Η απόφαση και οι σχετικές πρωτοβουλίες της Γενικής Δ/νσης Διοίκησης και Δ/νσης Προσωπικού Π.Ε. με θέμα: «Καταργήσεις – υποβιβασμός και συγχωνεύσεις Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων» και μόνο από τη διατύπωση δείχνει κυνισμό αφού ομολογεί ολοφάνερα ότι πρόκειται για παραπέρα υποβάθμιση σχολείων. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ διαφημίζει τις αντιδραστικές πολιτικές της επιλογές σαν επένδυση στην εκπαίδευση και αναβάθμιση, ενώ και αυτή η ενέργεια εντάσσεται στη συνολική αντιεκπαιδευτική πολιτική της ,που πλήττει συνολικά τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.
Πιο συγκεκριμένα ο υποβιβασμός των σχολείων σημαίνει:
α) Την ακόμη μεγαλύτερη υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, η οποία θα οδηγήσει στη σταδιακή εξαφάνιση τάξεων και σχολείων, στον πλήρη κατακερματισμό της οργανικότητας των θέσεων, στην αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και στον εξαναγκασμό τω σχολικών μονάδων σε αναζήτηση πόρων (χορηγοί – αποκέντρωση- ανταγωνιστική λειτουργία).
β) την ολοσχερή υποβάθμιση της μορφωτικής παιδαγωγικής και κοινωνικής αποστολής που πρέπει να έχει το δημόσιο σχολείο.
γ) Την ενίσχυση των ταξικών φραγμών για τα σχολεία των λαϊκών συνοικιών και της αγροτικής υπαίθρου, τα οποία δε θα μπορούν να ανταποκριθούν σε στοιχειώδεις λειτουργικές και μορφωτικές ανάγκες τους.
δ) Την επέκταση της ιδιωτικοποίησης και της υπαγωγής των Νηπιαγωγείων και δημοτικών συνολικότερα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, μετά την καθιέρωση της υποχρεωτικότητας στην Προσχολική Αγωγή και τα γνωστά προβλήματα που ανακύψουν μετά τη διοικητική μεταρρύθμιση “Καποδίστριας 2”
Γι’ αυτό καλούμε:
* Τη διοίκηση του ΥΠΕΠΘ να αποσύρει τις εισηγήσεις υποβάθμισης – συγχώνευσης και κατάργησης των σχολείων – νηπιαγωγείων.
* Την Δημοτική και την Νομαρχιακή Επιτροπή Παιδείας το Νομαρχιακό Συμβούλιο αφού απορρίψουν τις σχετικές προτάσεις, να παρεμποδίσουν με κάθε τρόπο την προσπάθεια αυτή απαξίωσης των σχολείων.
* Τους Συλλόγους Διδασκόντων, του Διδασκαλικούς Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων σε δυναμική αντίσταση και ανατροπή του υποβιβασμού που επιχειρείται.
Η εκπαίδευση δεν είναι λογιστική μελέτη, όλοι στη μάχη για τις πραγματικές μορφωτικές ανάγκες των παιδιών, για να έχουν διέξοδο στο παρόν και μέλλον.
Απρίλης 2008-ΠΑΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ
Ιδιοκτήτρια Σχολικού Κυλικείου, επί 8 έτη, μονογονέας, και ΑΜΕΑ με 50% ποσοστό αναπηρίας. Κάνω αυτό τον πρόλογο, για να επισημάνω ότι σε αυτές τις κοινωνικές αλλά και ευπαθείς ομάδες , ανήκει μεγάλο ποσοστό των συναδέλφων μου, μιας και ανήκουν στα κοινωνικά κριτήρια (πολύτεκνοι, ΑΜΕΑ, μονογονείς κλπ)που μοριοδοτούνται γι’ αυτές τις επαγγελματικές δραστηριότητες. Ο λόγος που σας στέλνω αυτό το μήνυμα είναι για να θίξω το πρόβλημα σχεδόν 10.000 επαγγελματιών , σε όλη την Ελλάδα, που από τις 10 Μαρτίου μείναμε εκτός εργασίας, με κρατική εντολή, χωρίς να έχουμε πλαισιωθεί από κάποιοι επιπλέον νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο θα μας προστατέψει-βοηθήσει , όλο αυτό το χρονικό διάστημα που είμαστε σε αναστολή λειτουργίας. Ακόμη και όταν τα σχολεία επαναλειτούργησαν, εμείς μείναμε κλειστά χωρίς καμία αιτιολογία. Θέλω να σημειώσω ότι όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου μου, έχουν περάσει από ειδικά σεμινάρια του εφετ που καθορίζουν τον τρόπο λειτουργίας μας, κάτω από λεπτομερεί...