Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η σχεδία και το σχέδιο.


Του Πάνου Β.

Με πολλές αναταράξεις το μυαλό, με ακόμα περισσότερες ανατροπές οι προβλέψεις και τελικά κατακαλόκαιρο, αντί να χαίρεται κανείς τα μπάνια του λαού, οι ψυχρολουσίες έρχονται η μία μετά την άλλη.
Το καράβι η Ελλάς απέφυγε τα βράχια των προβλέψεων του πρώην Σαμαρά και βρίσκεται πάλι σε μια αναγκαστική ρότα με πιλότο, στο λιμάνι της Ευρωζώνης. Οι ναυτικοί γνωρίζουν
ότι ο πιλότος κάνει ότι θέλει και ο καπετάνιος απλά παρακολουθεί σε αυτές τις περιπτώσεις.
Το καράβι «Ελλάς» είναι ένας υπερβολικός όρος, ανάλογα από ποια μεριά το βλέπει κανείς. Ίσως είναι τεράστιο σαν ιστορία , όμως φαντάζει βαρκούλα με άσπρα πανιά στις τουριστικές του δυνατότητες να πλέει το καταγάλανο Αιγαίο ή ακόμα απομυθοποιείται σαν μια σχεδία, στις οικονομικές του διαστάσεις  μέσα στις φουρτούνες της κρίσης.
Πρωτοφανές, θα πείτε αλλά όχι. Το πλεούμενο «η Ελλάς» πάντα είχε διαφορετικές διαστάσεις στο χρόνο. Αυτά που σέρνουμε ας πούμε στους Γερμανούς και τον Σόϊμπλε ίσως να μοιάζουν σαν αντήχηση από κατάρες της ιστορίας, όταν ο Μέγας Αλέξανδρος υπέτασσε τους ηρωικούς Πέρσες,  Σύρους ή Παλαιστίνιους .Τώρα είναι η σειρά μας για παράδοση στις προελαύνουσες ορδές των νεοφιλελευθέρων. Οι οιμωγές και η κατήφεια περνούν από καιρού σε καιρό, σε όλους τους αδυνάτους του κόσμου.
Πάλι αναλογιζόμαστε το σχέδιο. Πέρα από τον μικρό αντάρτικο αγώνα, που με ευφυΐα διεξάγουν οι κλέφτες και οι αρματολοί απέναντι στον ταχτικό στρατό ή οι σαλταδόροι της κατοχής απέναντι στα γερμανικά καμιόνια, κάθε μακρόπνοο σχέδιο ελληνικό για την Ελλάδα μάλλον έχει αποτύχει. Αντίθετα τα σχέδια των άλλων για την Ελλάδα ήταν πάντα χρονοβόρα, αιματοβαμμένα, πολυσύνθετα και επιτυχημένα. Δεκεμβριανά, χούντα, Κύπρος, για να σας θυμίσω το ιστορικό μου δίκιο. Σχέδια των άλλων που πάντα χρειαζόντουσαν και εύρισκαν πρόθυμους με Ελληνική παιδεία για να απλοποιηθούν. Ακόμα και σε περιόδους ειρήνης, ας δούμε την πρόσφατη μεταπολίτευση, δεν φαίνεται κανένα ελληνικό σχέδιο να κατάφερε να οδηγήσει τους Έλληνες στην ευδαιμονία. Αντίθετα οι άλλοι είχαν πάντα σχέδιο, για να περιορίζουν την Ελλάδα απλά στις ιστορικές της δάφνες.
Τα όχι του ‘40 και του 2015 ανήκουν πια στην ιστορία. Και τα δύο τα ακολούθησαν τόσο η υποταγή στους κατακτητές, όσο και η εθνική αντίσταση. Ο κλεφτοπόλεμος σαν μοναδικό σχέδιο άμυνας , ξανακάνει την εμφάνισή του. Προσωρινό σχέδιο μέχρι την προσωρινή ανάσα.

Αυτό που με παρηγορεί δεν είναι το ότι έχω ακόμα δυνάμεις για να αντιστέκομαι όπως πάντα. Με παρηγορεί το ότι όλες οι αυτοκρατορίες κατέρρευσαν κάτω από τη πίεση της αλαζονείας τους. Και οι κλέφτες , οι αρματολοί, μαζί με τους σαλταδόρους, ήταν πάντα ελεύθεροι. Λέτε τώρα να είναι και στη κυβέρνηση;

Δημοσιεύθηκε στον Παλμό της Βόρειας Εύβοιας στις 25-7-2015

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν