Του Γιάννη Γκίκα
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού
Συμβουλίου του Δήμου Ιστιαίας – Αιδηψού, στην οποία ενεκρίθη ο επιπλέον
λογαριασμός για τις πρόσθετες εργασίες στο δίκτυο αποχέτευσης στην οδό 25ης
Μαρτίου στα Λουτρά Αιδηψού, επιχειρήθηκε να δοθεί από την συμπολίτευση ένας
νομιμοποιητικός μανδύας για την έγκριση του επιπλέον λογαριασμού. Η ενέργεια
αυτή βρήκε πάτημα στην νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, το οποίο στο
παρελθόν έχει αποφανθεί για
νομιμοποίηση εκ των υστέρων επιπλέον λογαριασμών για πρόσθετες εργασίες από αρμόδιο Διοικητικό Εφετείο.
νομιμοποίηση εκ των υστέρων επιπλέον λογαριασμών για πρόσθετες εργασίες από αρμόδιο Διοικητικό Εφετείο.
Πίσω,
όμως, από την αυτή νομιμοποιητική βάση τίθεται το μεγάλο ερώτημα που άπτεται
της πολιτικής βούλησης ή μάλλον της πολιτικής σκοπιμότητας που πηγάζει από την
παράνομη πράξη τέως δημάρχου, από την οποία προκύπτουν αυτές οι έννομες
συνέπειες (πρόσθετες εργασίες και επιπλέον λογαριασμός). Οι πρόσθετες εργασίες
είναι αναγκαίες, αλλά πραγματοποιήθηκαν με παράνομο τρόπο και με τακτική που
δεν επέτρεψαν στον δήμο την πλέον συμφέρουσα οικονομική διαπραγμάτευση. Μεμονωμένα ένας πρώην δήμαρχος αποφάσισε
για τις πρόσθετες εργασίες, ενώ ο νόμος λέει σαφώς ότι τέτοιου είδους εργασίες
εγκρίνονται από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Εν ολίγοις έχουμε μια παράνομη πράξη, από
την οποία προκύπτουν έννομες συνέπειες και αποτελέσματα, τα οποία μπορούν να
νομιμοποιηθούν από αρμόδιο δικαστήριο εκ των υστέρων.
Όλοι
πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι άσχετα από την έκβαση της νομιμότητας για τις πρόσθετες
εργασίες, κάποιος πρέπει να λογοδοτήσει στην δικαιοσύνη για την παρανομία στην
διαχείριση των εργασιών αυτών, όπου κάποιος αιρετός δεν ακολούθησε το νόμο και
δεν πέτυχε την καλύτερη διαπραγμάτευση για την εκτέλεση των πρόσθετων αυτών
εργασιών.
Πολύ
σοβαρό ερώτημα – υπόθεση εργασίας είναι και το εξής: εάν στην περίπτωση που
είχε εγκριθεί ο λογαριασμός για τις νέες εργασίες στο τέλος του 2010 (όταν
εμφανίστηκε) τότε θα τις πληρώναμε 177.603,88 ευρώ; ενώ τώρα που ενεκρίθη
πληρώνουμε 50.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Αλήθεια, τι μπορεί να είναι αυτό που
προσδίδει τέτοια ευελιξία στο λογαριασμό και μπορεί να μειώνεται τόσο δραματικά
αν όχι το περιθώριο κέρδους, ακόμη και αν συμπεριλάβουμε εργασίες, οι οποίες
δεν εκτελέστηκαν και θα αφαιρούντο ούτως ή άλλως. Εδώ φαίνεται η αντιπολίτευση
του δήμου να λειτούργησε βάσει του ιστορικού συνταγματικού της ρόλου και αντιδρώντας
φτάσαμε από 177.603,88 ευρώ να πληρώνουμε πολύ λιγότερα.
Λουτρά Αιδηψού 9/7/2011