26 Ιανουαρίου 2012

Δεν είχε απαντήσεις ο κ. Ψαρρός για την καταπάτηση δημοτικής έκτασης και την απαλλοτρίωση των δεξαμενών στο Κυμάσι.

Την Τρίτη 24/1/12, «συζητήθηκαν» στο Δημοτικό Συμβούλιο Μαντουδίου, Λίμνης και Αγίας Άννας τα 6 ερωτήματα που είχε θεσει ο Kireas.org για την περίφραξη χώρου δημοτικής έκτασης από την ΒΙΟΜΑΓΝ και την απαλλοτρίωση των δεξαμενών. Το μόνο που πρόεκυψε από την συζήτηση είναι ότι η ΒΙΟΜΑΓΝ καταπατά αυθαίρετα το χώρο. Η εντύπωση που δόθηκε είναι ότι τα μέτρα για την προστασία της δημοτικής έκτασης περιορίζονται σε μια κουβεντούλα του καφέ που έκανε ο δήμαρχος με ανθρώπους της ΒΙΟΜΑΓΝ το καλοκαίρι του στυλ «δεν χάθηκε ο κόσμος ρε αδελφέ κάποια στιγμή θα τον βγάλουμε τον φράχτη».




Για το θέμα των απαλλοτριώσεων των δεξαμενών και αναζήτησης ευθυνών (για την καθυστέρηση του καθορισμού αποζημίωσης με πιθανό σκοπό την αυτοδίκαια ανάκληση της απαλλοτρίωσης προς όφελος της ΒΙΟΜΑΓΝ) ουσιαστικά δεν δόθηκαν απαντήσεις. Η δημοτική αρχή στην προσπάθεια της να καλύψει την αδικαιολόγητη αδράνεια της μπέρδεψε το ρόλο της αίτησης ακύρωσης στο ΣτΕ από την εκμισθώτρια εταιρεία των δεξαμενών (ADVANCED TECHNOLOGIES S.A) με αυτό το πραγματικού ιδιοκτήτη (ΒΙΟΜΑΓΝ). Ο δήμος δεν έχει ενοχληθεί ακόμη να πάρει την απόφαση της εκτιμητικής επιτροπής για το καθορισμό του ύψους αποζημίωσης και να προχωρήσει η διαδικασία απαλλοτρίωσης. Περιέργως, δεν θεωρήθηκε απαραίτητη και δεν ζητήθηκε η γνώμη της πρόεδρου της Τοπικής Κοινότητας Μαντουδίου που ήταν παρούσα και η οποία  έχει από τον νόμο την ευθύνη για την προστασία της δημοτικής περιουσίας στη περιοχή Μαντουδίου.



Η συζήτηση για ανεξήγητους λόγους δημιούργησε εκνευρισμό και εκφυλίστηκε σε εξακόντιση προσβολών εναντίον του Κireas.org. Είναι ανεξήγητος ο εκνευρισμός που δημιουργήθηκε γιατί το θέμα έχει απλά να κάνει με την εφαρμογή παλαιών αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Κηρέως που είναι εν ισχύ και για την καταπάτηση δημοτικής έκτασης από ιδιώτη και όχι με κάτι που θίγει άμεσα την παρούσα αρχή.

Ουσιαστικά, όπως ανακοινώθηκε από τον αντιδήμαρχο κ. Καντζούρα δεν μπορεί ο Kireas.org σαν σύλλογος να πηγαίνει στα δημοτικά συμβούλια και να κάνει παρεμβάσεις στην δημοτική αρχή γιατί κατά την γνώμη του δεν «έχει ικανοποιητική απήχηση στην κοινωνία και την νεολαία!» και γενικά «δεν τον ικανοποιεί το έργο του συλλόγου». Οι κ. Ψαρρός και Καντζούρας φαίνεται ότι έχουν συγχύσει το ρόλο τους με αυτό του Πρωτοδικείου που είναι αρμόδιο για θέματα συλλόγων και ενώσεων προσώπων, ένα δικαίωμα που κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα και την Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης.



Επίσης δόθηκε τελεσίδικο ότι, ειδικά για τον Kireas.org, οι εκπρόσωποι του θα πρέπει να φέρνουν τα πρακτικά απόφασης του Δ.Σ. τους για να μπορούν να εκφέρουν την άποψη τους στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αυτός ο περιορισμός δεν ισχύει για καμιά άλλη συλλογικότητα στον δήμο, και δεν προβλέπεται από τον Καλλικράτη και τους κανονισμούς του δημοτικού συμβουλίου και διοικητικής διαδικασίας. Απο οτι φαίνεται ο σεβασμός της διαφορετικής άποψης και της δημοκρατικής δεοντολογίας δεν είναι ένα από τα ατού του κ. Ψαρρού.



Επί της ουσίας, το θέμα δεν έληξε και ο τακτικισμός της οχλαγωγίας και εξαπόλυσης προσβολών που ακολουθήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο για να προληφθεί ο διάλογος και να μη δοθούν απαντήσεις, είναι άκαρπος.



Ο Kireas.org επαναπευθύνει τα αρχικά ερωτήματα του προς την Δημοτική αρχή και ζητά τα έγγραφα με τα οποία τεκμηριώνεται ότι ο δήμος έχει ενεργήσει με γνώμονα το συμφέρον του δήμου όπως απαιτεί ο νόμος και με ποιο τρόπο προστατεύει την καταπατημένη δημοτική έκταση από τον καταπατητή. Η εντύπωση που αποκομίσθηκε είναι ότι η έκταση έχει αφεθεί στην τύχη της και στην καλή διάθεση του καταπατητή. Επίσης ζητούνται εγγράφως όλες οι ενέργειες που έχουν γίνει για να υλοποιηθεί η απόφαση του Δ.Σ. Κηρέως για την απαλλοτρίωση των δεξαμενών και οι έλεγχοι για τυχόν παραλείψεις των προηγούμενων δημοτικών αρχόντων.



Ο Kireas.org έχει αποστείλει έκκληση διαμαρτυρία προς στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας, την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, το Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και την ΚΕΔΕ με την οποία ζητά την διασφάλιση του κύρους του θεσμού της τοπικής αυτοδιοίκησης και της δημοκρατικής λειτουργίας του δήμου.





Σύλλογος Περιβάλλον και Πολιτισμός  Kireas.org

O σύλλογος όλων των δημοτών



Σχετικά

Περίφραξη Δημοτικής Έκτασης από την ΒΙΟΜΑΓΝ: Καταπάτηση ή Εκμίσθωση; Μια Δημόσια Ερώτηση στο κ. Ψαρρό και το Δημοτικό Συμβούλιο




Το ιστορικό της απαλλοτρίωσης των δεξαμενών πετρελαίου στο Κυμάσι


3 σχόλια :

  1. Ανώνυμος27/1/12, 8:56 μ.μ.

    Αν κατάλαβα καλα,ο συλλογος Κηρεας,μαζι με τις ερωτησεις του, εστειλε στο Δημο και σχετικους χαρτες.Μετα απο ολη αυτη τη συζητηση, εβγαλα το συμπερασμα οτι εκει πρωτοειδαν τι ακριβως συμβαινει με την καταπατηση της δημοτικης εκτασης.Δεν ειχαν γνωση του θεματος.Η ερωτηση που αφορουσε την παρουσια του δικηγορου του Δημου στο Συμβουλιο της Επικρατειας δεν απαντηθηκε καθολου και μαλιστα ο Δημαρχος δεν ηξερε για ποια εταιρια επροκειτο.Πρωτοφανη πραγματα.Και για να ειμαι δικαιος ουτε η αντιπολιτευση εδειξε να γνωριζει την υποθεση.
    Ετσι εξηγειται ο εκνευρισμος και οι προσβολες που δεχτηκε η εκπροσωπος του Κηρεα απο το Δημαρχο και τον Κατζουρα..Λυπηθηκα πραγματικα για την εικονα του Δημοτικου μας Συμβουλιου.

    Δημοτης Λιμνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος27/1/12, 8:57 μ.μ.

    Αν κατάλαβα καλα,ο συλλογος Κηρεας,μαζι με τις ερωτησεις του, εστειλε στο Δημο και σχετικους χαρτες.Μετα απο ολη αυτη τη συζητηση, εβγαλα το συμπερασμα οτι εκει πρωτοειδαν τι ακριβως συμβαινει με την καταπατηση της δημοτικης εκτασης.Δεν ειχαν γνωση του θεματος.Η ερωτηση που αφορουσε την παρουσια του δικηγορου του Δημου στο Συμβουλιο της Επικρατειας δεν απαντηθηκε καθολου και μαλιστα ο Δημαρχος δεν ηξερε για ποια εταιρια επροκειτο.Πρωτοφανη πραγματα.Και για να ειμαι δικαιος ουτε η αντιπολιτευση εδειξε να γνωριζει την υποθεση.
    Ετσι εξηγειται ο εκνευρισμος και οι προσβολες που δεχτηκε η εκπροσωπος του Κηρεα απο το Δημαρχο και τον Κατζουρα..Λυπηθηκα πραγματικα για την εικονα του Δημοτικου μας Συμβουλιου.

    Δημοτης Λιμνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι προβλέπει η νομοθεσία για τις καταπατήσεις δημοσίων κτημάτων.

    Σε αυτές τις περιπτώσεις το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί και ΠΡΕΠΕΙ:

    -να εκδώσει πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής,

    -να αυξήσει τα έσοδα του δήμου επιβάλλοντας πρόστιμα και τέλη παράνομης χρήσης δημοτικής έκτασης και

    να ζητήσει την κατεδάφιση αυθαίρετων κτισμάτων στην έκταση του δήμου.


    ΕΚΔΟΣΗ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΒΟΛΗΣ

    Σύμφωνα με το άρθρο 178 παρ. 1 του Δ.Κ.Κ. ( Ν. 3463/06), ορίζονται τα εξής:
    1. Οι Δήμοι και οι Κοινότητες οφείλουν να διατηρούν, να προστατεύουν και να διαχειρίζονται την κάθε είδους περιουσία τους με τρόπο επιμελή και αποδοτικό.
    2. Η ακίνητη περιουσία των Δήμων και των Κοινοτήτων προστατεύεται, σύμφωνα με τις διατάξεις της νομοθεσίας, περί προστασίας της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, όπως κάθε φορά ισχύουν. Επί διοικητικής αποβολής αποφαίνεται το Δημοτικό Συμβούλιο ή κοινοτικό συμβούλιο, ενώ το σχετικό πρωτόκολλο εκδίδει ο Δήμαρχος ή Πρόεδρος της Κοινότητας.
    Με το Ν.Δ 31/1968 «Περί προστασίας της περιουσίας των ΟΤΑ», όπως αυτό τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του Ν. 2307/1995, επεκτάθηκε η εφαρμογή του Α.Ν. 1539/1938 «Περί προστασίας των δημοσίων κτημάτων» και στους ΟΤΑ.
    Στο άρθρο 2 του ΑΝ 263/1968, Τροποποίηση νομοθεσίας περί προστασίας δημοσίων κτημάτων, ορίζονται τα εξής: «Κατά του αυτογνωμόνως επιλαμβανομένου οιουδήποτε δημοσίου κτήματος συντάσσεται παρά του αρμοδίου Οικονομικού εφόρου Πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής, κοινοποιούμενον προς τον καθ’ ου απευθύνεται».
    Με την παρ. 12 του άρθρου 1 του Ν. 2307/1995 ορίζεται ότι: «Το πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 2 του αν 263/1968, προκειμένου περί δημοτικών και κοινοτικών κτημάτων συντάσσεται από το Δήμαρχο ή Πρόεδρο της Κοινότητας ύστερα από απόφαση του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου.

    ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΑΠΑΤΗΤΗ

    Σύμφωνα με το άρθρο 1 του Α.Ν. 263/1968 (ΦΕΚ 12/23-1-1968 τ.Α.) ο καταπατητής δημόσιου κτήματος διώκεται αυτεπάγγελτα και τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον 6 μηνών και με την καταβολή χρηματικού προστίμου.
    Με την ίδια ποινή τιμωρείται και ο καταπατητής που ενώ αναγνωρίζει την κυριότητα του δημόσιου, δεν παραδίδει το κτήμα ή δεν εγκαταλείπει την κατοχή του κτήματος ή το εκμισθώνει σε τρίτο (άρθρο 23 του Α.Ν. 1539/1938 ΦΕΚ 488/29-12-1938 τ.Α.)

    ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΤΕΛΗ ΧΡΗΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΤΗΜΑΤΩΝ
    Σύμφωνα με άρθρον 19 του Κώδικα περί Εσόδων Δήμων και Κοινοτήτων (ΦΕΚ 171 Α /20.10.1958 )
    1. Εις τους ποιουμένους χρήσιν δημοτικών ή κοινοτικών κτημάτων, έργων ή υπηρεσιών ο δήμος ή η κοινότης, δικαιούται να επιβάλη τέλη ή δικαιώματα, οριζόμενα δι' αποφάσεως του συμβουλίου
    5. Εις τους ποιουμένους παράνομον χρήσιν δημοτικού ή κοινοτικού κτήματος, έργου ή υπηρεσίας, εκτός της υποχρεώσεως ην υπέχει ο δήμος ή η κοινότης διά την ποινικήν αυτών δίωξιν, έχει το δικαίωμα να επιβάλει μέχρι του διπλασίου τα διά την γενομένην χρήσιν αναλογούντα τέλη ή δικαιώματα.

    Σύμφωνα με το άρθρο 19 του Ν.Δ. 703/1970 (ΦΕΚ 219 Α/ 18.19.70) " Τα κατά τας διατάξεις του παρόντος άρθρου τέλη ή δικαιώματα επί των ποιουμένων χρήσιν δημοτικών ή κοινοτικών κτημάτων και οσάκις εκ της αυθαιρέτου καταλήψεως των εν λόγω κτημάτων ή έργων, παρακωλύεται ή αποκλείεται η κοινή χρήσις αυτών"

    ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
    Σύμφωνα με το άρθρο 186 παρ.2δ του Κώδικα Βασικής πολεοδομικής Νομοθεσίας ΦΕΚ-580Δ/27-7-99 (βλέπε (Αρθ-15 παρ.1, 2 και 3 και Αρθ-39 Ν-1337/83, Αρθ-8 παρ.7 και Αρθ-9 παρ.9 Ν-1512/85, Αρθ-2 παρ.4 Ν-1772/88)) κατεδαφίζονται οι αυθαίρετες κατασκευές που βρίσκονται μέσα σε δημοτικά κτήματα .
    Αν οι αυθαίρετες κατασκευές αποβαίνουν σε βάρος του πολιτιστικού ή φυσικού περιβάλλοντος τότε με απόφαση που εκδίδεται μετά από γνώμη του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου Ο υπουργός ΠΕΚΑ μπορεί να ζητήσει την κατεδάφιση τους (άρθρο 186, παρ.3).

    kireas.org

    ΑπάντησηΔιαγραφή

για να εμφανισθούν περιμένετε λίγες ώρες....
τα σχόλια ελέγχονται ως προς το υβριστικό, μη θεμιτό ή φασιστικό περιεχόμενο
ο καθένας είναι υπεύθυνος απέναντι στο νόμο επειδή υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιό του.