Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έλλειψη ενδιαφέροντος για τα 2.000 θύματα της σφαγής στον Κηρέα το 1823

Πέρυσι τις παραμονές του εορτασμού της επετείου της 25ης Μαρτίου, o
Kireas.org κατέθεσε πρόταση στο Δημοτικό Συμβούλιο Κηρέως για να
τιμηθούν τα αθώα θύματα της σφαγής από τα στρατεύματα του Οθωμανού
Μπερκόφτσαλη στα Αχμέτ Αγά (σημερινό Προκόπι) και το Μαντούδι τον
Ιούλιο του 1823. Ο στρατός  των Οθωμανών ήρθε στην Ευβοια με σκοπό να
καταπνίξει την επανάσταση στην Εύβοια. Η αποτρόπαια σφαγή έχει
καταγραφεί από διάφορους ιστορικούς της εποχής και από  νέους
ιστοριογράφους της τοπικής ιστορίας της Ευβοίας και του δήμου Κηρέως.
Ο Ναθαναήλ Ιωάννου γράφει "....Εις τα Αχμάταγα καί το Μαντούδι
εξηδραποδισθησαν  δισχίλιαι ψυχαί αίφνιδίως το πρώτον, εκ των οποίων
τάς μεν έσφαξαν, τάς δε είς αίχμαλωσίαν είλκυσαν, τάς δε είς φλόγας
έριψαν, τάς δε άνεσκολόπισαν.  Ό δέ έπίλοιπος λαός λαβών την είδησιν,
μέρος μέν  εις όρη και σπήλαια εκρύβη, μέρος..." (Ναθαναήλ Ιωάννου,
"Ευβοικά" ,1857, σελ. 58) [Εξανδραποδίζω = κάνω δούλο,  Ανασκολοπίζω =
παλουκώνω]

Δυστυχώς όμως σήμερα,  δεν υπάρχει ούτε ένα μνημείο ή μια πλάκα σε
κανένα από τα δυο δημοτικά διαμερίσματα που υπέφεραν (Προκόπι και
Μαντούδι) που να μαρτυρεί το γεγονός και να αποδίδει τον αναμενόμενο
σεβασμό και τιμή στα θύματα της σφαγής. Δεν υπάρχει κανένας δρόμος ή
πλατεία που να αναφέρεται στο γεγονός. Τα παιδιά μας στο σχολείο
μαθαίνουν για την ιστορία   και τις σφαγές σε άλλα μέρη, όχι όμως για
την σφαγή των προπάππων και προγιαγιάδων τους. Δεν αποτελεί μέρος της
διδακτέας ύλης.  Οι επιμνημόσυνες δεήσεις, οι καταθέσεις στεφάνων  και
οι απαγγελίες λόγων για την  25η Μαρτίου  δεν κάνουν καμιά αναφορά σε
αυτά τα θύματα. Δεν κάνουν αναφορά τις τοπικές μάχες στα Τριαλλά και
αλλού. Δεν κάνουν αναφορά στους τοπικούς ήρωες της περιόδου εκείνης
που έδρασαν μέσα στο δήμο.  Ελπίζουμε αυτό να αλλάξει φέτος.  Το
γεγονός έχει περάσει στην λήθη και μόνο κάποια τοπωνυμία μένουν στην
περιοχή για να θυμίζουν στους λίγους γνωρίζοντες το τραγικό συμβάν.Η
πρόταση του Kireas.org  είναι να συμπεριληφθεί η θλιβερή ημέρα της
σφαγής στο τοπικό εορτολόγιο, σαν ημέρα δημοτικού πένθους και να
φτιαχτεί ένα μνημείο για τα θύματα της καταστροφής.

Η πρόταση  κατατέθηκε σύμφωνα με όσα προβλέπει ο Κώδικας Δήμων και
Κοινοτήτων στις 20 Μαρτίου, 2009  και δεν έχει συζητηθεί ακόμη από το
δημοτικό συμβούλιο.   Η συζήτηση τέτοιων προτάσεων δεν εναπόκειται
ούτε στην καλή θέληση της δημοτικής αρχής, ούτε γίνεται χάρη στους
δημότες,  είναι υποχρεωτική και δεσμευτική από  την νομοθεσία  (άρθρο
215 του N. 3463/2006).

Η προγραμματισμένη επίκαιρη συνεδρίαση  του Δ.Σ. Κηρέως για την 24ης
Μαρτίου 2010 θα ασχοληθεί με θέματα όπως οι απορροές όμβριων,  την
κατασκευή τοιχίων,  την οικονομική ενίσχυση μιας από τις τοπικές
ποδοσφαιρικές  ομάδες κλπ., όχι όμως με  τα 2.000 θύματα της σφαγής
του 1823, μια πρόταση που περιμένει  εδώ και ένα χρόνο.

Σχετικά

20 Μάρτιος 2009  Να τιμηθεί η σφαγή του Μαντουδίου το 1823

http://voriaevia.blogspot.com/2009/03/1823.html

23 Ιουλίου 1823-φόρος τιμής και μνήμης

http://voriaevia.blogspot.com/2009/07/23-1823.html

Τα ιστορικά γεγονότα της περιόδου

http://kireas.org/smf/index.php?topic=450.0

Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων N. 3463/2006(ΦΕΚ Α 114/30.6.2006)

http://www.eetaa.gr/kodikas/k_arthra.jsp?arthro=215

Σύλλογος  Περιβάλλον και Πολιτισμός του Δήμου Κηρέως, kireas.org

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ