Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εξετάσεις,εξεταστές και εξεταζόμενοι...


του Πάνου Βασιλόπουλου
Παίρνοντας τα αποτελέσματα του σχολείου μας στο χέρι βλέπω ότι το 80% των μαθητών μας που έδωσαν φέτος εξετάσεις πέρασαν στα ΑΕΙ.Μοιράζομαι μαζί σας τη χαρά τους και τους αφήνω ήσυχους στην ανωνυμία τους με βάση τις επιδιώξεις της παιδείας τα τελευταία χρόνια.
Διαβάζω στον φιλοκυβερνητικό τύπο τους μύδρους για όλους όσους πέρασαν με βαθμούς κάτω από
τη βάση σε ΑΕΙ και για τη κατάσταση της παιδείας σήμερα.Επειδή μου "επιτρέπω" να έχω άποψη με 36+16 χρόνια στα θρανία, ας τη μοιραστώ κι αυτή μαζί σας.
Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένας αγώνας,μαραθώνιου δρόμου με διαφορετικές καιρικές συνθήκες κάθε χρονιά.Τρέχουν 100.000 τερματίζουν οι 80.000 μπροστά από τους αποκαμωμένους και εγκαταλείψαντες.
Όσοι τερματίζουν κάνουν και διαφορετικό χρόνο που εξαρτάται από τον ανταγωνισμό και τον αν βρέχει,αν κάνει καύσωνα, αν έχει καλοκαιρία,αν έχουν νερό νια πιουν ,αν τους στενεύουν τα παπούτσια τη συγκεκριμένη ώρα κάθε χρονιάς.Αν οι γονείς τους τους πήραν κατάλληλα ρούχα,αν τρέχουν με πλαστικό φτηνό σωβρακάκι ή ακόμα και ξυπόλητοι.
Αν τρέχουν στο μαραθώνιο την ίσια ασφάλτινη διαδρομή ή αν τρέχουν Σκεπαστή-Λίμνη , περιμένοντας το λεωφορείο στις 7 με κρύο ή ζέστη χρόνια συνέχεια ή τρώνε μεσημεριανό στις 4 αντί στις 2 που τρώνε τα βουτυρόπαιδα της Αθήνας.
Έτσι λοιπόν το ότι κάποιος περνάει τη μια χρονιά με 10000 μόρια και την άλλη ο επόμενος με 6000 δεν κάνει τον ένα χειρότερο του άλλου.
Μετά τα ΑΕΙ φιλοξενούν την επόμενη βαθμίδα γνώσης που πρέπει να προσφέρεται απλόχερα, δωρεάν και με συνέπεια σε όλους τους νέους ,αν θες να έχεις μια πιο μορφωμένη κοινωνία.
Το ότι στους 80000 πέρασαν 25000 με κάτω από τη βάση,είναι ένα χαζό επιχείρημα που απλά δικαιολογεί κάποιες διαφορετικές πολιτικές:Κλείσιμο ΑΕΙ και άνοιγμα ΙΕΚ-ΑΕΙ που με αμοιβή θα δίνουν αριστούχους αποφοιτήσαντες με κάθε καιρό και κάθε τρόπο (όπως και τώρα).
Το να χρησιμοποιεί το παράδειγμα 5-10 υποψηφίων που πέρασαν σε σχολές με μηδενικό ανταγωνισμό δεν σημαίνει ότι αυτοί είναι ηλίθιοι,αλλά πανέξυπνα κατανάλωσαν μηδενική ενέργεια αφού θα είχαν έτσι κι αλλιώς εξασφαλίσει την είσοδό τους.Το μυαλό τους θα κριθεί στις σπουδές στους και όχι στο αν μπήκαν "τρέχοντας" μόνοι τους.
Θα ήθελα πολύ ο κόσμος να μπορεί να διαβάζει πίσω από τους τίτλους.Θα ήθελα να απαξιώνω τους πάντες βάζοντας τους μαθηματικούς να κάνουν ορθογραφικά λάθη,τους φιλόλογους να μη μπορούν να κάνουν πράξεις και τη Κεραμέως να μη μπορεί να φτιάξει τη φορολογική της δήλωση.
Όμως επειδή έχω ακόμα τη λατρευτή καλοκαιρινή μου άδεια,δεν θέλω να ιδρώσω για να σας πω για πράγματα που δεν αλλάζουν επειδή δεν ασχολούμαστε μαζί τους.
Καλή επιτυχία στον αγώνα του καθενός και να φοβάστε μόνο τους βλάκες.Κάποιες φορές έχουν πλειοψηφία.Η μόρφωση είναι ο εχθρός τους κι ο μοναδικός μας φίλος.



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - αν...

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο...

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ...