Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μετά την Ανάσταση ας περιμένουμε την επιφοίτηση.



Του ΠΒ 


Όπως και να το κάνεις , με οινόπνευμα ή χωρίς, το κλίμα είναι βαρύ. Οι συγγενείς την πέσαν στο χωριό επειδή ακρίβυνε ο τουρισμός, τα αδύνατα αρνιά είχαν την τιμητική τους κάνοντας τα καλοθρεμμένα να απορούν. Η τιμή του οβελία συναγωνίζεται πια το επίσημο μεροκάματο. Οι κουβέντες είναι αποκλειστικά και μονότονα ολόιδιες.
Τις γιορτές τις ζωγράφισα στο μυαλό μου με την εικόνα του πεινασμένου στα Γκούντις, που δεν του έδωσα τίποτα στα παρακάλια του και εκείνος πήγε δίπλα στο ακαθάριστο τραπέζι, έβαλε τα
αναψυκτικά αποπίματα σε ένα ποτηράκι, πήρε το μεγάλο κομμάτι κάποιου υπολείμματος και έκανε μεσημεριανό. Η λύπησή μου αυτονόητη, η θύμησή μου ότι τέτοιες σκηνές παλιότερα είχα μόνο με τα απαιτητικά γατάκια, που ζήταγαν τις ουρές από τα ψάρια και τις γαρίδες στο ουζερί.
Η Ανάσταση λοιπόν ξαναπέρασε. Η ελπίδα ότι κάτι θα γίνει έφυγε κι αυτή μαζί της. Η συλλογική παράσταση του λαού πίσω από το φως των κεριών δεν έχει πέρα από τη προσωρινή αγαλλίαση κανένα άλλο αποτέλεσμα. Τουλάχιστο η επανάληψη κάθε χρόνο αποδίδει τη χωρίς πια προσδοκίες μαζική αυταπάτη, στην εξιλέωση του εθίμου.
Αν αυτοί που πεινάγανε μαζευόντουσαν όλοι μαζί, αν αυτοί που δεν έχουν να πληρώσουν νοίκι, φως, τηλέφωνο έβρισκαν το ποιος τους φταίει, εάν οι συνειδητοποιημένοι τους απλώναμε το χέρι, πέρα από την άυλη πένα, βοηθείας. Αν υπήρχε η επιφοίτηση της κοινής λογικής, της κοινής πρακτικής , τότε το αποτέλεσμα θα ήταν διαφορετικό.
Τα εμπόδια για να έρθει η φλόγα στα κεφάλια μας μοιάζουν με το ΣΚΑΙ, το ΜΕΓΚΑ, τον Πρετεντέρη με ουρά και τρίαινα, τον Μιχαλολιάκο ντυμένο γιαγιά να περιμένει την κοκκινοσκουφίτσα. Η παχυδερμική αδράνεια στο σώμα , επεκτείνεται ραγδαία και στο μυαλό, φτιάχνοντας πυκνό υποδόριο λίπος που δεν αφήνει καμιά καινούργια ιδέα να περάσει.
Ελέησέ μας παντοδύναμε με τη σοφία σου. Ας μην είναι σαν του εργοδότη που θα δώσει 427 ευρώ μηνιάτικο, γνωρίζοντας ότι για την υπεραξία που παίρνει πληρώνει με αποπίματα. Άνοιξε πανάγαθε τα μάτια του κόσμου στην ιστορία του. Κοινωνία σημαίνει συλλογική σκέψη και δράση και όχι μοναξιά. Ας σύρουν οι πολλοί το χορό -αλλά όχι του Ζαλόγγου- με  ένα τραγούδι.
Εμπρός της γης οι κολασμένοι, της πείνας  σκλάβοι εμπρός, εμπρός…
Αντί για τη Δόμνα Σαμίου τι δουλειά έχει η Διεθνής στο μυαλό μου; Πασχαλιάτικα, γιορτή με αντάρτικα δεν γίνεται. Ραντεβού του Αγίου Πνεύματος.


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - αν...

υποβολή δηλώσεων για το Εθνικό Κτηματολόγιο.

Ενημερώνουμε τους πολίτες του Δήμου μας, ότι στις 21/01/2019 ξεκίνησε η υποβολή δηλώσεων για το Εθνικό Κτηματολόγιο. Οι δηλώσεις θα κατατίθενται στο Γραφείο Κτηματογράφησης Ευβοίας (ΚΤ5-14), που βρίσκεται στη Λεωφ. Αθηνών 24Β, Χαλκίδα. Τηλέφωνο επικοινωνίας: 22210 37398 Ηλεκτρονική διεύθυνση: gr.kt.evia@gmail.com. Ωράριο λειτουργίας: Κάθε ημέρα (εκτός Σαββάτου & Κυριακής) από 08:30 έως 16:30 Κάθε Τετάρτη από 08:30 μέχρι 20:30 Για την υποβοήθηση των πολιτών, στο Δήμο μας λειτουργεί γραφείο ενημέρωσης της μονάδας

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ...