Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σεβασμό επιτέλους στην Ιστορία

(Περί Μακροφτελιάς συνέχεια και ελπίζω να μην υπάρχει άλλη)
Του Αθηναγόρα Δαλαμάγκα

Εκπαιδευτικού


Πριν απαντήσω, με όσα θα α­κολουθήσουν παρακάτω, στον αξιότιμο κ. Γ. ΚΑΡΑΒΑ πρέπει να δηλώσω στους φίλους πολίτες της Ιστιαίας πως δεν περίμενα ποτέ η αναφορά ενός τουρίστα που αγαπά το νησί τους και την ι­στορία του, θα προκαλούσε αυ­τές τις αντιδράσεις. Επίσης ήταν ανέλπιστο για μένα και άξιο δι­κού σας προβληματισμού, οι α­ντιδράσεις που προκλήθηκαν να κρούουν τη δική μου πόρτα (με το άρθρο - ανοικτή επιστολή του κ. Γ. ΚΑΡΑΒΑ) και όχι των εμπλε­κομένων. Από εδώ και πέρα, επι­τρέψτε μου αγαπητέ συνάδελφε κύριε Καραβά θα απαντήσω σε κάθε σκέλος του άρθρου σας ("ΒΕ" 10/2010) και θα φωτίσω με το δικό μου τρόπο το σκοτάδι
που σας οδήγησε στη συγγραφή και δημοσίευση του εν λόγου άρ­θρου - ανοικτής επιστολής. Αρχι­κά λοιπόν θα αναφερθώ στα πρόσωπα που επιδιώκετε να προστατέψετε από την "λασπο-λογία μου" και θα αναφερθώ (σε αντίθεση με σας) ιεραρχικά. Ο Ά­γιος Χαλκίδας κ. Χρυσόστομος (και μη σας ξενίζει το Χαλκίδας αλλά η απουσία εισαγωγικών α­πό τη λέξη άγιος να σας αναπαύ­ει), κ. Γ. ΚΑΡΑΒΑ, ορθοτομείτο λόγο της αλήθειας, ποιμένει και διοικεί πατρικά και ανήκει στη συνομοταξία των ιεραρχών που αγωνίζονται και αγωνιούν για την σωτηρία του λαού. Έτσι "στον ή­λιο λάσπη δεν κολλάει". Πιστεύω όμως πως για ο θέμα της Μακρο-φτελιάς, και για κάθε εντός της μητροπολιτικής του περιφέρειας που αναφέρεται σε ιστορικά κεί­μενα η βιβλιογραφία, ώφειλε να είναι ενήμερος γνώστης και η συμβουλευτική - ενημερωτική ε­πιστολογραφία από υφιστάμε­νους να κατέχει μικρότερη σημα­σία για την εξαγωγή αποφάσεων όπως αυτή περί Μακροφτελιάς.
Αφ' ετέρου ο Αρχιερατικός ε­πίτροπος παραμένει μια αστεί­ρευτη πνευματική παρακαταθή­κη για την περιοχή ακόμη και με­τά από πενήντα χρόνια παρουσί­ας. Μάλιστα κατέχω και μελετώ όλα του τα συγγράμματα. Παρ' όλα αυτά κ. Γ. ΚΑΡΑΒΑ δεν θυμά­μαι να ανέφερα ονομαστικά στο προηγούμενο άρθρο μου τον Αρ­χιερατικό Επίτροπο. Ως σκοπό ε­κεί (στο άρθρο του Σεπτέμβρη) είγα να καταδείξω θεωρητικά   ό­σους αρμόδιους ασχολήθηκαν με το ζήτημα του εξωκκλησίου της Μακροφτελιάς, χωρίς να λά­βουν σοβαρά υπόψιν τους τις ι­στορικές αναφορές σ' αυτό. Βέ­βαια αν ο αρχιερατικός σας νομί­ζει πως ανήκει σε αυτή την ομά­δα αρμοδίων, λόγω της πνευμα­τικής του θέσης, δεν θα έπρεπε, πιστεύω, να προσβληθεί αλλά να έλθει εις εαυτόν και να προβλη­ματιστεί για τα τυχόν αβλεπτήματά του επί του ζητήματος. Αν τώρα οι ανάρμοστες φράσεις μου προκαλούν αγανάκτηση σ' εσάς και στους ρασοφόρους κε­λευστές σας, θα τις ερμηνεύσω παρακάτω λέξη - λέξη για να θε­ραπεύσω τη δυσφορία σας. "Πα­ράνοια και αυθαιρεσία". Ας ερμη­νεύσουμε τις λέξεις με γεγονότα που έλαβαν χώρα. Παράνοια δεν είναι οι ισχυρισμοί του αρχιερα­τικού επιτρόπου πως το εξωκκλήσι της Μακρροφτελιάς εξυ­πηρέτησαν μόνο τα δυο τελευ­ταία χρόνια, το προσωπικό της ε­νορίας Κοιμήσεως ; γιατί αν ί­σχυε αυτό διαψεύδεται ο μακα­ριστός Γέροντας της Μεσσηνίας Χρυσόστομος και το από το 1951 άρθρο του επί του θέματος.
Ποιος τελικά λέει ψέματα ; Ε­πίσης η απόφαση του Μητροπο­λίτη προσαρτά την Μακροφτελιά στην πλησιέστερη ενορία δηλα­δή αυτή της Ευαγγελίστριας. Εί­ναι όμως έτσι; Οι υπεύθυνοι κ. Γ. ΚΑΡΑΒΑ γνωρίζουν πως πλησιέ­στερη ενορία είναι αυτή του Αγί­ου Ιωάννου του Θεολόγου του Τσιφλικιού. Αυτό επιεικώς χαρα­κτηρίζεται παράνοια. Συν τοις άλλοις αυθαίρετα κινήθηκαν και οι της Ευαγγελίστριας που γνώ­ριζαν όλα τα παραπάνω μα όταν πήραν την απόφαση στα χέρια τους δεν επισήμαναν καμία διευ­κρίνιση γύρω από το ιστορικό και χωρικό καθεστώς και "υπάκου­σαν" στις άνωθεν διαταγές και στις οκτώ Σεπτέμβρη, που πήγα να προσκυνήσω στη Μκροφτελιά, είχαν καλέσει και παπάδες α­πό τα γύρω χωριά, λες και εόρτα­ζαν τα νικητήρια επί τη αναλήψει των νέων τους καθηκόντων. Πως αλήθεια θα τα χαρακτηρίζατε ό­λα αυτά εσείς αγαπητέ συνάδελ­φε ; Όσο για τη φράση "διεξαχθείσα αλληλογραφία" είναι δα­νεικό χωρίο από κείμενο της διεξαχθείσας αλληλογραφίας. Ρω­τήστε όμως να μάθετε! !αν πάλι η απόκρυψη στοιχείων, η αποσιώ­πηση γεγονότων, ο παραγκωνι­σμός της παράδοσης, η άγνοια της ιστορίας και η καταστρατή­γηση της ενοριακής χωροταξίας δεν φέρνουν στο μυαλό σας το Βατοπαίδιο τότε συνεχίστε να α­ναπαύεστε στις δάφνες των κα­λών σας λογισμών.
Κάπου πάλι λέτε πως αντιφά­σκω. Σας παρακαλώ ξαναδιαβά­στε το άρθρο μου και θα καταλά­βετε πως αναφέρομαι στο νόμο και τον κανονισμό με τους οποί­ους ο ίδιος ο Μητροπολίτης στη­ρίζει την απόφαση του και όχι ε­γώ. Εν τω μεταξύ κάνετε λόγο για την καθαριότητα και τον στο­λισμό του ναού και του περιβάλ­λοντα χώρου τα οποία ο ίδιος διαπίστωσα γιατί, όπως είπα, ή­μουν και φέτος εκεί, θυμήθηκα τότε τους πύρινους λόγους του Ι­ησού, προς τους Γραμματείς και τους Φαρισαίους "Καθαρίζετε το έξωθεν του ποτηριού και της πα-ροψίδος, έσωθεν δε γέμουσιν εξ αρπαγής και αδικίας" (Ματ23,25).
Αν λοιπόν όλα τα παραπάνω κ. Γ. Καραβά δεν σας κάλυψαν και με θεωρείται ακόμη ασεβή α­πέναντι στους πνευματικούς σας ταγούς και ποδηγέτες φοβάμαι πως βρίσκεστε σε σύγχηση ώστε να ταυτίζετε την αγωνιώδη κατά­δειξη της ιστορικής αλήθειας, με την ασέβεια. Εν πάσει περιπτώ­σει αγαπητέ συνάδελφε ζούμε στα χρόνια της αμφισβήτησης, όπως κηρύττουν κάποιοι ιεροκή­ρυκες. Παρόλα αυτά δεν δίστασαν κάποιοι να αμφισβητήσουν την ιδιότητα μου ως εκπαιδευτικού (αν σας λέει κάτι αυτό κ. συ­νάδελφε) ακόμη και την ίδια μου την ταυτότητα. Εσείς ο ίδιος δια­δίδετε πως γράφω ότι μου λένε.
Μάθετε λοιπόν πως "μεταξύ ημών και υμών χάσμα μέγα εστήρικται" (Λουκ. 16,26). Διότι εγώ ό­ποτε αρθρογραφώ στην "Βόρεια Εύβοια" το κάνω αυτεπάγγελτα και στην προκειμένη περίπτωση της Μακροφτελιάς γράφω για να τιμήσω τη μνήμη του μακαριστού γέροντα μου μητροπολίτου Μεσ­σηνίας κ. Χρυσόστομου και την ι­στορική ακρίβεια που αυτός κλη­ρονόμησε, κατέγραψε και σας ά­φησε. Εσάς κ. Γ. ΚΑΡΑΒΑ τι σας ώθησε να μπείτε στον κόπο να μου απαντήσετε και τι περιμένε­τε να προκύψει από την σειρά των λαθών που άλλοι διέπραξαν και εσείς υπερασπίζεστε; Προ­σωπικά εγώ είμαι απαισιόδοξος και θα εκπλαγώ ευχάριστα αν οι υπεύθυνοι επιστρατεύσουν τον ανδρισμό, την αποφασιστικότητα και την σοβαρότητα τους και πουν (όπως αρμόζει σε επιφα­νείς άνδρες) mea culpa.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,