Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

τί διδάσκουμε στα φροντιστήρια;

Αγαπητή «Βόρεια Εύβοια», Στο φύλλο του Φεβρουαρίου τρέχοντος έτους δημοσιεύθηκε επιστολή – απάντηση της κ. Δέδε Κυριακής , φιλολόγου, σε άρθρο της κ. Ντελκή, οικονομολόγου και συνεργάτιδός σας, που αφορούσε την φροντιστηριακή παιδεία. Κατάγομαι εκ πατρός από του Ωρεούς, ζω και εργάζομαι στη Χαλκίδα αλλά παρακολουθώ την αρθρογραφία σας και τα νέα της ιδιαίτερης πατρίδας μου. Η κ. Δέδε αναφέρεται στο ελληνικό φροντιστήριο με απλοϊκούς αφορισμούς που αγγίζουν τα όρια της γραφικότητας. Απλώς με θλίβει η διαπίστωση πως μία φιλόλογος που είναι η καθ’ ύλην αρμόδια να διδάξει στα παιδιά μας σύνταξη και επιχειρηματολογία στο γραπτό λόγο, παραληρεί χωρίς επιχειρήματα εναντίον των φροντιστηρίων που «υποσκάπτουν» (πως άραγε;) το δημόσιο σχολείο.... Επίσης η κ. Δέδε θα έπρεπε να γνωρίζει ότι η ιδιωτική εκπαίδευση ποτέ δεν έπαψε στην Ελλάδα εδώ και ... χιλιάδες χρόνια. Βλέπετε κ. Δέδε, ακόμη και αυτός ο Βασιλιάς Φίλιππος εμπιστεύθηκε την διαπαιδαγώγηση του υιού του Μεγάλου Αλεξάνδρου σε κάποιον ... Αριστοτέλη! Μια φορά και έναν καιρό υπήρχε το δημόσιο σχολείο. Με δασκάλους πραγματικούς, φορείς ήθους και αξιοπρέπειας. Σήμερα στα ερείπια του συναντά κανείς «καθηγητές» που με αρκετές δεκάδες ευρώ ανά ώρα μαθήματος και καταπατώντας κάθε ίχνος ήθους και δικαίου, προτίθενται να μετατρέψουν το «δεκαπενταράκι» σε «εικοσαράκι» στον έλεγχο επιδόσεων κάθε αφελούς μαθητή. Ωμή εξαγορά βαθμού χωρίς κανένα ουσιαστικό αντίκρυσμα. Είναι μεγάλη τιμή για έναν δάσκαλο να τον επιλέγουν οι μαθητές του για την ποιότητα της διδασκαλίας του, για την ψυχική επαφή του με τους μαθητές του. Ακριβώς αυτό γίνεται στο φροντιστήριο! Μας επιλέγουν κ. Δέδε! Για να διδαχθούν όσα δεν μπορεί να τους διδάξει η απεραντοσύνη των χαμένων διδακτικών ωρών του δημόσιου σχολείου, η αδιαφορία των διδασκόντων που πολλές φορές αγγίζει τα όρια της ψυχολογικής κακοποίησης, η επιδερμική έως ανύπαρκτη διαδασκαλία κρίσιμων θεμάτων και πολλά άλλα. Η κ. Δέδε αποκαλεί διαρκώς τα φροντιστήρια «επιχειρήσεις». Μάλιστα είμαστε επιχειρήσεις που φορολογούνται μέχρι δεκάρας σε αντίθεση με τους ταγούς της δημόσιας εκπαίδευσης που «κονομάνε» μαύρο χρήμα από παράνομα και πέραν πάσης δεοντολογίας «ιδιαιτεράκια», προϊόντα συχνά «περίεργων» συμπεριφορών... Έτσι δεν είναι κ Δέδε; Ας έρθει όμως η κ. Δέδε να ρωτήσει πόσοι μαθητές με οικονομικά προβλήματα φοιτούν δωρεάν στα φροντιστήρια όλης της χώρας και πόσοι απ’ αυτούς επιτυγχάνουν σε Ιατρικές και Πολυτεχνεία; Σε αντίθεση με ότι αφελέστατα διατείνονται οι δημόσιοι υπάλληλοι – καθηγητές , το φροντιστήριο με τα χαμηλά του δίδακτρα συμβάλλει αποφασιστικά στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των δυναμένων να απολαμβάνουν πανάκριβα ιδιαίτερα μαθήματα και των μη προνομιούχων. Έτσι μπορούν παιδιά χαμηλότερων οικονομικών στρωμάτων να έχουν πρόσβαση σε υψηλόβαθμες σχολές αυξημένης ζήτησης που οδηγούν σε επαγγέλματα με οικονομική και κοινωνική αίγλη. Η ανεπάρκεια έως ανευθυνότητα των διδασκόντων του δημόσιου σχολείου αποτυπώνεται τα τελευταία χρόνια ακόμη και στη διόρθωση των γραπτών των πανελλαδικών εξετάσεων! Είναι τέτοια η επαγγελματική τους ανεπάρκεια που ακόμη και σε μαθήματα όπως η φυσική και τα μαθηματικά παρατηρούνται αποκλίσεις ακόμη και τριών μονάδων(!), γεγονός απαράδεκτο για τη φύση των μαθημάτων! Ήδη το υπουργείο παιδείας εξήγγηλε κάποια διορθωτικά μέτρα για το φαινόμενο αυτό. Δεν ενθυμούμαι να συνέβαινε κάτι τέτοιο προηγούμενες δεκαετίες. Όσο για το τί διδάσκουμε στα φροντιστήρια; Τα πάντα! Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι περισσότεροι καθηγητές του δημοσίου στηρίζονται στην δεδομένη φροντιστηριακή διδασκαλία και δεν παραδίδουν καθόλου ολόκληρα κεφάλαια ή τα «παραδίδουν» σε χρόνους ολυμπιονίκη των 100 μέτρων... Γι’ αυτό και δεν είναι όλοι οι μαθητές μας «φωστήρες»! Δεν κάνουμε μαγικά! Δίνουμε απλώς σε όλους την ευκαιρία να μάθουν! Σε αντίθεση με το δημόσιο σχολείο που απογοητεύει, υπολειτουργεί και κοστίζει σε χαμένες ώρες και κακή ψυχολογία. Αν υποχρεώνατε έναν τυπικό καθηγητή του δημόσιου σχολείου να καθίσει στο θρανίο και τον υποβάλλατε σε όρους διδασκαλίας όμοιους με αυτούς που βιώνει ο μέσος μαθητής, πιθανότατα να εγκατέλειπε την προσπάθεια. Ρωτήστε τους μαθητές. Αυτοί ξέρουν ! (και πάνε στο φροντιστήριο). Μα είναι τόσο θολά τα πράγματα στο δημόσιο σχολείο; Μάλλον είναι αν σκεφτούμε ότι το 90% των μαθητών εμπιστεύονται την προετοιμασία τους για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ σε κάποιο φροντιστήριο. Ασφαλώς και τρέφεται το φροντιστήριο από την ανεπάρκεια του δημόσιου σχολείου. Αυτή όμως είναι τόσο παλιά ιστορία όσο και το δημόσιο σχολείο. Όσο για τον ανταγωνισμό μεταξύ των φροντιστηρίων; Αυτός προάγει διαρκώς τη φροντιστηριακή διδασκαλία, την παρεχόμενη γνώση και αποβαίνει προς όφελος των μαθητών. Με τιμή Γιώργος Μήτσου Καθηγητής Φυσικής – Φροντιστής Χαλκίδα

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ