Ξεκίνησαν επιτέλους οι εργασίες για την ολοκλήρωση του Λιμένα
Μαντουδίου, αφού το ζήτημα της χρηματοδότησής του είχε γίνει <<γεφύρι
της Άρτας>> τα τελευταία χρόνια. πρόκειται για την δεύτερη φάση και
είναι προϋπολογισμού 8,1 εκ. ευρώ. Προβλέπεται η επέκταση του
προσήμενου μώλου κατά 90 μέτρα, την επέκταση του παραλιακού
κρηπιδώματος κατά 108 μέτρα, την εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού, και
διαμόρφωση της χερσαίας ζώνης. Οι εργασίες αυτές θα καταστήσουν τον
Λιμένα ασφαλή και σύγχρονο και θα διευκολύνουν τον ελιμενισμό πλοίων
για εμπορικούς σκοπούς και σύνδεση με νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Το
αρνητικό της υπόθεσης είναι ότι στο παρελθόν όταν γινόταν ο
χαρακτηρισμός των οδικών αξόνων και λιμένων, σε Διευρωπαϊκής σημασίας,
Εθνικής και Επαρχιακής, παρόλο που το λιμάνι του Μαντουδίου βρίσκεται
πιο κοντά σε Θεσσαλονίκη, Εύξεινο Πόντο και νησιά Αιγαίου, έμεινε
εκτός, και ως Διευρωπαϊκής σημασίας χαρακτηρίστηκε το Λιμάνι της
Κύμης. Ο χαρακτηρισμός αυτός συμπαρέσυρε και τον οδικό άξονα Χαλκίδας
- Κύμης ως Διευρωπαϊκής σημασίας, με αποτέλεσμα ο άξονας αυτός να έχει
προτεραιότητα και όχι ο βόρειος άξονας. Με τον ίδιο τρόπο
διευκολύνθηκε και η χρηματοδότηση του δρόμου Σχηματάρι - Χαλκίδα. Τώρα
η μοναδική χρηματοδοτική πηγή για τον βόρεια άξονα είναι κυρίως οι
εθνικοί πόροι από τα αρμόδια υπουργεία, αφού το ΕΣΠΑ έχει λίγες η
μηδαμινές πιστώσεις για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας σε υποδομές,
εκτός περιπτώσεων οδικών αξόνων που συνδέονται άμεσα με Εγναντία
(Ε65), η Εθνική Οδός (Πέταλο). Η Περιφέρειά μας έμεινε εκτός του
στόχου σύγκλισης για το ΕΣΠΑ, επειδή το κατά κεφαλήν εισόδημα στην ΠΣΕ
ήταν πάνω από το προβλεπόμενο. Και αυτό έγινε γιατί η Βοιωτία περιέχει
την βιομηχανική περιοχή Οινοφύτων, Σχηματαρίου κλπ.
Μαντουδίου, αφού το ζήτημα της χρηματοδότησής του είχε γίνει <<γεφύρι
της Άρτας>> τα τελευταία χρόνια. πρόκειται για την δεύτερη φάση και
είναι προϋπολογισμού 8,1 εκ. ευρώ. Προβλέπεται η επέκταση του
προσήμενου μώλου κατά 90 μέτρα, την επέκταση του παραλιακού
κρηπιδώματος κατά 108 μέτρα, την εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού, και
διαμόρφωση της χερσαίας ζώνης. Οι εργασίες αυτές θα καταστήσουν τον
Λιμένα ασφαλή και σύγχρονο και θα διευκολύνουν τον ελιμενισμό πλοίων
για εμπορικούς σκοπούς και σύνδεση με νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Το
αρνητικό της υπόθεσης είναι ότι στο παρελθόν όταν γινόταν ο
χαρακτηρισμός των οδικών αξόνων και λιμένων, σε Διευρωπαϊκής σημασίας,
Εθνικής και Επαρχιακής, παρόλο που το λιμάνι του Μαντουδίου βρίσκεται
πιο κοντά σε Θεσσαλονίκη, Εύξεινο Πόντο και νησιά Αιγαίου, έμεινε
εκτός, και ως Διευρωπαϊκής σημασίας χαρακτηρίστηκε το Λιμάνι της
Κύμης. Ο χαρακτηρισμός αυτός συμπαρέσυρε και τον οδικό άξονα Χαλκίδας
- Κύμης ως Διευρωπαϊκής σημασίας, με αποτέλεσμα ο άξονας αυτός να έχει
προτεραιότητα και όχι ο βόρειος άξονας. Με τον ίδιο τρόπο
διευκολύνθηκε και η χρηματοδότηση του δρόμου Σχηματάρι - Χαλκίδα. Τώρα
η μοναδική χρηματοδοτική πηγή για τον βόρεια άξονα είναι κυρίως οι
εθνικοί πόροι από τα αρμόδια υπουργεία, αφού το ΕΣΠΑ έχει λίγες η
μηδαμινές πιστώσεις για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας σε υποδομές,
εκτός περιπτώσεων οδικών αξόνων που συνδέονται άμεσα με Εγναντία
(Ε65), η Εθνική Οδός (Πέταλο). Η Περιφέρειά μας έμεινε εκτός του
στόχου σύγκλισης για το ΕΣΠΑ, επειδή το κατά κεφαλήν εισόδημα στην ΠΣΕ
ήταν πάνω από το προβλεπόμενο. Και αυτό έγινε γιατί η Βοιωτία περιέχει
την βιομηχανική περιοχή Οινοφύτων, Σχηματαρίου κλπ.