Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βασίλης Κεδίκογλου: «Το ΚΥΜΑ της Αιδηψού»



Η αρχιτεκτονική μελέτη της αναστήλωσης είχε ανατεθεί από ετών στον αρχιτέκτονα κ. Γ. Ιωαννίδη, κάτοικο και δημότη της Αιδηψού.
Η Λιμενική Επιτροπή προχώρησε στην ανάθεση χωρίς να έχει ένα Τεχνικό Γραφείο ως Σύμβουλο. Αποτέλεσμα είναι ότι είμαστε μπροστά σε ένα μεγάλο, εξωφρενικό, προϋπολογισμό κατασκευής – ο οποίος δεν δημοσιοποιήθηκε ακόμη και πιθανώς, σε ένα απαράδεκτα μεγάλο κόστος για την σύνταξη των μελετών, το οποίο μάλλον καταβλήθηκε.
Η επιλογή μεθόδων και υλικών κατασκευής έγινε αποκλειστικά από τον ανάδοχο το Τεχνικό Γραφείο
μελετών με τη σύμπραξη των Τεχνικών Υπηρεσιών οι οποίες υπολείπονται σε εξειδίκευση.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο για ένα οίκημα 50,00 m² και μια περιβάλλουσα βεράντα εξαιρετικώς ελαφράς κατασκευής να έχομε ένα προϋπολογισμό 950.000 ΕΥΡΩ εκ των οποίων άνω των 500.000 είναι το κόστος της θεμελίωσης!
[Τα τελευταία σοβαρά Λιμενικά Έργα στο Μαρμάρι δεν ξεπέρασαν συνολικά τα 350.000 ΕΥΡΩ].
Όλα τα παραπάνω θα ελεγχθούν σημείο προς σημείο και ΕΥΡΩ προς ΕΥΡΩ.
Σκόπιμο και χρήσιμο είναι αυτοί που κόπτονται να ανατεθεί άμεσα η κατασκευή, επιδεικνύοντας όχι βούληση αλλά βουλιμία να διαχειριστούν τη δαπάνη, να εφοδιαστούν με έκθεση ειδικών μηχανικών για τη νομιμότητα και σκοπιμότητα των επιλογών τους.
Η αμοιβή των μελετητών είναι ανάλογος του προϋπολογισμού του κόστους. Δεν υιοθετούμε την άποψη ότι επελέγησαν υλικά και μέθοδοι που διογκώνουν τον προϋπολογισμό κόστους. Όμως έχομε υποχρέωση να ερευνήσουμε.
Είναι αυτονόητο πως με μεθόδους κατασκευής που ανεβάζουν το κόστος κατακόρυφα δεν πρόκειται να υπάρξει ενδιαφέρον από τον ιδιωτικό τομέα. Φυσικά είναι αμφίβολο αν θα ολοκληρωθεί έργο στο οποίο πλέον του ημίσεος του προϋπολογισμού αναφέρεται σε υποθαλάσσιες εργασίες.


                                                                                                  Με εκτίμηση
                                                                                    Βασίλης Κεδίκογλου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,