Λίγο πριν τα Ήλια, ο δρόμος γίνεται στενός με στροφή χωρίς ορατότητα. Ο οδηγός τρέχει μέχρι εκείνο το σημείο, γιατί το επιτρέπει ο δρόμος αλλά αν δεν γνωρίζει μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με άλλο αυτοκίνητο η να βγει εκτός δρόμου. Ατυχήματα μέχρι σήμερα έχουν γίνει πολλά, άλλα σοβαρά κι άλλα λιγότερο. Δεν φτάνει αυτό υπάρχει και κάθισμα στο οδόστρωμα.
Η κατάσταση αυτή υπάρχει από το 2003 όταν στις εκτεταμένες καταστροφές που έγιναν τότε, η Νομαρχία έδωσε προσωρινή λύση στο πρόβλημα, αλλά δυστυχώς παρέμεινε έτσι χωρίς περαιτέρω βελτιώσεις. Το ποσό που εγκρίθηκε τότε (12,5 εκ ευρώ) από το Υπουργείο Εσωτερικών, τελικά έγινε 3,5 για όλο το νομό με αποτέλεσμα να μην γίνουν οι διορθωτικές επεμβάσεις που έπρεπε να γίνουν.
Όμως σε αυτές τις περιπτώσεις οι παραλείψεις είναι αδικαιολόγητες από πλευράς Νομαρχίας που με δικές της πιστώσεις θα έπρεπε να βελτιώσει τη κατάσταση.
Τέτοια σημεία στο δρόμο αυτόν είναι άλλα δύο που είναι παγίδες εγκυμονώντας κινδύνους.
Αναρωτιόμαστε αν γίνει κάποια κατολίσθηση στα καλά καθούμενα όπως στην Κύμη το προηγούμενο μήνα με σοβαρά ατυχήματα ποιος θα έχει την ευθύνη. Γιατί στον δρόμο αυτόν επί 15 χρόνια υπάρχει ταμπέλα που προειδοποιεί ότι ο δρόμος είναι κλειστός. Αυτό σημαίνει ότι την ευθύνη θα την έχει ο οδηγός !!!
Πάντως πρόσφατα η Νομαρχία αποφάσισε να αναθέσει μελέτη αποκατάστασης των επικίνδυνων σημείων του δρόμου. Βέβαια η απόσταση από την μελέτη μέχρι το έργο είναι πολύ μεγάλη και πολλές φορές μένει στα…αμελέτητα!!!
Τουλάχιστον όμως για σημεία επικίνδυνα όπως αυτό που αναφέραμε είναι εύκολο να γίνει βελτίωση με μικρές επεμβάσεις και μικρές πιστώσεις.
βε οκτ 2008
Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ' αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο