Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι τοπικές αντιστάσεις και η μάταια αντίσταση.


Του Π Β  

Εντατικότερος ο ρυθμός των απολύσεων, με ψευδεπίγραφη κινητικότητα, ακόμα λιγότερος δημόσιος τομέας. Λιγότερη εκπαίδευση, λιγότερη τοπική αυτοδιοίκηση, λιγότερη υγεία.
Στον ρυθμό του καλοκαιριού στο τόπο μας λίγα πράγματα φαίνονται, γιατί ο μήνας που θρέφει τους υπόλοιπους είναι εδώ. Να βγουν οι λογαριασμοί μιας χρονιάς, τα χρέη για την εφορία, τα νοίκια. Να βγει το μαύρο μεροκάματο που θα απαλύνει την οικογενειακή τραγωδία. Να γίνουν με τη τελευταία ικμάδα δύναμης των πολιτιστικών συλλόγων, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις του καλοκαιριού.
Η κουβέντα με τους επαγγελματίες κάνει σαφές το ότι ο κόσμος στη παραλία δεν μεταφράζεται
αυτόματα και με κόσμο στα μαγαζιά. Περικοπές στο ντύσιμο, στο φαγητό, στο παγωτό ακόμα και στον καφέ. Φτηνοαγορές από τα μπακάλικα ή σουπερμάρκετ για να κάνουν τα παιδιά επτά μέρες αντί έξι τα μπάνια τους και μετά πίσω σπίτι. Τέρμα η «αρπακόλλα»  του καφέ των 3-4 ευρώ στη ξαπλώστρα.
Η ανεργία , η ανασφάλεια και οι μαύρες προσδοκίες δεν πάνε διακοπές.
Η αντίσταση στις πλατείες είναι πρωτοφανέρωτη για καλοκαίρι, αλλά όχι αρκετή. Αποφασισμένοι για την εφαρμογή του σχεδίου εξόντωσης επαγγελματιών και εργαζομένων , οι εθελόδουλοι τα δίνουν όλα  με πρωτόγνωρη αποφασιστικότητα. Νοσοκομεία, σχολεία, Δημόσιες υπηρεσίες.
Τον ιδιωτικό τομέα τον έχουν διαλύσει ήδη από καιρό και μένουν οι συνθήκες Μανωλάδας και το απλήρωτο ΤΕΒΕ, να συντηρούν τα μαγαζιά με τους ανασφάλιστους και κακοπληρωμένους .Ο Δημόσιος τομέας χάνοντας ακόμα και τα νομοθετημένα δικαιώματά του ,διαλύεται προς όφελος «ημετέρων»
Η κοινωνική οργάνωση και αντίσταση  θα είχε μια ελπίδα μέσα από τη δράση των δημάρχων και των εκλεγμένων της τοπικής αυτοδιοίκησης. Εκεί πια ο άστεγος, ο άνεργος δεν είναι ανώνυμοι αλλά είναι οι δικοί μας οι γείτονές μας. Στις τοπικές κοινωνίες η ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών σημαίνει ζωή για τους έχοντες και παραγκουπόλεις για τους μη έχοντες, δηλαδή τελικά ζωή για κανέναν.
Η διαμαρτυρίες και οι παραστάσεις της ΚΕΔΕ μπορεί να έχουν ένα γενικό πολιτικό χαρακτήρα, αλλά ο ξεσηκωμός θα μπορούσε να έρθει αν οι δήμαρχοι ενημέρωναν , οργάνωναν και ξεσήκωναν τελικά τους πολίτες τους ,αντί να μένουν σε ανακοινώσεις.
Γιατί ο καθένας μπορεί να ξεσηκωθεί για την υγεία του, τη παιδεία του, την ασφάλειά του, την καθαριότητά του, την ύδρευσή του, τον παιδικό του σταθμό, τους δρόμους του, όταν νοιώθει ότι αυτά τον αφορούν και όχι αυτά που του κελαηδεί ο ΣΚΑΪ.
Το δυστύχημα είναι ότι οι τοπικές εξουσίες μένουν σκλάβες στο κομματικό τους παρελθόν, αναζητούν αμφίβολες συμμαχίες για την πολιτική τους επιβίωση, αντί να αποκτούν τη μοναδική τους έγκυρη καταξίωση: τον διεκδικητικό αγώνα μαζί με τον κόσμο που τους εξέλεξε.
Δεν μπορούν πια οι δήμαρχοι να κάνουν ότι δεν το καταλαβαίνουν. Εκλέχτηκαν μέσα από μια πανδαισία του ΠΑΣΟΚ-ΝΔ δικομματισμού και τερματίζουν με ίδιους πολιτικά υπευθύνους σαν μειοψηφίες πια, την καταστροφή και της χώρας και των δήμων τους.
Η κατάντια της τοπικής αυτοδιοίκησης έχει ονοματεπώνυμο. Και οι δυο βάρκες, παλαιοκυβερνήτες και λαός, έχουν πια μεγάλη απόσταση  για να πατήσει κάποιος πάνω τους ταυτόχρονα.
Η μάταιη αντίσταση των λόγων πρέπει να δώσει θέση στην αντίσταση και στην αντεπίθεση των πράξεων. Και στους Δήμους μας οι Δήμαρχοι και οι συν αυτούς, μπορούν να  παίξουν το ρόλο του ηγέτη ή του «χωροφύλακα».

Εκλογές έρχονται λοιπόν…

Δημοσιεύθηκε στον Παλμό της Βόρειας Εύβοιας στις 27-7-2013

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - αν...

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο...

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ...