιοι Βούλγαροι και ελάχιστοι Ρουμάνοι  που είναι βέβαια και μέλη
της Ευρωπαϊκής Ένωσης  , και κάποιοι Αιγύπτιοι και Πακιστανοί που
εργάζονται στα ψαράδικα . Όλοι οι νόμιμοι μετανάστες που ζουν και
εργάζονται εδώ δεν έχουν προκαλέσει κανένα πρόβλημα  .

 Κατά την άποψη μου οι μετανάστες της περιοχής μας , και κυρίως αυτοί
της Αλβανικής καταγωγής είναι τόσο καλά ενταγμένοι στην ελληνική
κοινωνία και συμμετέχουν τόσο ενεργά στο κοινωνικό γίγνεσθαι ώστε δεν
ξεχωρίζουν από τους ελληνικής καταγωγής κατοίκους . Μάλιστα τώρα
τελευταία  έχουμε και ιερέα άτομο αλβανικής καταγωγής  που μεγάλωσε
εδώ , μορφώθηκε εδώ και έστησε και την οικογένεια του εδώ .  Είναι
κρίμα να μην έχουν (αν το θέλουν βέβαια)  την ελληνική ιθαγένεια
άνθρωποι που ζούμε μαζί , μιλάνε ελληνικά , είναι  χριστιανοί και
γενικότερα η κουλτούρα τους δεν διαφέρει από τη δική μας .

  Οι αρχαίοι Έλληνες έλεγαν ´πας μη Έλλην βάρβαρος ´  αλλά το βάρβαρος
σήμαινε αυτόν που δεν μιλάει ελληνικά . Αντίθετα έλληνες λογίζονταν
αυτοί που οι δεσμοί που τους ένωναν ήταν το ομόγλωσσο  το ομόθρησκο
και το ομότεχνο.   Ήταν έλληνας δηλαδή όποιος μιλούσε ελληνικά ,
πίστευε σε έλληνες θεούς και η αισθητική του εκφράζονταν από την
ελληνική τέχνη και τα ελληνικά ιδεώδη . Να μην ξεχνάμε ότι η ανώτερη
θεότητα που λατρεύονταν στον ελληνικό χώρο , ο Δίας ο πατέρας των θεών
και των ανθρώπων ονομάζονταν Ξένιος Ζεύς , δηλαδή φιλόξενος Δίας ,
προστάτης βοηθός και σύμμαχων όλων των ξένων . Άλλα δεν είναι μόνο η
ελληνική ιστορία και η μυθολογία  που προσπαθούν να προστατέψουν και
να ενσωματώσουν κάθε καλό στοιχείο που έρχεται από αλλού , αλλά και η
χριστιανική θρησκεία και ηθική δεν ξεχωρίζει  κανέναν , αντίθετα
πιστεύει όπως αναφέρει και ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος ότι
χριστιανισμός  είναι ένα προζύμι που μπορεί να αφομοιώσει όλους . Και
εδώ είναι η απορία μου με τη συμπεριφορά κάποιων  Μητροπολιτών που από
άμβωνος βγάζουν πύρινα κηρύγματα εναντίον του νομοσχεδίου της παροχής
ιθαγένειας στους μετανάστες ενώ δεν ασχολούνται καθόλου με την
εσωτερική ιεραποστολή . Τον Ιούλιο του 2009 το ορθόδοξο χριστιανικό
έντυπο ΕΠΑΛΞΕΙΣ (κυκλοφορεί και στη Αιδηψό και μοιράζεται δωρεάν το
καλοκαίρι στους Ιερούς Ναούς της περιοχής μας)  ,  σε συνέδριο
εσωτερικής ιεραποστολής που διοργάνωσε στην Αθήνα  και με τη συμμετοχή
σημαντικών στελεχών της Εκκλησίας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η
ορθόδοξη κατήχηση και ιεραποστολή στους μετανάστες είναι σχεδόν
ανύπαρκτη αφού η ορθόδοξη κατήχηση δεν έχει μεταφραστεί ούτε στις
επικρατέστερες γλώσσες σε αντίθεση με άλλα δόγματα που έχουν
μεταφράσει τα χριστιανικά τους κηρύγματα σε 130 γλώσσες και
προσεγγίζουν τους μετανάστες στα δικά τους πιστεύω . Και συντριπτική
πλειοψηφία των μεταναστών που γίνονται ορθόδοξοι χριστιανοί είναι
αλβανικής καταγωγής.

  Αν  σκεφτούμε ο καθένας ξεχωριστά τις δικές του ρίζες  κι αν
κοιτάξουμε προσεκτικά στα κλαριά των οικογενειακών μας δένδρων ,
σίγουρα θα ανακαλύψουμε όλοι μια γιαγιά που ήρθε από μακριά ή έναν
παππού που δεν γεννήθηκε έλληνας αλλά έλληνας έγινε . Αυτές οι απόψεις
μου , δεν είναι σημερινές , ούτε διαμορφώθηκαν τώρα ,  στο βιβλίο που
έχω γράψει  ΑΙΔΗΨΟΣ ΚΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ συγγραφέας Αλεξάνδρα
Κατράμη    Αιδηψός 1997 εκδόσεις ΚΑΤΡΑΜΗ   σελίδα 46 γίνεται  αναφορά
στο θέμα με τον εξής τρόπο . '' Λαογραφία  Ο χώρος της Αιδηψού
πρωτοκατοικήθηκε από Πρωτοέλληνες , αργότερα , μετά τον Τρωικό Πόλεμο
ήρθανε και οι Ίωνες , όπου θέσανε και τις πολιτισμικές βάσεις στον
τόπο , ενώ αργότερα κατοικήθηκε από Σλάβους Φράγκους , Βενετούς ,
Τούρκους , Αρβανίτες , Βλάχους . Όλοι αυτοί οι λαοί  πότισαν με το
αίμα και το σπέρμα τους το χώμα της Αιδηψού . Υπάρχουν τοπωνύμια όπως
η Γουργουβίτσα ή η Βιστρίτσα (έξω από την Ιστιαία ) που δείχνουν τις
σλαβικές επιρροές στο χώρο , υπάρχουν οικογενειακά ονόματα στην
περιοχή όπως

Φράγκος και Μέτσκαρης  που φανερώνουν πως η φραγκοκρατία πέρασε αλλά
κάποιοι Φράγκοι παρέμειναν στον τόπο , όπως και το οικογενειακό όνομα
Βενετής που δείχνει το σύντομο αλλά καθοριστικό πέρασμα των Βενετών .
Το οικογενειακό όνομα Γκίνης υπογραμμίζει την εγκατάσταση των
Αρβανιτών κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας , ενώ η γυναικεία τοπική
ενδυμασία με το όνομα ´βλάχα´΄ είναι ενδεικτική των βλάχικων καταβολών
των κατοίκων .  Όμως όλοι αυτοί οι λαοί επηρεάστηκαν τόσο πολύ από το
ελληνικό πνεύμα και την ελληνική κουλτούρα που έγιναν ΄Ελληνες . Ο
ελληνικός πολιτισμός είναι ένα προζύμι γεμάτο δύναμη κι αυτό που θα
ζυμωθεί αφού ανακατευτεί με το προζύμι , μετατρέπεται και το ίδιο σε
προζύμι . Η Αιδηψός είναι Ελλάδα και ο Αιδηψιώτικος λαός ένας λαός με
διεθνή αντισώματα , που έχει την τρομερή ευχέρια να κολλάει και να
συμβιώνει με όλους τους λαούς χωρίς να αλλοιώνεται το δικό του πρόσωπο
αλλά αντιθέτως να μεταδίδει φως και λάμψη στα σημεία επαφής του . Έτσι
υπογραμμίζεται η παγκοσμιότητα του ελληνικού πολιτισμού , που μπορεί
να γίνει μοχλός ειρήνης και δημιουργίας μιας κοινωνίας χωρίς σύνορα
.΄΄

   Οι οικονομικοί μετανάστες είναι αυτοί που  όταν ήρθαν έθιξαν τα
συμφέροντα των χαμηλών οικονομικών εισοδημάτων ,  ένοιωσαν να
απειλούνται κυρίως  οι ανειδίκευτοι εργάτες , οι οικοδόμοι κλπ από
εκεί ξεκίνησε η δυσαρέσκεια για τους μετανάστες βέβαια υπάρχει και το
θέμα της εγκληματικότητας που είναι πολύ σοβαρό αλλά η εγκληματικότητα
δεν προκαλείται από τους νόμιμους μετανάστες αλλά από τους παράνομους
που εισέρχονται χωρίς συνοδευτικά έγγραφα και γίνονται αντικείμενα
εκμετάλλευσης . Είμαστε Έλληνες , είμαστε Χριστιανοί , είμαστε
Άνθρωποι  κι αυτοί που έρχονται από ξένο τόπο ας τους δούμε όπως
θέλουμε να βλέπουν εμάς όταν βρισκόμαστε στα ξένα … η ελληνική ποίηση
και τα ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια κι όχι μόνο τα παραδοσιακά
μιλάνε για την ξενιτιά και την μετανάστευση  … η μετανάστευση είναι
ένα κομμάτι του λαού και του εαυτού μας  ας το αφουγκραστούμε με
προσοχή  κι ας δούμε στα πρόσωπα των ξένων σαν τους δικούς μας
ανθρώπους  που λείπουν στην ξενιτιά .

  Η Ελλάδα έχει άλλωστε μετανάστες και ξενιτεμένους παντού . Κι εμείς
οι Έλληνες ξενιτευόμαστε είτε για να εργαστούμε είτε για να
σπουδάσουμε  είτε για να αποκατασταθούμε σε μια άλλη γη , σε εποχές
μάλιστα κοντινές ξενιτευόμασταν και για πολιτικούς λόγους . Το
ξερίζωμα  είναι κάτι οδυνηρό και γίνεται πάντα από ανάγκη  γι αυτό ας
προσπαθούμε να κάνουμε και τους μετανάστες που είναι στη χώρα μας  να
μην νοιώθουν ακόμη πιο άσχημα .

Αλεξάνδρα Κατράμη Δημοσιογράφος εκδότης εφημερίδος ΑΙΔΗΨΟΣ Λ. Αιδηψού Εύβοια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,