Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το σύνθημα «Μπάτσοι – Γουρούνια – Δολοφόνοι», είναι ένα σύνθημα λάθος, με ρατσιστικό και αντιδραστικό κατά βάση περιεχόμενο


Ακούστηκε κατά κόρον αυτές τις μέρες το σύνθημα αυτό, από διάφορες πλευρές σε όλες σχεδόν τις πορείες και τις διαδηλώσεις. Ας πούμε ότι κατανοούμε την οργή και την αγανάκτηση σε ένα βαθμό, όταν πρωτακούστηκε από τους μαθητές, τις πρώτες μέρες της δολοφονίας του Αλέξη. Όμως στην συνέχεια ακούστηκε και σε οργανωμένες διαδηλώσεις από πολιτικές και κοινωνικές οργανώσεις. Αυτό το γεγονός, ως πολιτική πράξη από οργανωμένες κοινωνικές και πολιτικές ομάδες που έχουν στα αιτήματά τους, περισσότερη δημοκρατία και ελευθερία και στις προτεραιότητές τους την υπεράσπιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων δεν δικαιολογείται. Ας δούμε όμως βαθύτερα το θέμα.

  1. Το σύνθημα «μπάτσοι κ.λ.π.», τσουβαλιάζει όλους τους αστυνομικούς και τους θέτει εκ προοιμίου απέναντι. Όμως είναι όλοι σήμερα, πενήντα περίπου χιλιάδες αστυνομικοί, «γουρούνια» και «δολοφόνοι» ; Δεν νομίζω ότι κανένας λογικός άνθρωπος συμφωνεί σε μια τέτοια εκτίμηση. Άρα το σύνθημα τσουβαλιάζει και ισοπεδώνει. Σίγουρα μέσα στις γραμμές των αστυνομικών υπάρχουν και άνθρωποι που δεν έχουν και τα καλύτερα των αισθημάτων, για ορισμένα πράγματα όπως οι διαδηλώσεις και οι διαδηλωτές, οι απεργίες και οι απεργοί κ.λ.π., αλλά μπορούμε να γενικεύουμε και να ισοπεδώνουμε όλους τους αστυνομικούς ; Σίγουρα όχι.
  2.  Σήμερα στην ελληνική αστυνομία εισέρχονται νέοι άνθρωποι μέσα από την διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων μετά την αποφοίτησή τους στο λύκειο. Δηλαδή οι σημερινοί εικοσιδυάχρονοι αστυνομικοί που αμοίβονται με οκτακόσια ευρώ, ήταν χθεσινοί μαθητές. Πέρασαν στην ελληνική αστυνομία, γιατί έτσι ήθελαν, γιατί έτσι έτυχε, γιατί έτσι διασφάλιζαν μια σίγουρη δουλειά, για κάποιον λόγο τέλος πάντων. Αυτά τα παιδιά ξαφνικά έγιναν «γουρούνια» και «δολοφόνοι» ; Σίγουρα όχι.
  3. Ασφαλώς υπάρχουν σοβαρά θέματα που αφορούν την εκπαίδευση των αστυνομικών, την εκπαίδευσή τους προπαντός στο σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, στην δημοκρατία και στην ελευθερία των πολιτών. Και ότι πρώτιστο καθήκον έχουν την προάσπιση αυτών των δικαιωμάτων και ελευθεριών. Όμως αυτό δεν είναι θέμα της πολιτείας ; Τόσα χρόνια τι έκαναν οι σημερινές και οι χθεσινές Κυβερνήσεις που πέρασαν από τον τόπο ; Τι έκανε ο κ. Χρυσοχοίδης που έχει πάρει σβάρνα τα κανάλια ως ο εξολοθρευτής της τρομοκρατίας (!) (ελέω Ξηρού), για να γίνει πραγματικότητα ο εκδημοκρατισμός των σωμάτων ασφαλείας, η ολοκληρωμένη εκπαίδευσή τους, ο εκσυγχρονισμός τους ; Τίποτα ή σχεδόν τίποτα.
  4. Πέρα από τα προηγούμενα το σύνθημα έχει μεγάλη δόση απολιτικότητας και αποπροσανατολισμού. Εάν κάτι φταίει, κάτι είναι στραβό, κάτι δεν πάει καλά, αυτό είναι το πολιτικό και κομματικό σύστημα που έχει οικοδομηθεί στην Ελλάδα όλες τις προηγούμενες δεκαετίες. Πελατειακό κράτος, γραφειοκρατία, σκάνδαλα, ατιμωρησία. Αυτά είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών που εφαρμόστηκαν χρόνια τώρα. Η επιμονή λοιπόν στους «μπάτσους», αποπροσανατολίζει και αποπολιτικοποιεί, στη πράξη ακυρώνει κάθε αγώνα.
  5. Ας δεχθούμε ακόμη και την υπόθεση ότι το σώμα των αστυνομικών είναι στην ουσία, σε τελευταία ανάλυση, ο «προστάτης» του συστήματος. Αυτός που θα τρέξει να το περισώσει σε κάθε περίπτωση που θα κινδυνεύει από την λαϊκή οργή και δυσαρέσκεια. Ακόμη και αν δεχθούμε αυτήν την εκτίμηση, δεν είναι ζητούμενο και διεκδικήσιμο με ποιον θα ταχθεί αυτό το σώμα σε τελική ανάλυση ; Με το σύνθημα «μπάτσοι κ.λ.π.» δεν χαρίζουμε εξ ορισμού το σώμα αυτό στις δυνάμεις που επιβουλεύονται τη δημοκρατία και τη λαϊκή θέληση ; Δεν «σπρώχνουμε» τις χιλιάδες αυτών των ανθρώπων στην αγκαλιά κάθε λαϊκιστή και εθνικιστή που του χαϊδεύει καθημερινά τα αυτιά ;

 

Σε κάθε περίπτωση το σύνθημα αυτό είναι κατά την γνώμη μου στην ουσία του, στην καλύτερη περίπτωση απολίτικο και στην χειρότερη αντιδραστικό.

 

Κώστας Χαϊνάς

Ιανουάριος 2009



--
Κώστας Χαϊνάς
xainas@gmail.com
http://kostasxainas.blogspot.com/

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ