Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Το Λύμνι»-ΕΛΥΜΝΙΑ 2010 -Σάββατο 14 Αυγούστου


Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Παραδοσιακών
χορών «Το Λύμνι» σας καλεί να
παρακολουθήσετε μια βραδιά με χορούς
από την Μικρά Ασία, την Μακεδονία και
την Θράκη με αυθεντικές παραδοσιακές
ενδυμασίες από τη συλλογή του Ανδρέα
Παπαγεωργίου Πέρη
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει :

Α. ΜΕΡΟΣ ΤΜΗΜΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
Χοροί Καππαδοκίας- Μ.Ασίας
1. ΕΣ ΒΑΣΙΛ- ΝΤΙΠΑΣΧΑ
Ο χορός Ες Βασίλ προέρχεται από τα Φάρασα της
Καππαδοκίας και χορευόταν στη γιορτή του Αγίου
Βασιλείου ενώ ο χορός Ντίπασχα χορευόταν την
Κυριακή του Θωμά .
2. ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΜΑΝΤΗΛΙΩΝ
Αντικριστός γυναικείος χορός του γάμου από τα
Φάρασα της Καππαδοκίας.
3. ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΚΟΥΤΑΛΙΩΝ
Χαρακτηριστικός χορός της Καππαδοκίας που
χορευόταν κυρίως στο γλέντι του γάμου
4. ΑΛΑΤΣΑΤΙΑΝΗ
Στρωτός καρσιλαμάς από τα Αλάτσατα που χορεύεται
σε όλες τις περιστάσεις ζευγαρωτά
5. ΚΑΡΣΙΛΑΜΑΣ
Χαρακτηριστικός ζευγαρωτός αντικριστός χορός της
Μ. Ασίας που χορεύεται σε όλες τις περιστάσεις
6. ΑΤΤΑΡΗΣ
Καρσιλαμάς από τα Αλάτσατα της Ερυθραίας που
χορεύεται από δυό ζευγάρια που σχηματίζουν σταυρό
7. ΣΥΡΤΟΣ ΚΑΡΑΜΠΟΥΡΝΙΩΤΙΚΟΣ
Από την περιοχή Καράμπουρνα της Ερυθραίας που
χορεύεται σε ανοιχτό κύκλο από άντρες και γυναίκες
και με τον οποίο άρχιζαν και τέλειωναν τα γλέντια
8. ΜΠΑΛΛΟΣ ΣΜΥΡΝΑΙΙΚΟΣ
Συρτός που εξελίσσεται σε μπάλλο, χορευόταν στα
χωριά της Ερυθραίας και έχει κοινά στοιχεία με το
μπάλλο των νησιών του Αν. Αιγαίου
9. ΣΗΛΥΒΡΙΑΝΟΣ
Συρτός που χορεύεται σε όλες τις περιστάσεις από τη
Σηλυβρία στην Προποντίδα της Ανατολικής Θράκης.
10. ΧΑΣΑΠΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ
Χορός στα τρία από την Πόλη που χορεύεται από
άντρες και γυναίκες σε ανοιχτό κύκλο
Β. ΜΕΡΟΣ ΕΦΗΒΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
Χοροί Μακεδονίας
1. ΕΝΤΕΚΑ ή ΜΑΡΙΤΣΙΛΕ
Χορός από την ευρύτερη περιοχή της Κοζάνης και της
Καστοριάς . Χορεύεται ελεύθερα, γι αυτό ονομάζεται
και σκόρπιος
2. ΣΥΡΤΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Βασικός χορός σε όλη τη Μακεδονία που χορεύεται
σε ανοιχτό κύκλο από άντρες και γυναίκες.
3. ΤΣΟΥΡΑΠΙΑ
Κι αυτός ο χορός συναντάτε στην Ανατολική και Κεντρική
Μακεδονία και χορεύεται από άντρες και γυναίκες. Την
ονομασία του οφείλει σε ένα είδος υποδήματος που φοράνε
σε όλη την ορεινή Μακεδονία.
4. ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
Γυναικείος χορός από το Δρυμό Θεσσαλονίκης . Το όνομά του
οφείλεται στο ομώνυμο τραγούδι και χορεύεται σε ανοιχτό
κύκλο με κράτημα των χεριών αγκαζέ.
5. ΑΛΩΝΙΩΤΙΚΟΣ ή ΤΣΟΤΣΟΣ
Χορός από τα Άλωνα της Φλώρινας που χορεύεται σε όλες τις
περιστάσεις και ονομάζεται και τσότσος επειδή χορευόταν από
την οικογένεια των Τσότσηδων στα Άλωνα.
6. ΤΡΕΧΑΤΟΣ
Χορός από τη Νεοχωρούδα Θεσσαλονίκης που χορεύεται από
άντρες και γυναίκες σε ανοιχτό κύκλο.
7. ΛΥΤΟΣ ή ΠΟΥΣΤΣΕΝΟ
Χαρακτηριστικός χορός της Φλώρινας και της Καστοριάς
αφού δεν λείπει από κανένα γλέντι. Η ονομασία του χορού
Πουστσένο σημαίνει λυτός, αμολυτός
Γ. ΜΕΡΟΣ ΤΜΗΜΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
Χοροί Θράκης
1. ΣΥΓΚΑΘΙΣΤΟΣ . Βασικός χορός των προσφύγων από τα χωριά
του Καβακλί που χορεύεται κυρίως στους γάμους. Τον συναντάμε
και με τις ονομασίες Ίσια απάν, Καλλινίτικος, Μαντηλάτος.
2. ΓΙΚΝΑ Εθιμικός χορός του γάμου, το όνομα του οποίου προέρχεται
από τον κινά με τον οποίο έβαφαν τα νύχια της νύφης. Διαδεδομένος
στα χωριά της Ανατολικής και Δυτικής Θράκης.
3. ΜΠΑΙΝΤΟΥΣΚΑ Γνωστός χορός σε όλη τη Θράκη του οποίου η
ονομασία προέρχεται από την Τουρκική λέξη παϊτάκ που
χαρακτηρίζει αυτόν που περπατά «ανώμαλα»
4. ΣΤ ΤΡΕΙΣ Βασικός χορός του Μεγάλου Μοναστηρίου της
Β. Θράκης που χορεύεται σε όλες τις περιστάσεις κοσμικού χαρακτήρα.
5. ΣΦΑΡΛΗΣ Χορός προσφύγων από το χωριό Μπάνα της Β.Θράκης
που είναι σήμερα εγκατεστημένοι στο Κίτρος Πιερίας.
6. ΧΑΣΑΠΙΑ Χορεύεται στην Αν.Θράκη Κυρίως μοιάζει με τον τρόπο
που τον χορεύουν οι Μακεδόνες. Η μορφή που θα παρουσιάσουμε
είναι από τους Ασβεστάδες Έβρου.
7. ΤΡΑΜΠΑΝΙΣΤΟΣ Χορεύεται στο Κίτρος Πιερίας από Θρακιώτες
πρόσφυγες από το χωριό Μπάνα. Χαρακτηρίζεται από το χτύπημα των
ποδιών στο έδαφος (τραμπάνισμα) που γίνεται σε μερικά γυρίσματα
της μουσικής.
8. ΖΩΝΑΡΑΔΙΚΟΣ Είναι χορός που χορεύεται περισσότερο από κάθε
άλλο σε όλη τη Θράκη με διάφορες παραλλαγές. Η ονομασία του
προ έρχεται από τη λαβή των χεριών από τα ζωνάρια. Η μορφή που θα
παρουσιάσουμε προέρχεται από τους Ασβεστάδες Έβρου.
9. ΓΑΪΤΑΝΙ ή ΚΟΥΣΕΥΤΟΣ Χορός τύπου Ζωναράδικου που
οφείλει την ονομασία του στο ομώνυμο τραγούδι στο οποίο
επαναλαμβάνεται η λέξη γαϊτάνι. Ως και κουσευτός από το
κουσεύω που σημαίνει τρέχω.
10. ΚΟΥΛΟΥΡΙΑΣΤΟΣ Εξέλιξη του Ζωναράδικου όταν ανεβαίνει
η ένταση και η μουσική. Χαρακτηριστικό του , η κίνηση
του πρωτοχορευτή, που σε ορισμένα γυρίσματα της μουσικής
κουλουριάζει τον κύκλο. Στην κίνηση αυτή παρασύρει τους διπλανούς
του ενώ οι υπόλοιποι εκτελούν τα βήματα του κουσευτού.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,