11 Ιουνίου 2014

ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ



                                                                               Δημήτριος Α. Τουλούμης

     Η 30η Μαΐου ήταν η καταληκτική ημερομηνία για να αποσύρουν τις αιτήσεις για συνταξιοδότηση οι εκπαιδευτικοί.
     Τα στοιχεία δείχνουν ότι αποχωρούν περίπου 25 σχολικοί σύμβουλοι και δεκάδες Δ/ντές Σχολείων.
     Το 30% των σχολικών συμβούλων είναι φιλόλογοι και μαζί με τους υπόλοιπους αφήνουν κενά σε μεγάλες περιοχές ευθύνης τους και σε κάποιες περιπτώσεις τα κενά αφορούν μεγάλο αριθμό σχολικών μονάδων (ευθύνης τους) και κενά περισσότερων του ενός Νομού.

     Το ΥΠΑΙΘ προσπαθεί με κάθε τρόπο να τους αντικαταστήσει από τους πίνακες σχολικών συμβούλων, δίνοντας βαρύτητα περισσότερο στο ραντεβού για την αξιολόγηση και όχι στον πραγματικό ρόλο – αρμοδιότητά τους, επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη τους.
     Ποιοι και πόσοι θα αποδεχθούν είναι άγνωστο και απαιτεί απίστευτο χρόνο και γραφειοκρατία.
     Θα χρειαστούν Υπουργικές Αποφάσεις και ΦΕΚ αφ’ ενός για τον ορισμό τους και αφ’ετέρου για την χορήγηση του βαθμού Α’, προϋπόθεση για να μπορούν να ασκήσουν το ρόλο του αξιολογητή.
     Ταυτόχρονα θα πρέπει να τρέξουν οι πίνακες των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και οι Περιφερειακοί Διευθυντές θα πρέπει να τοποθετήσουν νέους το συντομότερο δυνατόν για την στελέχωση των σχολείων.
     Στην περίπτωση αυτή οι πίνακες βρίσκονται στον “πάτο” και σε πολλές περιπτώσεις θα οδηγηθούν σε τοποθετήσεις εκπαιδευτικών με βαθμούς πολύ μικρότερους του Β και Γ.
     Χωρίς να θέλω να υποτιμήσω συναδέλφους για τις διοικητικές τους ικανότητες, στην περίπτωση αυτή θα κληθούν να αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς με μεγαλύτερους βαθμούς και το κυριότερο, με την ανάληψη των καθηκόντων τους τον Σεπτέμβριο του 2014 χωρίς να γνωρίζουν απολύτως τίποτε για αυτούς, χωρίς να έχουν οι ίδιοι αξιολογηθεί και στο τέλος χωρίς να έχουν μια στοιχειώδη επιμόρφωση.
   Ας αναλογιστεί κανείς το παρακάτω παράδειγμα:
Σεπτέμβριος 2014: Εκπαιδευτικός τοποθετείται οργανικά σε σχολική μονάδα σε νέα περιοχή μετάθεσης. Η σχολική μονάδα έχει νεοτοποθετηθέντα Διευθυντή (ίσως και εκτός πινάκων) και ο Σχολικός Σύμβουλος που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας είναι νεοορισθείς. Και το ακόμη πιθανό, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας που υπηρετούσε πριν ο εκπαιδευτικός έχει συνταξιοδοτηθεί.
Πώς θα αξιολογηθεί αυτός ο εκπαιδευτικός; Αυτό θα ήταν εφικτό μόνο αν ο εκπαιδευτικός ήταν κάποιο είδος αναλώσιμου προϊόντος.
     Συνεχίζουμε λοιπόν να αναζητούμε φυσικούς προϊσταμένους αξιολογητές και κάθε μέρα που περνάει αυτό δείχνει ότι είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ.
     Γιατί δεν μπορεί η Πολιτική ηγεσία να καταλάβει ότι η αξιολόγηση στην εκπαίδευση κρίνεται ως ανεπαρκής.
     Αφού η ίδια η Πολιτική Ηγεσία έκρινε ως ανεπαρκή τον ίδιο την Υπουργό Παιδείας και τον αντικαθιστά.
     Μήπως πρέπει να κριθούν ως ανεπαρκή όλα τα Προεδρικά Διατάγματα και τα ΦΕΚ για την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση – τράπεζα θεμάτων και τόσα άλλα που ψηφίστηκαν επί της θητείας ενός ανεπαρκούς πολιτικού;
     Και αν όλα τα παραπάνω έχουν κάποια βάση λογικής
  • Γιατί ο μαθητής της Α’ Λυκείου να κριθεί ανεπαρκής;
  • Γιατί ο εκπαιδευτικός να κριθεί ανεπαρκής αφού εφάρμοσε ανεπαρκείς παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές μεθόδους;
  • Γιατί ο Διευθυντής του Σχολείου να κριθεί ανεπαρκής αφού επιμορφώθηκε και εφάρμοσε ανεπαρκείς μεθόδους αξιολόγησης οδηγώντας τους εκπαιδευτικούς σε πιθανή διαθεσιμότητα – αργία – απόλυση;
  • Γιατί ο Σχολικός Σύμβουλος να κριθεί ως ανεπαρκής αφού άσκησε σωστά την αρμοδιότητά του ως προς την παιδαγωγική και επιστημονική ευθύνη των σχολείων του και δεν πέτυχε το στόχο – χρονοδιάγραμμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της ειδικότητάς του;
     Άλλωστε η πολιτική ηγεσία αξιολογώντας το έργο της έκρινε τους νομοθέτες της (Υπουργούς της) ανεπαρκείς σε ποσοστό πάνω από το 80%.
     Κε νέε Υπουργέ κράτα επαφή με την βάση, έλα στην Σχολική Μονάδα, ακροάσου απλούς εκπαιδευτικούς για να μάθεις ότι είναι επαρκέστατοι και ικανότατοι.
     Κε νέε Υπουργέ απόσυρε άμεσα κάθε Νόμο – ΦΕΚ – Εγκύκλιο για αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση – τράπεζα θεμάτων γιατί ο προηγούμενος αξιολογήθηκε ως ανεπαρκής.
     Αν όλα αυτά είναι θέμα εκταμίευσης ποσών από κωδικούς του ΕΣΠΑ, βρες τον τρόπο να τα κάνεις σχολεία – βιβλία – εργαστήρια – θρανία – δραστηριότητες για τους μαθητές.
     Ευχόμαστε η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να αντιληφθεί ότι η αξιολόγηση είναι αδύνατο να συμβεί μέσα στα υπάρχοντα πλαίσια συνθηκών και νομοθεσίας.



Χαλκίδα 11-06-2014                                      Ο αιρετός του ΠΥΣΔΕ Ν. Ευβοίας

                                                                               Δημήτριος Α. Τουλούμης

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

για να εμφανισθούν περιμένετε λίγες ώρες....
τα σχόλια ελέγχονται ως προς το υβριστικό, μη θεμιτό ή φασιστικό περιεχόμενο
ο καθένας είναι υπεύθυνος απέναντι στο νόμο επειδή υπογράφει ηλεκτρονικά το σχόλιό του.