Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαρκόπουλος:μπηχτές για τον Δήμαρχο Ιστιαίας

Τα λέει στη νύφη (Μιχελάκης) για να τα ακούει η πεθερά (Χριστοφής) με επερώτησή του ο επανακάμψας στη ΝΔ Κ.Μαρκόπουλος.Κατηγορεί σαφώς για έλλειψη αξιοποίησης της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Ιστιαίας,με ανάθεση σε ιδιώτες των μελετών , και το Δήμο για κακό προγραμματισμό και "πιθανή" κατάτμηση έργων στην ανάθεση εργολαβιών.Συντροφικά δεξιά μαχαιρώματα ή μας προκύπτει άλλος ...υποψήφιος;
Αναλυτικά η επερώτηση του βουλευτή Ευβοίας:


«Υστέρηση Έργων στο Δήμο Ιστιαίας - Αιδηψού»

Οι κάτοικοι του Δήμου Ιστιαίας – Αιδηψού διαμαρτύρονται συνεχώς για έργα τα οποία είναι απαραίτητα στην περιοχή τους και δεν υλοποιούνται. Έργα τα οποία είτε είναι απαραίτητα γιατί μπορεί η έλλειψη τους να στοιχίσει ανθρώπινες ζωές, είτε γιατί αφορούν άμεσα την ποιότητα ζωής των κατοίκων, είτε γιατί έχουν άμεσο αντίκτυπο στην τουριστική εικόνα της περιοχής στην οποία ο τουρισμός παραμένει ένας από τους βασικούς μοχλούς ανάπτυξης της.
Το επαρχιακό οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι γεμάτο προβλήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης αφού αποτελούν σημεία κινδύνου για οχήματα και πεζούς. Τι περιμένει η δημοτική αρχή; Να γίνει πρώτα κάποιο ατύχημα και να θρηνήσουμε θύματα; Χαρακτηριστικό σημείο είναι ο δρόμος στην περιοχή Νησιώτισσας Νέου Πύργου όπου κομμάτια του δρόμου έχουν υποχωρήσει σε γκρεμό που βρίσκεται ακριβώς δίπλα από το δρόμο. Πρόβλημα που χρονίζει πάνω από δυο χρόνια. Παρόμοιο είναι και το πρόβλημα στο δρόμο Αγίου Γεωργίου – Κάβου Λιχάδας όπου η θάλασσα τρώει το έδαφος κάτω από το δρόμο, με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί κωφώσεις και ανά πάσα στιγμή κατά τη διέλευση ενός βαρέως οχήματος ο δρόμος μπορεί να υποχωρήσει. Πρόβλημα με τη θάλασσα αλλά και κατολισθήσεων παρουσιάζει και ο παραλιακός δρόμος των Ελληνικών, στον οικισμό του Αγίου Νικολάου, όπου παρόλο που υπάρχουν μελέτες από το 2003, κανένα έργο δεν έχει γίνει.
Άμεσης προτεραιότητας έργα θα έπρεπε να είναι και αυτά που αφορούν την ποιότητα ζωής των πολιτών και ενέχουν τον κίνδυνο μακροχρόνιων επιπτώσεων στην υγεία τους. Τρανταχτό παράδειγμα η αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης του κοινοτικού διαμερίσματος Αγριοβοτάνου, που είναι κατασκευασμένο με αμιαντοσωλήνες. Οι κάτοικοι διαμαρτύρονται εντόνως, έχουν καταθέσει αναφορά με 160 υπογραφές από τον Ιανουάριο του 2012 και έχει παρέμβει εισαγγελέας, ο οποίος έχει ασκήσει ποινική δίωξη στον νυν δήμαρχο. Εντούτοις ο δήμαρχος κωφεύει στις συνεχόμενες διαμαρτυρίες και παραστάσεις των κατοίκων παρόλο που αποτελεί θέμα δημόσιας υγείας. Και ενώ ο κάθε λογικά σκεπτόμενος θα ανέμενε, έστω μετά την δίωξη που του άσκησε ο εισαγγελέας, ο δήμαρχος να δρομολογούσε κάποια έργα για την αντικατάσταση των αμιαντοσωλήνων, έργα που χρηματοδοτούνται και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτός αδρανεί χαρακτηριστικά, δίνοντας την εντύπωση ότι «τιμωρεί» κατά κάποιο τρόπο τους κατοίκους του Αγριοβοτάνου. Παρόμοιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι κάτοικοι στον οικισμό Σκεπαστής, όπου παρόλο που υπάρχει έτοιμη μελέτη για την υδροδότηση του οικισμού, τα έργα δεν προχωρούν.
Η περιοχή ανέκαθεν είχε τον τουρισμό ως δραστηριότητα γύρω από την οποία κινείτο η τοπική οικονομία. Είναι γνωστά τα ιαματικά λουτρά της Αιδηψού και οι θαυμάσιες παραλίες σε συνδυασμό με τις καταπράσινες διαδρομές της βόρειας Εύβοιας. Είναι αυτονόητο ότι στους επισκέπτες πρέπει να παρέχονται τουλάχιστον κάποιες βασικές υποδομές ώστε να διευκολύνονται οι μετακινήσεις και η διαμονή τους. Υπό αυτή την έννοια, έργα όπως η αποκατάσταση του εσωτερικού οδικού δικτύου της Δ.Ε. Ιστιαίας και οι ασφαλτοστρώσεις των δημοτικών οδών του Νέου Πύργου, για τα οποία υπάρχουν έτοιμες μελέτες, αποκτούν ιδιαίτερη σημασία για την εικόνα και την οικονομία της περιοχής. Κι όμως ο Δήμαρχος τα έχει παραπέμψει στις καλένδες. Ακόμα και το έργο του ποδηλατόδρομου Ιστιαίας – Κανατάδικα το οποίο ξεκίνησε από την προηγούμενη δημοτική αρχή με εξασφαλισμένους πόρους από αναπτυξιακό πρόγραμμα, έχει παραμείνει χωρίς καμία πρόοδο στις εργασίες του, με αποτέλεσμα να καταστρέφεται και ότι είχε κατασκευαστεί.
Μετά την περιγραφή των ανωτέρω γίνεται αντιληπτή η αδυναμία των κατοίκων να κατανοήσουν ποιες είναι οι προτεραιότητες αυτού που καταρτίζει τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό των έργων, δηλαδή του δημάρχου της περιοχής τους.
Επίσης δεν αντιλαμβάνονται πως είναι δυνατόν, αφού μετά την συνένωση των δήμων κατά την εφαρμογή του Καλλικράτη δημιουργήθηκε μια τεχνική υπηρεσία με πληθώρα στελεχών, να μην γίνεται παραγωγή μελετών για έργα, ώστε να θεωρούνται ώριμα προς κατασκευή, αλλά και όσες μελέτες γίνονται να δίνονται σε εξωτερικούς μελετητές, επ’ αμοιβή φυσικά. Είναι αξιοσημείωτο ότι ακόμη και πριν την εφαρμογή του Καλλικράτη, η Τ.Υ. του πρώην Δήμου Ιστιαίας ήταν πιστοποιημένη με ISO, γεγονός που καταδεικνύει την δυνατότητα απόδοσης έργου.
Τέλος παρατηρούνται πληθώρα απ’ ευθείας αναθέσεων στο Δήμο Ιστιαίας – Αιδηψού, γεγονός που υποκρύπτει κακό προγραμματισμό και πιθανή κατάτμηση έργων.

 Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1)      Για ποιο λόγο δεν έχει δοθεί προτεραιότητα σε έργα τα οποία εγκυμονούν κινδύνους για πρόκληση δυστυχημάτων και για τη δημόσια υγεία όπως αυτά που προαναφέρθηκαν;
2)      Έχει νομικά και τεχνικά η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ιστιαίας – Αιδηψού την δυνατότητα να καταρτίζει μελέτες τεχνικών έργων; Πόσες και ποιες έχει παραδώσει κατά τη θητεία της παρούσης δημοτικής αρχής;
3)      Πόσες μελέτες έχει αναθέσει η παρούσα δημοτική αρχή κατά τη θητεία της σε εξωτερικούς μελετητές; Ποιες είναι αυτές και τι κόστους η κάθε μία; Να κατατεθεί σχετικός πίνακας.
4)      Πόσα και ποια έργα έχουν προταθεί από την παρούσα δημοτική αρχή για χρηματοδότηση από χρηματοδοτικά προγράμματα στην περιφέρεια, σε υπουργεία ή και αλλού; Τι προϋπολογισμό έχει το καθένα; Να κατατεθεί σχετικός πίνακας.
5)      Πόσα έργα έχουν γίνει από την παρούσα δημοτική αρχή κατά τη θητεία της; Πόσα από αυτά έγιναν με διαγωνισμούς και πόσα με απ’ ευθείας αναθέσεις; Ποιο είναι το κόστος του καθενός; Να κατατεθεί σχετικός πίνακας.

6)      Ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Ιωάννης Μιχελάκης έχει αναγγείλει την χρηματοδότηση ενός μεγάλου έργου, μέχρι του ποσού του 1 εκατ. ευρώ, ανά δήμο και έχει ζητήσει προτάσεις από τους δήμους. Ποιο είναι το έργο που πρότεινε ο δήμος Ιστιαίας – Αιδηψού; 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,