Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ Κ. ΚΑΛΕΜΗ

 

Κύριε Καλέμη,

 

Σας ευχαριστούμε  για άλλη μια φορά για τις ευγενικές επισημάνσεις σας. Στην αρχική μας πρόταση που καταθέσαμε πέρυσι ζητούσαμε επιβεβαίωση της ακριβείας των  γεγονότων και διασταύρωση με άλλες πήγες.  Τότε πάλι  με δημόσια επιστολή σας,  φέρνατε κάποιες αντιρρήσεις ανάγκη για μια τέτοια επιβεβαίωση.  Φέτος, δεν είμαστε σίγουροι αν αυτό που αμφισβητείται είναι η ύπαρξη της σφαγής,  ή ο αριθμός των θυμάτων  ή το ποιόν των θυμάτων (δηλ. «… έμειναν πιστεύοντας πως θα τους έσωζε μία δήλωση υποταγής…» όπως αναφέρετε) .  Δεν  το ξεκαθαρίζετε  στο κείμενο σας.

Φυσικά δεν θα θέλαμε να τιμήσουμε μια σφαγή που δεν έγινε, όπως δεν θα θέλαμε να περάσει στη λήθη μια σφαγή που έγινε λόγω κάποιων όχι καλά στηριγμένων  επιφυλάξεων σχετικά με τις  ιστορικές μαρτυρίες. Αυτή την στιγμή υπάρχουν κάποιες ανεξάρτητες η μια από την άλλη  πρωτογενείς πηγές που  επιβεβαιώνουν ότι υπήρξε σφαγή, χωρίς να υπάρχουν στοιχεία που να τις αντικρούουν ή μια άλλη διαφορετική  καταγραφή των γεγονότων. Οι αμφισβητήσεις που προβάλλεται  βασίζονται περισσότερο σε ερμηνείες και όχι σε πραγματικά καταγεγραμμένα στοιχεία και μαρτυρίες. Στην περσινή σας δημόσια επιστολή στο σύλλογο μας  βεβαιώνατε  ότι  «…το καλοκαίρι του 1823 με ευθύνη του Κωλλέτη αφανίστηκαν στην κυριολεξία από τις ορδές του Περκόφτσιαλη τα περισσότερα χωριά της Βόρειας Εύβοιας και σφαγιάστηκαν χιλιάδες αθώοι από τον Παγώντα μέχρι την Ιστιαία.». Εσείς ο ίδιος κάνετε λόγο για σφαγή και  για χιλιάδες θύματαΟφείλουμε να ομολογήσουμε ότι η  σημερινή σας επιστολή μας  δημιουργεί σύγχυση.

Χωρίς  να έχουμε την ιστορική κατάρτιση σας θα θέλαμε να κάνουμε μερικές  παρατηρήσεις  στα επιχειρήματα σας.  Το βίβλοι του κ. Α. Μαυρομμάτη δημοσιεύτηκε την ίδια ημερομηνία με αυτή του θανάτου του. Το λογικότερο είναι ότι ο κ. Μαυροματης να το  κρατούσε στα συρτάρια του  μέχρι ότου να πεθάνει. Πιθανόν, το βιβλίο με εντολές του να δημοσιεύτηκε μετά θάνατον από τους απογόνους   του λογω των πολλών αποκαλύψεων που κάνει.  Δεν νομίζουμε ότι συνέγραψε το βιβλίο 60 χρόνια μετά τα γεγονότα  σε ηλικία 80 ετών, απλώς το δημοσίευσε τότε.  Η ζωντάνια των περιγράφων και οι πολλαπλές  λεπτομέρειες που παραθέτει  συνηγορούν για μετά θάνατο δημοσίευση.  Κάτι τέτοιο  είναι σύνηθες σε βιβλία με ιστορικές μαρτυρίες. Δεν  Το ίδιο πιθανόν να  ισχύει και  για το βιβλίο του Ιωάννου. Όσον αναφορά το πληθυσμό του Μαντουδίου σε μια καταγραφή από τους φορολογικούς κατάλογους των Τούρκων  το 1474 ήταν μια από τις 8 μεγαλύτερες κωμοπόλεις της Εύβοιας.  Η επομένη διαθέσιμη απογραφή πληθυσμού  έγινε το  1830 από το Νικόλαο Καλογερόπουλο και  έδειχνε μια κατακόρυφη μείωση του πληθυσμού, πιθανόν λόγω της σφαγής.

Τα μόνα στοιχεία που μένουν για να αξιολόγηση  της αξιοπιστίας των  μαρτυριών αυτών  και τα οποία χρησιμοποιείτε  είναι τα Αρχεία της Εθνικής  Παλιγγενεσίας , το ΓΑΚ.  Τα οποία όμως δεν επιβεβαιώνουν ότι δεν έγινε σφαγή. Θα μπορούσε όμως  κανείς να εκφέρει κάποιες αντιρρήσεις για το επίσημο κράτος την περίοδο εκείνη και το τρόπο που κατέγραφαν τα γεγονότα (θα μπορούσαν να γιάνουν αναλογίες με τα επίσημα στοιχεία του μοντέρνου Ελληνικού κράτους σήμερα).  Εσείς ο ίδιος αναφέρεται ότι η επίσημη αρχή στην Ευβοια ήταν ο «ραδιούργος» όπως τον αποκαλείτε,  Κωλλέτης (μετέπειτα πρωθυπουργός και γνωστός σαν νεκροθάφτης των αγωνιστών).  Στο βραβευμένο έργο του ο Δ. Κόκκινος (κεφ. 8, σελ.198)  κάνει λόγο για  τον  «ένοχο»  ρόλο του Άρειου Πάγου  στον εμφύλιο πόλεμο στην Ευβοια ( το 1822, πριν την σφαγή) που οι δυνάμεις του Διαμαντή  επέδρασαν εναντίον του αγωνιστή και ήρωα  Κριεζώτη.    Επιπλέον ο άγγλος ιστορικός George Finlay  περιγράφει μια άλλη ιστορική πραγματικότητα για  την περίοδο εκείνη, που μας κάνει δύσπιστους για την αξιοπιστία  των στοιχείων  των τότε επισημων αρχών σαν τον Κωλλετη.   Όπως πέρυσι έτσι και φέτος και επειδή δεν θέλουμε τα θύματα μιας σφαγής να ξαναγινούν θέματα μιας ιστορικής αντιδικίας, θα το εκτιμούσαμε αν μας αποστέλλατε τα στοιχεία που έχετε και που αναιρούν τις υπάρχουσες μαρτυρίες της σφαγής .

 

 

Με εκτίμηση

Σύλλογος  Περιβάλλον και Πολιτισμός του Δήμου Κηρέως, kireas.org

Σχετικά

Ιστορικά στοιχεία

http://kireas.org/smf/index.php?topic=418.0

 

24 Μάρτιος 2009¨: ΜΗΝ ΑΔΙΚΕΙΤΑΙ ΜΕ ΕΠΙΠΟΛΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΣΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ

http://voriaevia.blogspot.com/2009/03/blog-post_24.html

 

απάντηση στη επιστολή του κ. κ.Α. Καλέμη

http://voriaevia.blogspot.com/2009/03/blog-post_25.html

 

 

____________________________________________________________

Σύλλογος  Περιβάλλον και Πολιτισμός του Δήμου Κηρέως, kireas.org



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ