Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αεροδρόμιο στην Βόρεια Εύβοια


του Παναγιώτη Πετράκου
Με την είσοδο του 2017,  έχουμε τα οριστικά συμπεράσματα για το πώς κυμάνθηκε τουριστικά το 2016. Τελικά, η Ελλάδα έσπασε όλα τα ρεκόρ των αφίξεων, με τους 27,5 εκατομμύρια τουρίστες που την επισκέφτηκαν και διατηρώντας την εικόνα του ασφαλούς προορισμού, αναμένεται νέο ρεκόρ το 2017. Αυτή η αυξανόμενη τουριστική κίνηση τα τελευταία έτη, αποτυπώνεται και στις τουριστικές επενδύσεις που γίνονται σε όλη την Ελλάδα, αποτελώντας σανίδα σωτηρίας για τον κλάδο των κατασκευών. Δεκάδες φακέλους
με  επενδυτικά σχέδια για τη δημιουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων (ξενοδοχεία 5 αστέρων, υπερπολυτελείς τουριστικές κατοικίες) που πρόκειται να κατασκευαστούν σε Κρήτη, Κέρκυρα, Ρόδο, Λακωνία, Κέα, Μήλο, Μεσσηνία, Σύρο, Κορινθία, Ηλεία, Αλμυρό Μαγνησίας, Αχαΐα, Λήμνο, Αταλάντη, Χαλκιδική και Αθήνα, τους διαχειρίζεται ήδη η Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων του υπουργείου Τουρισμού.
Δυστυχώς η Β. Εύβοια  όχι μόνο δεν απορροφά μερίδιο από αυτή την αύξηση αλλά συνεχίζει να έχει πτωτική πορεία και να οπισθοδρομεί τουριστικά, ενώ το μέλλον προμηνύεται ακόμη πιο δύσκολο, από την στιγμή που καμιά μεγάλη ή μεσαία τουριστική επένδυση, δεν είναι προγραμματισμένη. Η Βόρεια Εύβοια έχει αντιστρόφως ανάλογη πορεία σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα διότι στηρίζεται σχεδόν εξολοκλήρου στον εγχώριο τουρισμό, ο οποίος συνεχώς συρρικνώνεται λόγο της οικονομικής κρίσης. Γιατί όμως η Β. Εύβοια  παρουσιάζει τέτοια εσωστρέφεια και είναι αποκομμένη από την ξένες αγορές;
Η Β. Εύβοια διαθέτει καταπράσινα βουνά με πλούσια βλάστηση, ιδανικές κλιματολογικές συνθήκες, γραφικούς οικισμούς όπως η  Λίμνη, ιαματικές πηγές στην Αιδηψό, ενώ στην τεράστια ακτογραμμή υπάρχουν  μοναδικές παραλίες. Συν τοις άλλοις  έντονο είναι το θρησκευτικό στοιχείο με πολλά μοναστήρια, εκκλησίες καθώς και το σκήνωμα του Αγίου Ιωάννη του Ρώσου,  ενώ υπάρχουν και πολλά σημεία άξια πολιτισμικής αναφοράς όπως το Πευκί με την ναυμαχία του Αρτεμησίου και η αρχαία Κήρινθος. Επιπλέον σύμφωνα με το National Geografic η Εύβοια είναι μέσα στους 10 καλύτερους προορισμούς του κόσμου για ιστιοπλοία. Το μεγαλύτερο όπλο  όμως της Εύβοιας, είναι το υδροθεραπευτήριό του ΕΟΤ,  το οποίο κάλλιστα μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης, μετατρέποντας την Αιδηψό σε Πανευρωπαϊκό Κέντρο Θερμαλισμού.  Άρα από τα ανωτέρω συμπεραίνουμε πως η περιοχή είναι ένας ελκυστικός προορισμός και δεν δικαιολογείται η χαμηλή προσέλευση ξένων επισκεπτών.

Η απάντηση είναι προφανής: γιατί δεν έχει περιφερειακό Αεροδρόμιο όπως έχουν όλα τα τουριστικά μέρη στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα το κόστος πρόσβασης από το εξωτερικό να είναι ιδιαίτερα υψηλό. Δικαιολογείται όμως η κατασκευή Α/Δ στην Βόρεια Εύβοια, θα γίνει απόσβεση του έργου, υπάρχουν παραδείγματα από άλλες περιοχές; 


Η κατασκευή ενός Α/Δ για παράδειγμα στον κάμπο της Ιστιαίας θα εξυπηρετούσε όλες τις τουριστικές περιοχές από Προκόπι, Αγία Άννα, Ελληνικά, Πευκί, Πύργος, Ωρεοί, Λιχάδα, Αιδηψός, Ροβιές,  έως και τη Λίμνη. Αυτές οι περιοχές είναι έτοιμες να υποδεχθούν δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες, διότι σύμφωνα με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος καθώς και τις μηχανές αναζήτησης στο διαδίκτυο, διαθέτουν περί τα 120 ξενοδοχεία και ακόμη περισσότερα ενοικιαζόμενα δωμάτια, τα οποία σήμερα έχουν περιορισμένη πληρότητα και ιδιαίτερα μικρή τουριστική περίοδο. Επομένως ένα Α/Δ στην περιοχή θα είχε εξασφαλισμένες εκατοντάδες πτήσεις και θα επέφερε έσοδα όχι μόνο στην περιοχή αλλά και στον εθνικό προϋπολογισμό. Ήδη οδικώς Σέρβοι τουρίστες επισκέπτονται την Βόρεια Εύβοια διασχίζοντας την μισή Ελλάδα. Σκεφτείτε την προσέλευση όχι μόνο από την Σερβία αλλά από ολόκληρη την Ευρώπη εάν υπήρχε αεροδρόμιο. Ο αερολιμένας της Σκιάθου το 2015, είχε 159 χιλιάδες αφίξεις επιβατών από το εξωτερικό με το νησί της Σκιάθου να έχει συνολικά λιγότερες κλίνες από αυτές της Βόρειας Εύβοιας, επομένως και σε ένα Α/Δ στην περιοχή μας, θα αναμέναμε ανάλογη κίνηση. Αξίζει να επισημανθεί ότι το Α/Δ της Σκιάθου προσέλκυσε και ξένους επενδυτές αποτελώντας ένα από τα 14 Α/Δ που παραχωρήθηκαν στην FRAPORT οι οποίοι ήδη σχεδιάζουν τον εκσυγχρονισμό του.   
Η κατασκευή αερολιμένα θα <<απογείωνε>> τουριστικά την περιοχή, θα επέφερε νέες επενδύσεις στον κλάδο των κατασκευών και φυσικά θα δρούσε καταλυτικά στην αύξηση της απασχόλησης (θα προσέδιδε περί τις 2.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας). Επιπρόσθετα πολύ θετικά θα επιδρούσε και στον αγροτικό τομέα τόσο με την αύξηση της κατανάλωσης όσο και με την προβολή των τοπικών μας προϊόντων σε ξένες αγορές.  Στον παρακάτω χάρτη από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας διακρίνουμε τα 39 Α/Δ ανά την Ελλάδα. Η Κρήτη διαθέτει τρία, η Πελοπόννησος επίσης τρία και σχεδόν όλα τα νησιά του Αιγαίου και του Ιουνίου από ένα, τελευταίο κατασκευάστηκε  το Α/Δ της Πάρου που ολοκληρώθηκε το προηγούμενο καλοκαίρι, ενώ το προσεχές διάστημα θα γίνει διαγωνισμός για νέο μεγάλο Α/Δ στο Καστέλι της Κρήτης. Από την απεικόνιση των Α/Δ εύκολα διακρίνουμε ότι έχει καλυφθεί όλη η Ελλάδα εκτός από την Εύβοια.
 

Δυστυχώς το Α/Δ της Νέας Αγχιάλου δεν μπορεί να καλύψει την περιοχή μας, λόγο του μεγάλου κόστους και χρόνου μετακίνησης από τον Βόλο στην Ιστιαία. Επίσης η ανύπαρκτη ανταπόκριση αεροπορικών  αφίξεων με ΚΤΕΛ και ferry boat δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την μεταφορά επισκεπτών. Άρα μήπως έφτασε η ώρα να προγραμματιστεί Α/Δ και στην Βόρεια Εύβοια (ήδη ο δήμος Φαρκαδώνος – Καλαμπάκα έχει κάνει αίτημα για Α/Δ στην περιοχή του), μάλιστα θα πρότεινα οι δυο δήμοι (δήμος Ιστιαίας- δήμος Λίμνης) να συνεργαστούν και να παραχωρήσουν την απαιτούμενη έκταση για τον σκοπό αυτό, ώστε να μειωθεί σημαντικά το κόστος κατασκευής. Το κόστος του λογικά θα κυμαινόταν στα 20-25 εκ. ευρώ  ποσοστό του οποίου ίσως θα μπορούσε να καλυφθεί από ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, ενώ πολύ πιθανό θα ήταν και το ιδιωτικό ενδιαφέρον στην εν λόγω επένδυση. Άρα το κόστος κατασκευής δεν είναι απαγορευτικό εάν σκεφτούμε την όλη ανάπτυξη που θα επιφέρει και τις θέσεις εργασίας που θα δημιουργήσει. Επίσης για την μείωση του κόστους λειτουργίας θα μπορούσε να λειτουργεί εποχικά. 
Η κατασκευή Υδατοδρομίου στην Αιδηψό είναι προς την σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν θα έλυνε το πρόβλημα διότι θα εξυπηρετούσε πτήσεις εσωτερικού και επομένως δεν θα διευκόλυνε την άφιξη επισκεπτών από το εξωτερικό! Πρέπει επιτέλους και η Βόρεια Εύβοια να αποκτήσει υποδομές ώστε να υποδεχτεί εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες όπως γίνεται και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Για το σκοπό αυτό πρέπει να πρωτοστατήσουν οι δυο δήμοι και με συντονισμένες προσπάθειες να γίνει πραγματικότητα η κατασκευή του.
  Παναγιώτης Πετράκος
Δημότης Ροβιών Ευβοίας     

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν