Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανδρέας Τσεσμελής:"ο Πατριάρχης των Καπεταναίων" και ο δικός μας "Καπετάν Ανδρέας"...,

... που έκανε τη θάλασσα ζωή του, και που η θάλασσα, βρήκε στο πρόσωπό
του, έναν ακόμη (ανιδιοτελή) εραστή... Μια προσωπικότητα ισχυρή, τόσο
αληθινά ναυτική, που δεν λογάριασε στόρμια και καιρούς, και που μέσα
από περιπέτειες, θύελλες, βομβαρδισμούς και τυφώνες, έβγαινε πάντοτε
νικητής, μη κάνοντας χάρη στο θάνατο...
<<Τι να πω...(έλεγε). Φαίνεται πως δεν ήταν γραφτό μου...
...είχα την τύχη με το μέρος μου και τίποτα παραπάνω...>>
Κι έλεγε μια γνωστή λαϊκή παροιμία στον εαυτό του συχνά :
<<Όποιου του μέλλει να πνιγεί...ποτέ του δεν πεθαίνει...>>
Καπετάν Ανδρέας Τσεσμελής : Καπετάνιος πέρα ως πέρα. Δίχως αρχή, δίχως
τέλος, δίχως σύνορα...
<<Πρωτομπαρκάρισε>> στα νερά της Λ΄μνης, στο λυκαυγές του 20ου αιώνα..
και βασίλεψε σήμερα, στο λυκαυγές του σημερινού..., ξεμπαρκάροντας πάλι
στη Λίμνη, παρατώντας για πάντα, <<αύτη τη θάλασσα τη μεγάλη και την
ευρύχωρο>>, για μια άλλη, αντίπερα θάλασσα, μυστική, το ίδιο μεγάλη και
ευρύχωρο, στους άμμους του χρόνου, και στις αυλές των θαυμάτων...
Καπετάν Ανδρέας : Ωραίος άνθρωπος. Προσηνής και ευχάριστος.
Καταδεκτικός κι ανοιχτόκαρδος. Περιγραφικός. Με κινήσεις και λόγια...που
στο χάρισμά του να διηγείται, έμενες με την απορία, αν ένα κομμάτι της
σύγχρονης ιστορίας της εμπορικής ναυτιλίας αποτελούσε αναπόσπαστο
τμήμα του, η εάν αυτός ο άνθρωπος, αποτελούσε - ο ίδιος - από μόνος
του, ένα μεγάλο ζωντανό κεφάλαιο της ναυτοσύνης και της
ναυτιλίας...γιατί..., όπως έχει γραφεί, <<ο ισχυρός δεσμός της
θάλασσας...είναι η ίδια η ζωή..>>, γιαυτούς που η θαλασσινή ζωή τους
έμοιαζε ...σαν μυθιστόρημα...
<<Και γιατί στ' αλήθεια...(όπως το θέλει ένας άλλος θαλασσεβούμενος
λόγιος)...δεν ωφελεί σε τίποτα να είναι ο ναυτικός ένα βουνό από
μούσκουλα, αν δεν έχει τη θάλασσα μέσα στο αίμα του, αν δεν μπορεί ν'
ακούσει τα λόγια του τραγουδιού που τραγουδάει ο αέρας στα στράλια, αν
δεν μπορεί να νοιώσει τι ψιθυρίζουν τα κύματα στην πλώρη και στα
πλευρά του πλοίου, αν δεν μπορεί να διαβάσει τι γράφει ο έναστρος
ουρανός, άμα δεν δει του γαλαξία το σελάγισμα μέσα στη θάλασσα, αν
όλοι οι χυμοί του εγκέφαλου και του σώματος δεν συγγενεύουνε με τη
θάλασσα, άμα δεν έχει διεισδύσει μέσα του αυτό ο φοβερό στοιχείο,
που...όσο το μισούμε τόσο το αγαπούμε... Η θάλασσα!..
Αυτή που αγάπησες κι ερωτεύτηκες Καπετάν Ανδρέα...
Και που ο αλμυρός της αχός, κάτω, στους μικρούς γιαλούς, στους βράχους
και τα κολχάδια του Ελυμνίου, θα σε νανουρίζει παντοτινά, στο
παυσίλυπο κοιμητήρι της Λίμνης...
Καλό σου ταξίδι!..
Δημήτρης Αποστόλου, <<Ελύμνιος>>
Σημ. : Το νεκρολόγημα αυτό αποτελεί μερική διασκευή του ναυτικού
δημοσιογραφήματος του Γιώργου Κιβωτού το 1996 για τον Καπετάν Ανδρέα
<<Ο Πατριάρχης των Καπετανάιων>>, και προοριζόταν από τον γράφοντα (με
την ενημέρωση της οικογένειας του μεταστάντος ) να εκφωνηθεί ως
επικήδειος την ημέρα της ταφής του. Ωστόσο, σεβόμενος το χρόνο της
τελετής μετά τον προηγηθέντα επικήδειο, έκρινα φρονιμότερο την
δημοσίευσή του.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ