Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ:για την ιδιωτικοποίηση της ΛΑΡΚΟ


«Διευκρινήσεις αναφορικά με τις προθέσεις της κυβέρνησης για την
              ιδιωτικοποίηση της ΛΑΡΚΟ» 
Η Γ.Μ.Μ.Α.Ε. ΛΑΡΚΟ είναι μια από τις πέντε μεγαλύτερες παραγωγούς σιδηρονικελίου στον κόσμο και ο μεγαλύτερος στην Ευρώπη. Κατέχει σημαντική θέση στην εθνική οικονομία της Ελλάδας αφού είναι η μεγαλύτερη μεταλλευτική εταιρία στη χώρα μας και ο μοναδικός παραγωγός και εξαγωγέας σιδηρονικελίου.
Η εταιρία είναι επιβαρυμένη με χρέη παλαιοτέρων ετών, κομμάτι των οποίων είναι αμφισβητούμενο και αναμένεται δικαστική απόφαση, ειδικότερα δε, για τα χρέη που έχουν προκύψει από διαφορές φορολογικού ελέγχου προς το
δημόσιο. Παράλληλα έχει καθυστερούμενες απαιτήσεις από το Ελληνικό Δημόσιο δεκάδων εκατομμυρίων Ευρώ. Επίσης βρίσκεται πολύ κοντά στην δικαίωση της από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας σε σχέση με τις οφειλές της προς τη  Δ.Ε.Η.
Η εταιρία την τελευταία δεκαετία εμφανίζει κερδοφορίες και από το 2000 σχηματίζει ανελλιπώς αποσβέσεις. Οι οφειλές δε της εταιρίας από την εποχή της παλαιάς εταιρικής σύνθεσης, περίπου 60 εκατ. Ευρώ, εξυπηρετούνται κανονικά. Έχει υλοποιήσει επενδυτικά προγράμματα για τον εκσυγχρονισμό των μονάδων της με χρηματοδότηση από Επιχειρησιακά συνολικού ύψους  60 εκατ. Ευρώ. Οι δε μισθολογικές δαπάνες αντιστοιχούν στο 17% του κόστους παραγωγής, ποσοστό συγκρίσιμο με τα διεθνή δεδομένα αντίστοιχων εταιριών του κλάδου. Με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή οι ορυκτοί πόροι που υπάρχουν στη χώρα μας εξασφαλίζουν πρώτη ύλη προς εξόρυξη για την εταιρία για τα επόμενα 100 χρόνια! Όλα αυτά τα στοιχεία συνθέτουν την εικόνα μιας εταιρίας δομημένης σε γερές βάσεις με όλα τα εφόδια για να συνεχίσει να λειτουργεί με κερδοφορία για πάρα πολλά χρόνια ακόμα.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο κος Υπουργός

1)       Η «παλιά» ΛΑΡΚΟ βρίσκεται σε εκκαθάριση πάνω από 10 έτη. Γιατί δεν έχει τελειώσει μέχρι σήμερα η εκκαθάριση και πόσο έχει στοιχίσει έως τώρα ο εκκαθαριστής; Ποιος ευθύνεται για την καθυστέρηση αυτή; Πώς θα εξασφαλισθεί το τίμημα της πιθανολογούμενης ιδιωτικοποίησης ώστε να ανταποκρίνεται στα οικονομικά δεδομένα της καθαρής θέσης της εταιρίας και να διασφαλίζονται τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου; Αληθεύουν τα δημοσιεύματα περί «σπασίματος» της εταιρίας σε «καλό» και «κακό» κομμάτι;
2)       Η εταιρία βρίσκεται στο πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων από το 2010. Έχουν γίνει οι απαραίτητες οικονομικοτεχνικές μελέτες καθώς και οι περιβαλλοντολογικές για όλες τις εγκαταστάσεις της, ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης; Έχει προβλεφθεί η διασφάλιση του συνόλου των τωρινών θέσεων εργασίας αλλά και δημιουργία νέων;

Αθήνα 27 Αυγούστου 2012

Ο ερωτών βουλευτής




ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν