Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑΣ


Π. Πετράκος 
ΠΡΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Κε Υφυπουργέ!
Με αφορμή την απάντησή σας στον Βουλευτή Εύβοιας της ΝΔ Σίμο Κεδίκογλου, σχετικά με το οδικό δίκτυο του Νομού Εύβοιας (παράκαμψη Χαλκίδας ως τα Ψαχνά και βελτίωση του τμήματος Ψαχνά-Μαντούδι-Λίμνη ) θα σας παρουσιάσω τον συλλογισμό μου, ως προς το οδικό δίκτυο της Βόρειας Εύβοιας.
Η Βόρεια Εύβοια σήμερα λόγο της γεωφυσική της δομή παρουσιάζει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μοναδικά στον Ελλαδικό χώρο, μιας και ενώ αποτελεί μέρος ενός νησιού, το οποίο ενώνεται οδικώς με την ηπειρωτική Ελλάδα , λόγου του μεγάλου ορεινού  όγκου και του άσχημου οδικού
δικτύου, είναι ουσιαστικά αποκομένη, από την έδρα του νομού  Χαλκίδα  και την υπόλοιπη Ελλάδα. Αυτό το φαινόμενο δημιουργεί πολλά προβλήματα για τους κατοίκους της Βόρειας Εύβοιας καθώς και πολλά παράδοξα, όπως το ότι για να επισκεφθεί κάποιος την Ιστιαία Ευβοίας από την Αθήνα, δηλαδή ένα μέρος γειτονικού νομού της Αττικής, απαιτουνται 4 ώρες ενω σε αντίστοιχο χρόνο θα μπορούσε να φθάσει στην Λάρισα ή στο Καρπενήσι.  Επίσης, ενίοτε επείγοντα ιατρικά περιστατικά παραπέπονται στον Βόλο ή στην Λαμία (μέσω θαλάσσης) και όχι στην Χαλκίδα.
Επιπλέον, Κε Υφυπουργέ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα τελευταία χρόνια κανείς δεν αναφέρεται  στην διάνοιξη του παραλιακού δρόμου Λίμνης  μέσα από το Όρος Κανδήλι, ένα έργο το οποίο είχε εξαγκελθεί από πολλές κυβερνήσεις στο παρελθόν και οι πρώτες σκέψεις για την κατασκευή του παρουσιάστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 70 ( για το συγκεκριμένο έργο ξοδεύτηκαν αρκετά χρήματα για εκπόνηση μελετών). Ο λαός της Βόρειας Εύβοιας έχει αποδεχτεί την εγκατάλειψη αυτού του μεγαλου έργου που του είχαν υποσχεθεί στο παρελθόν, γιατί έχει συνείδηση, ευαισθησία  και υπευθυνότητα ενώ μπορεί να  καταλάβει, ότι τις εποχές που ζούμε η διάνειξη ενός τέτοιου δρόμου, από το Ορος Καντήλι, με πολλα χιλιόμετρα σήραγγας, θα είχε ένα τεράστιο κόστος. Από την άλλη όμως  δεν μπορεί να αποδεχτεί ότι θα συνεχίζει να διασχίζει και για τα επόμενα χρόνια. αυτόν τον θανατηφόρο  και χρονοβόρο δρόμο (Ψαχνά-Μαντούδι-Στροφιλιά), στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα, την στιγμή  που η αρχική του χάραξη έγινε στις αρχές του 20 ου αιώνα και εξακολουθεί να υφίσταται.
Στις παραπάνω φωτογραφίες παρατηρούμε πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη για την βελτίωση του βόρειου οδικού άξονα
Παρακάτω αναφέρω μερικές από τις θετικές συνέπεις που θα είχαν η βελτίωση του δρόμου Ψαχνά- Προκόπι-Λίμνη  με την δημιουργία σήραγγας στην περιοχή του Αγιου και η διάνοιξη  περιφερειακού δρόμου από Χαλκίδα προς Ψαχνά, έξω από  Αρτάκη και Καστέλα:
-       σημαντική μείωση του χρόνου, διότι αποφεύγονται ,η διέλευση μέσα από την Αρτάκη, o δρόμοs που ενώνει τα Ψαχνά με την Χαλκίδα, ο οποίος τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα λόγω των πολυκαταστημάτων, καθώς και το κομμάτι του Άγιου το οποίο είναι το χειρότερο από άποψης στροφών και καθυστέρησης λόγω παρουσίας φορτηγών.
-         μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, τόσο στο τμήμα Στροφιλιά – Ψαχνά, αποφεύγοντας τον υψομετρικό όγκο του Άγιου ( δημιουργία σήραγγας),  όσο και μέσα στην Ν. Αρτάκη, αφού πλέον ο δρόμος θα είναι περιφερειακός. Επιπρόσθετα δεν πρέπει να μας αφήνει αδιάφορους ότι η Εύβοια  βρίσκεται στις πρώτες θέσεις πανελλαδικά στον κατάλογο των τροχαίων.
-         μείωση της πιθανότητας αποκλεισμού κατά τους χειμερινούς μήνες λόγω χιονοπτώσεων διότι θα αποφευχθεί το χειρότερο κομμάτι της διαδρομής (με το μεγαλύτερο υψόμετρο) αυτό του Άγιου.

-  ευκολότερη πρόσβαση στο μοναδικό νοσοκομείο του νομού, εφόσον η ιδέα για κατασκευή νοσοκομείου στην Βόρεια Εύβοια εγκαταλήφθηκε.
- οικονομική και οικιστική  ανάπτυξη καθώς και αύξηση του τουρισμού και των θέσεων εργασίας.
-       απόλαυση μιας μοναδικής  διαδρομής μέσα από την καταπράσινη ορεινή Εύβοια.
-         και τέλος η δημιουργία ενός ξεκούραστου, ασφαλή και σύντομου δρόμου προς την Χαλκίδα.
Η αποπεράτωση των παραπάνω έργων, γίνεται ακόμη πιο επιβεβλημένη αν ληφθεί υπόψιν το πνευμα μείωσης και συγχόνευσης δημόσιων υπηρεσιών όπως σχολείων, εφορειών , νοσοκομείων οπότε και οι μετακινήσεις προς την έδρα του νομού γίνονται πιο απαραίτητες και συχνότερες Από όλα τα παραπάνω μπορούμε να συμπεράνουμε πόσο μεγάλη αξία έχουν αυτά τα δύο έργα για την ανάπτυξη και  την βελτίωση του βιοτικού επίπεδου των κατοίκων της Βόρειας Ευβοιας.
Τέλος θα ήθελα να σας υπενθημίσω ότι σε εκκρεμότητα παραμένει και άλλο ένα σημαντικό έργο στην Βόρεια Εύβοια, ο περιφερειακός Αιδηψού,  ο οποιός ενώ εδώ και τρία χρόνια έχει ολοκληρωθεί κατά το 95%,  ο χρόνος  ολοκλήρωσής  του είναι άγνωστος!!!
Συμπερασματικά κ. Υφυπουργέ το οδικό δίκτυο της Βόρειας Εύβοιας είναι επιηκώς απαράδεκτο, προτείνω λοιπόν  την επίσπευση της ολοκλήρωσης του περιφερειακού δρόμου Χαλκίδος προς τα Ψαχνα καθώς και την έναρξη των εργασιών του Βόρειου Αξονα είτε μέσω του Διευρωπαικού Δίκτύου (ΔΔ), είτε  με την χορήγηση εθνικών πόρων, γιατί ο λαός της Βόρειας Εύβοιας έχει δικαίωμα στην απρόσκοπτη, εύκολη και σε εύλογο χρόνο  επικοινωνία, χειμώνα καλοκαίρι με την έδρα του νομού!!!!!!!!!!
Με Εκτίμηση
Π. Πετράκος
Δημότης Ροβιών
papetrakos@yahoo.gr





Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,