Του Παντελή Αγγέλου
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το «Κύμα», είναι το σήμα κατατεθέν της Λουτρόπολης, όπως επίσης και τα νεοκλασσικά της κτίρια, τα οποία έχουν αφεθεί στο έλεος της εγκατάλειψης, λόγω της γραφειοκρατίας που επικρατεί στο Ελληνικό Δημόσιο, αλλά και από έλλειψη ενδιαφέροντος από τις εκάστοτε Δημοτικές Αρχές της Αιδηψού. Το διαπιστώσαμε ως εφημερίδα μετά τις παρεμβάσεις μας στην Εφορία Νεωτέρων μνημείων, Τεχνικές Υπηρεσίες της Νομαρχίας Εύβοιας, και στο Λιμενικό Ταμείο Αιδηψού. Οι παρεμβάσεις αυτές άρχισαν από την εποχή της προεδρίας Μαχαιρά στο Λιμενικό Ταμείο και εντεύθεν. Αυτές οι παρεμβάσεις πάντα ήταν χρήσιμες και είχαν αποτελέσματα. Η «κυκλοφορούσα στην περιοχή», δανείζομαι όρους από τα γραφόμενα στο «ΠΒ» Βασίλη Κεδίκογλου, αντίληψη μεταξύ των πολιτών, είναι να αποκατασταθεί η εικόνα του «Κύματος». Η «διαχείριση της φροντίδας αναστήλωσης» ανατέθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών, στην Λιμενική Επιτροπή και αυτό μεταφράζεται και με διάθεση πιστώσεων. Η ένταξη του έργου αναστήλωσης του «Κύματος» στο ΕΣΠΑ, όπως πρότεινε ο Βασίλης Κεδίκογλου, είναι σωστή, διαθέτοντας το μερίδιο που αναλογεί στην ελληνική συμμετοχή το Λιμενικό Ταμείο. Όμως αυτό ο κ. Κεδίκογλου έπρεπε να το προτείνει τα προηγούμενα χρόνια στα ΠΕΠ, όπου υπήρχαν τεράστιες χρηματοδοτήσεις για λιμενικά έργα. Όμως η πολιτική δεν ασκείται μόνο με επιστολές και δημοσιεύσεις… Η τοπική αυτοδιοίκηση, απούσα αυτά τα χρόνια, ενεργούσε και εκλάμβανε την Λιμενική Επιτροπή, «ως κράτος εν κράτει», χωρίς να παρεμβαίνει. Ο δε Πρόεδρος της Λιμενικής Επιτροπής, διορισμένος, βάσει των προτιμήσεων κάποιου τοπικού βουλευτή η παράγοντα, τις περισσότερες φορές ήταν κατώτερος των περιστάσεων. Ο Προϋπολογισμός του έργου 950.000 ευρώ, που έχει προκύψει από την μελέτη, είναι προϊόν των τιμών και των προδιαγραφών που ορίζει η νομοθεσία. Τους νόμους αυτούς «Περί Δημοσίων έργων», τους έχει ψηφίσει η Βουλή, στην οποία συμμετείχε ο Βασίλης Κεδίκογλου για 20 συναπτά χρόνια, όπως επίσης και άλλοι Βουλευτές. Είναι τυχαίο ότι έχουμε τα ακριβότερα δημόσια έργα στην Ευρώπη ; Ποιοι ψήφισαν αυτούς τους νόμους; Βουλευτές, κατά κύριο επάγγελμα, Πολιτικοί Μηχανικοί, Αρχιτέκτονες, Εργολάβοι, Κατασκευαστές!! Όμως το ποσό αυτό θα μειωθεί από την έκπτωση (40%) που θα δοθεί κατά την δημοπρασία. Ακόμη κι αν δεν γίνει αυτό έχει δικαίωμα ο φορέας (Λιμενικό Ταμείο), μέσω των Τεχνικών Υπηρεσιών να κηρύξει «άγονη» την δημοπρασία και να την επαναλάβει έως ότου, δοθεί ικανοποιητική έκπτωση. Δυστυχώς αυτός είναι ο τρόπος που δημοπρατούνται τα έργα στην Ελλάδα. Αυτοί που του ψήφισαν στην Βουλή είναι και οι υπεύθυνοι. Όχι βέβαια το κάθε Λιμενικό Ταμείο. Όσο για τις υποδομές που χρειάζεται η Λουτρόπολη, δεν πρέπει να απολογηθεί το Λιμενικό Ταμείο, αλλά αυτοί που κυβερνούσαν τόσα χρόνια, χωρίς να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό. Ούτε δρόμοι, ούτε Νοσοκομείο, Περιφερειακός εγκατελειμένος στο παρά πέντε (οι εκάστοτε κυβερνήσεις) και η πόλη σε κακή εικόνα (Δημοτικές Αρχές). «Θα ελεγχθεί η Λιμενική Επιτροπή για παράβαση καθήκοντος», αναφέρει ο Βασίλης Κεδίκογλου και έμμεσα απειλεί, αν όμως καταρρεύσει το «Κύμα», δεν πρέπει να «ελεγχθεί για παράβαση καθήκοντος; Ελέγχθηκαν για παράβαση καθήκοντος, οι υπεύθυνοι για τον Περιφερειακό Λουτρών Αιδηψού; Ελέγχθηκε κανείς για την κατάσταση του Βιολογικού καθαρισμού; Ποιος πιστεύει κύριε Κεδίκογλου ότι θα ελεγχθεί το Λιμενικό Ταμείο, αν τελικά αποκαταστήσει την εικόνα του Κύματος; Επίσης εσείς κάνατε καμία έρευνα αγοράς αν υπάρχει ιδιώτης που θέλει να αναλάβει το «Κύμα»; Θα τελειώσω με τα ίδια λόγια που ξεκινήσατε την επιστολή σας στο «ΠΒ», «εδώ και περισσότερα από δύο χρόνια χάρη και στις έντονες ενέργειες τοπικού βουλευτή», αυτό ταιριάζει και με σας. Θα ερωτήσω: έχετε κάποιον ιδιώτη στο μυαλό σας, έχετε συζητήσει με κάποιον που θέλει να το αναλάβει; Γιατί πρέπει να λέμε καθαρά τα περί «κυκλοφορούσας», όχι μόνο για τους άλλους, αλλά και για τα καθ’ ημάς.