Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οδική ασφάλεια και λιγότερη κατανάλωση



Του κ. Παναγιώτη Γεωργίου Κούβαρη


Η κανονική πίεση στα ελαστικά των αυτοκινήτων προσφέρει, σύμφωνα με ευρωπαϊκές έρευνες, αρκετά μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και σαφώς μεγαλύτερη ασφάλεια. Οι έρευνες επιβεβαίωσαν ότι το ελαστικό, καθώς αποτελεί τον μοναδικό συνδετικό κρίκο μεταξύ του οχήματος και του δρόμου, όταν έχει λανθασμένη πίεση του αέρα μπορεί να έχει δραματικές επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Οι ίδιες έρευνες διαπίστωσαν, επίσης, ότι η σωστή πίεση εξασφαλίζει τη μακροβιότητα του ελαστικού και αποτρέπει τον κίνδυνο μιας πρόωρης φθοράς του.

Έτσι, είναι σημαντικό να ελέγχεται η πίεση των ελαστικών που βάζει τέλος στη σπατάλη του καυσίμου και προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στον οδηγό και στους επιβάτες του οχήματος.
Επειδή υπάρχει, πολλές φορές, σχετική αβλεψία των οδηγών θα εφαρμοστεί από το Νοέμβριο του 2012 Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προβλέπει τον υποχρεωτικό εφοδιασμό των ΙΧ αυτοκινήτων με συστήματα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών. Η αρχή θα γίνει με τα νέα μοντέλα τα οποία θα κυκλοφορήσουν από το Νοέμβριο του 2012 και μετά.
Η προαναφερόμενη Οδηγία δεν αφορά τα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν, ούτε τα οχήματα που έχουν λανσαριστεί ήδη στις αγορές ακόμη και αν ταξινομηθούν από τη συγκεκριμένη ημερομηνία και μετά. Πρόκειται για μια μεταβατική περίοδο, η οποία λήγει το 2014, οπότε θα είναι υποχρεωτικά τα συστήματα για τον έλεγχο της πίεσης των ελαστικών σε κάθε καινούργιο ΙΧ αυτοκίνητο.
Προς το παρόν, οι οδηγοί πρέπει να ελέγχουν μόνοι τους σε τακτά χρονικά διαστήματα την πίεση των ελαστικών σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Το πινακάκι με τις τιμές πίεσης βρίσκεται συνήθως στην εσωτερική πλευρά από το καπάκι του ρεζερβουάρ ή στο κολονάκι της πόρτας.
Επισημαίνεται ότι έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε 11 ευρωπαϊκές χώρες απέδειξαν ότι το 63% των αυτοκινήτων κυκλοφορούν με ελαστικά που έχουν χαμηλότερη πίεση από την κανονική.
Ενδεικτικά αποκαλύφθηκε ότι το 75% των φορτηγών κυκλοφορούν με ελαστικά χαμηλότερης πίεσης από την προβλεπομένη, κοστίζοντας στους ιδιοκτήτες τους πάνω από 1000 ευρώ το χρόνο σε σπατάλη καυσίμου.
Στην Ευρώπη, συνολικά, εξαιτίας αυτής της αμέλειας σπαταλήθηκαν το 2011 περισσότερα από 3,1 εκατομμύρια λίτρα καυσίμου αξίας περίπου 5 δις ευρώ, ενώ το περιβάλλον επιβαρύνθηκε με 7,4 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα.


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν