Η αρχιτεκτονική μελέτη της αναστήλωσης είχε ανατεθεί από ετών στον αρχιτέκτονα κ. Γ. Ιωαννίδη, κάτοικο και δημότη της Αιδηψού.
Η Λιμενική Επιτροπή προχώρησε στην ανάθεση χωρίς να έχει ένα Τεχνικό Γραφείο ως Σύμβουλο. Αποτέλεσμα είναι ότι είμαστε μπροστά σε ένα μεγάλο, εξωφρενικό, προϋπολογισμό κατασκευής – ο οποίος δεν δημοσιοποιήθηκε ακόμη και πιθανώς, σε ένα απαράδεκτα μεγάλο κόστος για την σύνταξη των μελετών, το οποίο μάλλον καταβλήθηκε.
Η επιλογή μεθόδων και υλικών κατασκευής έγινε αποκλειστικά από τον ανάδοχο το Τεχνικό Γραφείο
μελετών με τη σύμπραξη των Τεχνικών Υπηρεσιών οι οποίες υπολείπονται σε εξειδίκευση.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο για ένα οίκημα 50,00 m² και μια περιβάλλουσα βεράντα εξαιρετικώς ελαφράς κατασκευής να έχομε ένα προϋπολογισμό 950.000 ΕΥΡΩ εκ των οποίων άνω των 500.000 είναι το κόστος της θεμελίωσης!
[Τα τελευταία σοβαρά Λιμενικά Έργα στο Μαρμάρι δεν ξεπέρασαν συνολικά τα 350.000 ΕΥΡΩ].
Όλα τα παραπάνω θα ελεγχθούν σημείο προς σημείο και ΕΥΡΩ προς ΕΥΡΩ.
Σκόπιμο και χρήσιμο είναι αυτοί που κόπτονται να ανατεθεί άμεσα η κατασκευή, επιδεικνύοντας όχι βούληση αλλά βουλιμία να διαχειριστούν τη δαπάνη, να εφοδιαστούν με έκθεση ειδικών μηχανικών για τη νομιμότητα και σκοπιμότητα των επιλογών τους.
Η αμοιβή των μελετητών είναι ανάλογος του προϋπολογισμού του κόστους. Δεν υιοθετούμε την άποψη ότι επελέγησαν υλικά και μέθοδοι που διογκώνουν τον προϋπολογισμό κόστους. Όμως έχομε υποχρέωση να ερευνήσουμε.
Είναι αυτονόητο πως με μεθόδους κατασκευής που ανεβάζουν το κόστος κατακόρυφα δεν πρόκειται να υπάρξει ενδιαφέρον από τον ιδιωτικό τομέα. Φυσικά είναι αμφίβολο αν θα ολοκληρωθεί έργο στο οποίο πλέον του ημίσεος του προϋπολογισμού αναφέρεται σε υποθαλάσσιες εργασίες.
Με εκτίμηση
Βασίλης Κεδίκογλου