Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Απλές λύσεις για τον δημοτικό φωτισμό και τους καμένους λαμπτήρες αυτού.

Για να ξεκινήσω με το αστείο του πράγματος, ίσως η δημαρχεία δεν
αλλάζει τους καμένους λαμπτήρες για οικονομία λόγο της σχετικής
διαταγής για 30% μειώσεις κατανάλωσης ηλ. ρεύματος...
Σε καμιά περίπτωση δεν συμφωνώ με της γνώμες ότι η δημαρχεία δεν έχει
χρήματα για την προμήθεια λαμπτήρων. Γνωρίζω όμως ότι η δημαρχεία
προμηθεύεται λίγους - λίγους λαμπτήρες από τοπικά καταστήματα σε

υψηλές τιμές λιανικής. Σίγουρα είμαι υπέρ της στήριξης των τοπικών
καταστημάτων, αρκεί να γίνετε με τον σωστό τρόπο σε όλα και όχι σε
συγκεκριμένο. Η δημαρχεία μπορεί να προμηθευτή επώνυμους λαμπτήρες σε
ποσότητες από κεντρικές αντιπροσωπείες με τεράστια διαφορά τιμής
(πολλές φορές κάτω του 50%) αλλά μπορεί να της προμηθευτεί και από
τοπικά καταστήματα (έπειτα από διαγωνισμό - προσφορές) σε ποσότητες
και τιμές χονδρικής με μεγάλη έκπτωση και χαμηλό κέρδος του
επιχειρηματία.
Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο για να αλλαχθεί μία καμένη λάμπα στην
κολόνα έξω από το σπίτι μου να πρέπει να το αναφέρω στην δημαρχεία και
να αλλάζετε μετά από μέρες. Οι ηλεκτρολόγοι της δημαρχίας θα έπρεπε να
ελέγχουν τακτικά αν λειτουργούν (εύκολα κατά την διάρκεια της ημέρας
θέτοντας σε λειτουργία τον δημοτικό φωτισμό για λίγα λεπτά) και να
αλλάζουν τους καμένους λαμπτήρες άμεσα.
Για τον ανύπαρκτο δημοτικό φωτισμό σε πάρκα, παιδικές χαρές,
νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσιο, λύκειο, γυμναστήριο, γήπεδο και
δημοτικούς χώρους δεν αξίζει να αναφερθώ. Και μην ξεχνάμε ότι όπου
υπάρχει επαρκής φωτισμός μειώνονται και οι παράνομες δραστηριότητες.
Σαν πτυχιούχος ηλεκτρολόγος - ηλεκτρονικός βλέπω τα πράγματα απλά, θα
προσπαθήσω να τα εξηγήσω χωρίς τεχνικούς όρους:
1) Η δημαρχεία πρέπει να διαθέτη (ή να παραλάβει από την ΔΕΗ) το
ηλεκτρικό σχέδιο της πόλης και των χωριών όπου αναφέρει την κάθε
κολόνα (και συνεπώς φανάρι - λαμπτήρα). Με το σχέδιο αυτό υπολογίζουμε
πόσους λαμπτήρες χρειαζόμαστε με μεγάλη ακρίβεια.
2) Κοιτάζοντας στην συσκευασία της ώρες λειτουργίας ζωής του λαμπτήρα
(έναν τύπο λαμπτήρα οικονομίας χρησιμοποιεί η δημαρχεία) απλά
υπολογίζουμε πότε θέλουν αντικατάσταση. Ώρες ζωής λαμπτήρα διά περίπου
10 ώρες που μένουν αναμμένοι έχουμε σε μέρες την διάρκεια ζωής τους.
3) Ελέγχοντας τους λογαριασμούς και προσθέτοντας της κιλοβατώρες των
μετρητών του δημοτικού φωτισμού θα δούμε τι ισχύς καταναλώνουμε και τη
σημαίνει σε χρήμα αυτό.
4) Αντικαθιστώντας άμεσα τα παλιά μεγάλα φανάρια (με μετασχηματιστή ή
χωρίς) που φέρουν μεγάλης ισχύος (άνω τον 100 βατ), παλιάς τεχνολογίας
και μικρής διάρκειας ζωής λαμπτήρες, με απλά φθηνά φανάρια (αυτά σαν
καπέλο) που μπορούν να δεχθούν ηλεκτρονικούς λαμπτήρες οικονομίας
(περίπου 20 βατ), θα έχουμε μεγάλη οικονομία και συγχρόνως άφθονο
περίσσευμα ισχύος ώστε να φωτίσουμε πολλά "σκοτεινά σημεία" της πόλης.
Για παράδειγμα, αν αντικαταστήσουμε 100 παλιά φανάρια που είχαν
παλιούς λαμπτήρες χοντρικά των 100 βατ είναι συνολικά (100 λάμπες επί
100 βατ) 10.000 βατ, με νέα φανάρια και ηλεκτρονικούς λαμπτήρες
οικονομίας των 20 βατ είναι συνολικά (100 λάμπες επί 20 βατ)= 2.000
βατ, έτσι απλά αμέσως έχουμε κέρδος 8.000 βατ και οικονομία 80%
(δίνουμε το 30% στο κράτος, αν θέλουμε, και κρατάμε το 50% για εμάς).
Το όλο κέρδος μεταφράζετε σε (8.000 διά 20 βατ λάμπας οικονομίας) 400
νέες λάμπες - φανάρια, με τόσα άνετα μπορούμε να φωτίσουμε πολλά
σκοτεινά σημεία ή ένα ολόκληρο χωριό ή όλο το κέντρο της πόλης με
δυνατούς πορτοκαλί λαμπτήρες (σαν αυτούς περιμετρικά στην κεντρική
πλατεία Ιστιαίας) με την ισχύ που τσάμπα καταναλώνουμε και πληρώνουμε
τόσα χρόνια. Στην πραγματικότητα τα παλιά φανάρια - λάμπες δεν είναι
μόνο 100 αλλά πολλές φορές πολλαπλάσια, ανάλογα πολλαπλάσια θα είναι
και τα οφέλη - κέρδη μας.
Απλές λύσεις χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις για απλούς ανθρώπους με όρεξη
για δουλεία και όχι για αδιάφορους λάθους ανθρώπους σε σωστές
θέσεις...
By "Jimmys"

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν