Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ας μιλήσουμε σοβαρά για τους λύκους, τις αρκούδες και τα φίδια στα ορεινά!!





Και μετά την πλάκα,
ας μιλήσουμε σοβαρά για τα φίδια και τους λύκους στα ορεινά!

Πέμπτη, 27 Σεπτεμβρίου 2012

Το θέμα της απελευθέρωσης άγριων ζώων στα ορεινά της Στερεάς Ελλάδας από τους οικολόγους επανέρχεται και φέτος στην επικαιρότητα, όπως κάθε χρόνο, με πανομοιότυπες ή παραλλαγμένες ευφάνταστες ιστορίες. Άλλοτε, δηλαδή, θα αφορά λύκους, άλλοτε φίδια, ξενικά φίδια με κέρατα, ψύλλους, κ.ά. Μάλιστα, οι τρόποι απελευθέρωσής τους ποικίλλουν ανάλογα με τη φαντασία του
αφηγητή και περιλαμβάνουν ρίψεις με ελικόπτερα, αποστολές ειδών σε ξύλινα σεντούκια, μεγάλες μεταφορές με κοντέινερς μέσα σε δάση, κ.ά., όμως κανείς ποτέ δεν έχει δει τις τόσο θεαματικές απελευθερώσεις και οι πληροφορίες του προέρχονται πάντα από άλλες μαρτυρίες…

Οι ιστορίες αυτές, παρά την υπερβολή τους και τα πασιφανή ψεύδη που εμπεριέχουν, έχουν διαδοθεί τόσο πολύ που ταλανίζουν χρόνια τώρα τους οικολόγους γενικά, αλλά και τους Οικολόγους Πράσινους ειδικότερα. Οι αντιδράσεις των ανθρώπων φτάνουν επίσης τα όρια της υπερβολής, τόσο που φτάνουν να επιτίθενται σε οικολόγους στους οποίους χρεώνουν τις ζημιές που υφίστανται τα κοπάδια τους ή το φόβο που αισθάνονται για τα άγρια ζώα. Ξεχνάνε, όμως, μέσα στον παραλογισμό τους να σκεφτούν τι από αυτά που άκουσαν μπορεί να ευσταθεί στην πραγματικότητα.

Ακούγοντας, λοιπόν, προχθές τον συμπαθέστατο κατά τα άλλα κύριο από τον Πανουργιά Φωκίδας στο ραδιοφωνικό σταθμό FM1 της Λαμίας να περιγράφει με τόση βεβαιότητα ότι οι οικολόγοι αμολάνε λύκους, φωτογραφίζουν τα κατασπαραγμένα θύματά τους, γυρνάνε τα βουνά με 4x4 και υποστηρίζονται από κυρίες που ταΐζουν μπανάνες τα αρκουδάκια των οικολόγων, σκεφτήκαμε πως έχει γίνει πολύ αστεία πια η υπόθεση. Τόσο αστεία που μόνο με χιούμορ μπορεί να απαντήσει κανείς! Η άλλη οδός θα ήταν η νομική οδός, μιας και η καταγγελία έγινε επώνυμα στο ραδιόφωνο, όπως επώνυμα εξαπολύθηκαν οι απειλές για παράνομες λύσεις με χρήση φαρμάκων.

Επειδή, αποφεύγουμε τις δικαστικές διενέξεις με συμπολίτες μας, όμως, επιλέξαμε την πρώτη οδό. Έτσι εκδώσαμε και τη χιουμοριστική ανακοίνωση που υπογράφουν κάποια μέλη μας διακωμωδώντας την υπόθεση. Ελπίζουμε η «ομολογία» μας για τις απελευθερώσεις κατάλληλα εκπαιδευμένων λύκων και οι «απειλές» για απελευθέρωση νέων βελτιωμένων φιδιών και φτερωτών ποντικιών να έγινε τόσο πιστευτή όσο πιστευτά έγιναν τα λόγια του συμπολίτη μας που μας κατηγορεί με τόση ευκολία.

Με την ευκαιρία, πάντως, καλό είναι να αποσαφηνίσουμε κάποια πράγματα:
- Οι οικολόγοι δεν αμολάμε ζώα γιατί απλά δεν έχουμε ζώα. Κανενός είδους. Πού να τα βρούμε άλλωστε? ποιος λογικός άνθρωπος εκτρέφει φίδια, αρκούδες, λύκους, φώκιες, ψύλλους, και ό,τι άλλο μας χρεώνουν χρόνια τώρα και πού? εκτός αν όλοι οι οικολόγοι είμαστε τρελοί και διαθέτουμε και μυστικές εγκαταστάσεις εκτροφής άγριας πανίδας, πράγμα που θα απαιτούσε και μια σειρά άλλων ζώων για να ταΐζουμε τα άγρια.

- Οι οικολόγοι δεν αμολάμε ζώα γιατί είμαστε κατά των βίαιων εμπλουτισμών της πανίδας με ζώα που επηρεάζουν αλόγιστα τους ντόπιους πληθυσμούς της. Υποστηρίζουμε την ισορροπία στα φυσικά οικοσυστήματα, κάτι που δεν εξυπηρετούν τέτοιου είδους εμπλουτισμοί, αφού απλά διαταράσσουν το οικοσύστημα και επιβαρύνουν τους πληθυσμούς άλλων ζώων.

- Οι απελευθερώσεις ζώων που γίνονται μερικές φορές από κέντρα περίθαλψης τραυματισμένων ζώων αφορούν τραυματισμένα ζώα από κυνηγούς, που θεραπεύτηκαν και επιστρέφουν στον τόπο τους. Μάλιστα, συνήθως πρόκειται για άγρια πυροβολημένα πουλιά, που δεν έπρεπε καν να πυροβοληθούν επειδή απαγορεύεται η θήρα τους από την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.

- Οι οικολόγοι δεν κυκλοφορούμε με τζιπ και κουτιά στα δάση, πράγμα που κάνουν αποδεδειγμένα οι κυνηγοί.

- Κανείς δεν έχει δει ποτέ οικολόγο να αμολάει ζώα, αντίθετα βασίζεται στις ιστορίες που άκουσε συνήθως από κάποιον που επίσης το άκουσε.  

- Φίδια υπήρχαν πάντα στα χωριά. Αυξήθηκαν τα τελευταία χρόνια (και όχι πάντα και παντού) επειδή με το κυνήγι και τα φυτοφάρμακα έχουν εξολοθρευτεί οι φυσικοί τους εχθροί, όπως τα αρπακτικά πουλιά.

- Λύκοι υπήρχαν πάντα στα ορεινά επίσης, αλλά τώρα πια με την εγκατάλειψη της υπαίθρου και τη διάνοιξη πολλών δρόμων μέσα στους βιοτόπους τους κατεβαίνουν πιο νότια και πιο κοντά σε κατοικημένες περιοχές, προκειμένου να εξασφαλίσουν τον κατάλληλο βιότοπο, απαλλαγμένο από την ανθρώπινη παρουσία και με επάρκεια τροφής. Αυτό δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι πολλαπλασιάστηκαν, αλλά ότι μετακινούνται πιο κοντά στα μέρη μας και εμείς φοβόμαστε περισσότερο γιατί τους εντοπίζουμε πιο συχνά ή γιατί πάψαμε να είμαστε εξοικειωμένοι με την άγρια ζωή.

- Οι λύκοι συνήθως ζουν σε αγέλες. Για αυτό και μετακινούνται 4-5 μαζί και όχι γιατί είναι ειδικοί λύκοι (οικολόγων) που δρουν παρέα για να κατασπαράξουν τα ζωντανά των συμπολιτών μας. Είναι θλιβερό να έχουμε ξεχάσει πώς λειτουργεί η φύση όταν τα χωριά μας βρίσκονται μέσα στην άγρια φύση και έχουν τόσο πλούσια και μακρόχρονη κτηνοτροφική ιστορία.

- Πολλές επιθέσεις σε κοπάδια κτηνοτρόφων σε όλη την Ελλάδα έχει αποδειχτεί ότι γίνονται από την εξαγρίωση παρατημένων κυνηγόσκυλων, που δεν βρίσκουν τροφή. Οι επιθέσεις από λύκους αποζημιώνονται, αφού ο κτηνίατρος του ΕΛΓΑ διαπιστώσει ότι η επίθεση στο κοπάδι έγινε όντως από λύκους και όχι από άλλα άγρια ζώα.

-  Τα δηλητηριασμένα δολώματα είναι παράνομα και προκαλούν περισσότερες θανατώσεις από αυτές των λύκων. Η συνέπεια θα είναι η άδικη εξόντωση κι άλλων ζώων. Άλλωστε, ο λύκος είναι προστατευόμενο είδος και η θανάτωσή του απαγορεύεται.

Οι οικολόγοι και οι Οικολόγοι Πράσινοι δεν εκτιμούμε την άγρια πανίδα περισσότερο από τον άνθρωπο, τον κτηνοτρόφο, το συγχωριανό μας. Για μας έχει αξία η συμβίωση του ανθρώπου με τη φύση στα δυνατά πλαίσια, δηλαδή αυτή η συμβίωση που εξυπηρετεί τις ανάγκες του ανθρώπου χωρίς να πλήττει το φυσικό περιβάλλον. Υποστηρίζουμε την ανασυγκρότηση της υπαίθρου και τη δημιουργία τοπικής οικονομίας μέσα από το φυσικό περιβάλλον, που όπως έχουμε πει πολλές φορές, είναι η πιο ρεαλιστική λύση για τη διέξοδο της περιοχής μας από την κρίση. Στην ανασυγκρότηση της υπαίθρου η κτηνοτροφία – που στη Φωκίδα και στη Φθιώτιδα προσφέρεται για την παραγωγή πολύ ποιοτικών προϊόντων – πρέπει να παίξει πρωτεύοντα ρόλο. Δεν είναι δυνατόν να βλάπτουμε οι οικολόγοι, λοιπόν, τους κτηνοτρόφους, τους οποίους θεωρούμε τόσο σημαντικούς για την τοπική οικονομία και επιθυμούμε για αυτούς καλύτερες επαγγελματικές συνθήκες και προοπτικές και ανάδειξη του έργου και των προϊόντων τους. 

Από την άλλη, είναι φανερό ότι η υποβάθμιση του περιβάλλοντος θα πλήξει, πέρα από την υγεία και τον τόπο μας, μια σειρά άλλων επαγγελμάτων που σχετίζονται με τις ομορφιές της περιοχής μας. Πρέπει, λοιπόν, να γίνει αντιληπτό ότι η θανάτωση των άγριων ζώων κάνει τον τόπο μας φτωχότερο και ασήμαντο. Είτε γίνεται με μεθόδους όπως τα δηλητήρια και τα φάρμακα είτε γίνεται με το κυνήγι, που λαμβάνοντας ανεξέλεγκτες διαστάσεις, επιβάλλεται όλων των άλλων δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στα ορεινά, η θανάτωση των άγριων ζώων πρέπει να αποτραπεί.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι Φθιώτιδας θα συνεχίσουμε να καταθέτουμε τις προτάσεις μας για την αξιοποίηση των ορεινών όγκων μας σε βιώσιμη κατεύθυνση γιατί γνωρίζουμε την αξία της περιοχής μας και λυπόμαστε για τη μακροχρόνια εγκατάλειψη και απαξίωσή της. Κι εδώ ισχύει με κάθε σοβαρότητα και ειλικρίνεια ότι «ο αγώνας μας συνεχίζεται»!

Πληροφορίες:
Βασιλική Νάκου, Δασοπόνος, 6983903061



-- http://oikologoi-prasinoi-fthiotidas.blogspot.com
greenfth@otenet.gr
τηλ-φαξ: 2231033593 & 22310210076977261256

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - αν...

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο...

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ...