Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΕΡΙ ΣΥΝΕΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΥΒΟΙΑΣ (ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ-2)


      Η εφαρμογή του Καποδίστρια 2 απ' ότι όλα δείχνουν θα υλοποιηθεί και με αυτόν θα πορευτούμε στις δημοτικές εκλογές του 2010.

      Για να έχει επιτυχία όμως το νέο εγχείρημα πρέπει πρώτα και κύρια να εξασφαλίζει , θεσμοθετημένα, τους οικονομικούς πόρους και την αυτοτέλεια των ΟΤΑ, ώστε ο κάθε δήμος να αποτελεί ένα κύτταρο ανάπτυξης, δημιουργίας και παραγωγής. Να έχει εκείνα τα εχέγγυα που θα του επιτρέψουν να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο για τις καλύτερες συνθήκες ζωής των κατοίκων και του περιβάλλοντα σε αυτούς χώρο.

      Οι συζητήσεις είναι πολλές και οι προτάσεις διάφορες. Προτάσεις από την κεντρική εξουσία, ΚΕΔΚΕ, ΤΕΔΚΕ και από τα επιμέρους δημοτικά συμβούλια. Μια ανάλογη συζήτηση έγινε και στο δημοτικό συμβούλιο της Ιστιαίας. Η πρότασή μου ήταν η συνένωση των δήμων Αρτεμισίου, Ωρεών, Ιστιαίας, Αιδηψού και της κοινότητας Λιχάδας, γιατί πιστεύω ότι γεωγραφικά, οικονομικά και κοινωνικά υπάρχει ένας ιστός συνοχής. Η Ιστιαία ήταν ανέκαθεν το διοικητικό κέντρο όλων αυτών των περιοχών και η συναναστροφή των κατοίκων ήταν και εξακολουθεί να είναι δεδομένη. Όλοι οι δήμοι έχουν τα παράλιά τους, τα τουριστικά τους θέρετρα, έχουν και τα δημοτικά διαμερίσματα της ενδοχώρας. Ζούμε σε μια ευλογημένη αν και παραμελημένη από τη κεντρική εξουσία περιοχή, σε αυτή τη βόρεια άκρη της Εύβοιας που μπορούν να συνδυαστούν αρμονικά και τα δυο και που όλοι οι δήμοι της περιοχής αντιμετωπίζουν τα ίδια σχεδόν προβλήματα.

      Υπάρχει όμως και άλλη πρόταση. Ο δήμος της Αιδηψού να είναι ξεχωριστός δήμος. Στην πρόταση αυτή εκτός των όσων προανέφερα είμαι αντίθετη και με την αιτιολογία που προβάλλεται. Είναι αυτός ο διαχωρισμός που γίνεται και τον οποίο θα τολμούσα να χαρακτηρίσω ρατσιστικό, που ξεχωρίζει τους δήμους σε έναν καθαρά τουριστικό και στους άλλους, με τους αγροτοποιμένες.

      Είναι γεγονός ότι τα Λουτρά της Αιδηψού ζουν κατ' εξοχήν από τον τουρισμό. Από τον τουρισμό όμως προσπαθούν να ζήσουν η Λιχάδα, ο Πύργος, οι Ωρεοί , το Πευκί κ.λ.π. Είναι γεγονός επίσης ότι εξ' αιτίας του τουρισμού οι κάτοικοι της Αιδηψού έχουν αναπτύξει ένα υψηλότερο βιοτικό και πολιτιστικό επίπεδο. Αυτό όμως δεν πρέπει να αποτελεί λόγο διαχωρισμού. Η συνένωση θα πρόσθετε τα στοιχεία εκείνα στα οποία υστερούν οι υπόλοιποι, όχι εις βάρος της Αιδηψού αλλά υπέρ της ανάπτυξης όλων. Εξάλλου κοινή διαπίστωση είναι ότι και τόσα χρόνια που πορεύεται σαν ξεχωριστός δήμος δεν έχει να επιδείξει κάτι περισσότερο από τους άλλους. Είναι ένας δήμος χρεωμένος και με τεράστια προβλήματα. Επιτρέπεται για παράδειγμα αυτή η πανέμορφη λουτρόπολη, η ξεχωριστή από αρχαιοτάτων χρόνων να μην έχει λύσει τόσα χρόνια το πρόβλημα του αποχετευτικού της ή επιτρέπεται να επιβάλλονται πρόστιμα για τη «λειτουργία» του βιολογικού καθαρισμού; 

      Αν αντιμετώπιζα το θέμα κι εγώ τοπικιστικά θα έπρεπε να προτείνω η Ιστιαία να είναι ένας ξεχωριστός δήμος γιατί έχει ρυθμισμένα τα οικονομικά, χωρίς οφειλές και χωρίς δάνεια. Γιατί οι δημότες της Ιστιαίας να επιφορτιστούν με τα τεράστια χρέη και τα πρόστιμα όλων των υπολοίπων;

      Δεν είμαι όμως αυτής της λογικής των αποκλεισμών και της εγωιστικής και υπεροπτικής ματιάς. Πιστεύω ότι αυτό που λείπει και χρειάζεται αυτός ο τόπος, αυτή η όμορφη γωνιά της χώρας μας είναι οι άνθρωποι. Χρειάζονται άνθρωποι νέοι, όχι κατ' ανάγκη ηλικιακά, αν και με τη σημερινή κατάσταση, την απαξίωση και την αμφισβήτηση των πάντων από τη νεολαία, οι νέοι είναι ζητούμενο και θα έπρεπε να είναι επιδίωξη όλων μας , η ανάδειξη και η ενασχόληση νέων με τα κοινά.

      Χρειάζονται άνθρωποι με νέες ιδέες, με νέες προοπτικές, εκτός κυκλωμάτων και διαπλοκών, με πολιτική ηθική και αξίες και που δεν λυμαίνονται το δημόσιο χρήμα. Που να διαθέτουν τα προσόντα και να  έχουν τις δυνατότητες εκείνες που θα τους κάνουν να προχωρήσουν τα πράγματα πιο πέρα και πιο ψηλά, απ' ότι είναι σε όλους τους δήμους, ως τα τώρα, για να υπάρξει, γιατί όχι; μια ευρωπαϊκή προοπτική ανάπτυξης. 
 
 

      Ευχαριστώ που μου διαθέσατε χώρο για να εκθέσω τις απόψεις μου

                  Αναστασία Τσαρούχα – Δημοτική σύμβουλος Ιστιαίας 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ