Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δοξασθείτω το όνομα της Λίμνης.

 Απαντώντας στις ερωτήσεις της ένωσης Λιμνίων στην έντυπη  Β.Ε. του
Απριλίου  και με αφορμή την ανακοίνωση για την δημιουργία νέου  δήμου
με το όνομα δήμος Λίμνης  και με έδρα την Λίμνη θα ήθελα να εκφράσω
μερικές σκέψεις που ίσως απασχολούν πολλούς  συνδημότες. Πως είναι
δυνατόν , ένας δήμος
(μιλώ για τον δήμο Κηρέως) που είναι σε έκταση το
μισό του νέου διευρυμένου   δήμου και σχεδόν του μισό σε πληθυσμό να
χάνει όχι μόνο την έδρα αλλά και τη ταυτότητα του ;   Η εύκολη
απάντηση βέβαια είναι  στα χείλη όλων εκτός των Λιμνιωτών  και
σχετίζεται  με τον ανορθολογισμό  στη λήψη αποφάσεων που έφερε την
χώρα στα χάλια που έχει σήμερα.  Προσωπικά θεωρώ ότι η απόφαση είναι
καθαρά πολιτική και δεν  στηρίζεται σε κανενός είδους ορθολογικά
ανθρωπογεωγραφικά, κοινωνικοοικονομικά και αναπτυξιακά  κριτήρια.
Φυσικά το υπουργείο είχε να πάρει 333 τέτοιες αποφάσεις  και ίσως το
κύριο κριτήριο να ήταν η ελαχιστοποίηση των αντιδράσεων και των
εντάσεων. Ας είμαστε  όμως ειλικρινείς , οποιαδήποτε επιλογή   σε
όνομα και  έδρα θα είχε τους επικριτές της από τους «αδικημένους». Το
να δώσεις όμως και  όνομα και έδρα σε ένα δήμο  όπως σε αυτή την
περίπτωση είναι το άκρον άωτον της ευνοιοκρατίας και του
ανορθολογισμού.
Ως συνήθως και σε αυτή την περίπτωση οι πολίτες θα μεταχειριστούν για
άλλη μια φορά σαν  πρόβατα και κανείς δεν θα νοιώσει την υποχρέωση να
τους εξηγήσει τους λόγους για αυτή την απόφαση και πως θα βελτιώσει
την καθημερινότητα τους, την εξυπηρέτηση τους   και τις συνολικές
προοπτικές ανάπτυξης τους.  Και τι εξηγήσεις θα μπορούσαν να δώσουν
άραγε; Πολλοί από τους δημότες της Λίμνης θεωρούν την απόφαση αυτή
σαν « ιστορικά»   δίκαιη  λόγω «Αγγελή Γοβιού» και θα τους δώσει
καλύτερες προοπτικές ανάπτυξης από ότι στους άλλους όμορους δήμους.
Κάτι που θα δυσκολευτεί να συμμεριστεί η πλειοψηφία του νέου δήμου που
ζεί εκτός Λίμνης.
Θα ήθελα να δώσω μια σύντομη απάντηση στη Ένωση Λιμνίων για τα
τεκμήρια  που ζήτησαν στα κριτήρια που θέτουν ¨για την επιλογή δήμου
πυρήνα. Γεωγραφικά ,  η Λίμνη είναι το άκρο του δήμου και δεν αποτελεί
συγκοινωνιακό κόμβο τόσο για χερσαίες θαλάσσιες μεταφορές (λιμάνι) και
πρόσβαση στα αστικά  κέντρα.   Η επιλογή αυτή ευνοεί  ουσιαστικά
4.000 κατοίκους που ζουν στην περιοχή γύρω από την Λίμνη και τις
Ροβιες, ενώ οι  9.000 κάτοικοι του νέου δήμου θα αναγκαστούν να
ταλαιπωρούνται  ταξιδεύοντας μεγαλύτερες αποστάσεις .   Οι
πολυσύχναστες  υπηρεσίες  όπως οι τράπεζες (κεντρικά) και το κέντρο
υγείας βρίσκονται  στο βόρειο μέρος του νέου δήμου. Με βάση τα
πληθυσμιακά, κοινωνικό-οικονομικά και αναπτυξιακά κριτήρια και μιλώ
για αγροτική/κτηνοτροφική παράγωγή, ορυκτό  πλούτο  και βιοτεχνίες που
είναι οι κύριες οικονομικές δραστηριότητες στην περιοχή, η έδρα του
δήμου θα έπρεπε να είναι αλλού.  Τουρισμός ένα από τα κύρια κριτήρια
της ένωσης Λιμνίων.  Η παραλία της Άγιας  Άννας δέχεται το μεγαλύτερο
αριθμό τουριστών και έχει μεγαλύτερη τουριστική υποδομή από
οποιοδήποτε άλλη περιοχή του νέου δήμου.  Το βόρειο μέρος του νέου
δήμου παρουσιάζει  μεγαλύτερη  ποικιλομορφία στα τοπία και  διαθέτει
περισσότερες  παραλίες και ορεινούς όγκους που μπορούν να αναπτυχθούν
και αναπτύσσονται τουριστικά. Ο θρησκευτικός/προσκυνητικός τουρισμός
είναι καλύτερα αναπτυγμένος κατ βόρειο μέρος  που βρίσκεται   πιο
κοντά σε μεγάλα αστικά κέντρα και σε αναπτυγμένους τουριστικά
προορισμούς των βόρειων Σποράδων. Πολιτιστικό-ιστορικά  κριτήρια.
Βλέποντας συνολικά την ιστορία της ευρύτερης περιοχής από τα ομηρικά
έπη, μέχρι την ρωμαιοκρατία, το Βυζάντιο και την φραγκοκρατία. ,  θα
διαπιστώσει ότι οι Ροβιές με το  Μαντείο τους  και το λιμάνι τους ήταν
το σημαντικό θρησκευτικό κέντρο  της περιοχής Ελυμνίου. Θέση που οι
Ροβιές διατήρησαν μέχρι την Φραγκοκρατία.  Στην γνωστή μελέτη της
Ευαγγελίας Μπαλτά για το πληθυσμό της Εύβοιας το 1474 βλέπουμε ότι την
περίοδο εκείνη  στην Λίμνη ζούσαν   45 οικογένειες, ενώ οι Ροβιές
είχαν 79 οικογένειες και το Μαντούδι 108 οικογένειες.   Λαογραφικά,
συστήνω να μελετήσετε προσεχτικότερα το έργο του  Δημήτρη Σέττα και θα
εκτιμήσετε καλύτερα την λαογραφική παράδοση και πλούτο της Αγίας
Άννας.
Σαφώς, η  επιλεγμένη ταυτότητα της Λίμνης για το νέο δήμο  δεν είναι
ούτε η αρχαιότερη,  ούτε η  επιφανέστερη και υπερτερέστερη   και
βέβαια σε καμιά περίπτωση η  αποδεκτότερη και  αντιπροσωπευτικότερη
της περιοχής.  Γιατί  αυτή είναι η  ουσία  των  πολιτιστικό-ιστορικών
κριτηρίων σε αυτή την περίπτωση. Η κοινωνική συναίνεση είναι κάτι που
ξεχνιέται από τους παίρνοντες αποφάσεις σε τέτοιες υποθέσεις που έχουν
σχέση με την ταυτότητα ενός τόπου. Ήταν ένα θέμα που έμεινε εκτός της
διαδικασίας ηλεκτρονικής διαβούλευσης.
Ένα είναι σίγουρο ότι ο νέος δήμος είναι πλουσιότερος από πολλές
απόψεις και  και οι προοπτικές ανάπτυξης του είναι μεγάλες και
περιμένουν να αξιοποιηθούν κατάλληλα.  Δυστυχώς όμως οι λογικές του
παρελθόντος  κυριαρχούν ακόμη, ο ορθολογισμός και η εξυπηρέτηση των
δημοτών έρχεται σε δεύτερη μοίρα.  Τελειώνοντας, θεωρώ ότι προχωρώντας
 με το βλέμμα  στο παρελθόν και  την πλάτη γυρισμένη στο μέλλον το
πιθανότερο είναι να σκοντάψουμε. Η  πρόταση αυτή για το όνομα και την
έδρα του νέου δήμου θα πρέπει να ψηφιστεί στην Βουλή  πριν γίνει
νόμος. Ελπίζω ότι οι εκπρόσωποι μας στην βουλή  και την κυβέρνηση  θα
λάβουν υπόψη τους και τα ανθρωποκεντρικά, πληθυσμιακά,
κοινωνικό-οικονομικά και αναπτυξιακά κριτήρια που οι ίδιοι έθεσαν  και
να πάρουν μια ορθολογικότερη τελική απόφαση.
Δημήτρης Χατζηλάμπρου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ