Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δημοτικές ιστοσελίδες και δεοντολογία


Έχοντας χόμπι τη δημιουργία ιστοσελίδων και ιστολογίων (πέραν του ότι είναι μέρος της δουλειάς μου), πολύ συχνά περιδιαβαίνω στις δημοτικές ιστοσελίδες της περιοχής μας, ελπίζοντας ότι κάποια στιγμή θα δω μια οργανωμένη προσπάθεια που θα θέτει τις βάσεις για ηλεκτρονική διακυβέρνηση και διαβούλευση, την παροχή εξ αποστάσεως υπηρεσιών στους πολίτες, τη διαφάνεια, κλπ.

Προς στιγμήν η  μόνη δημοτική ιστοσελίδα που δείχνει  ότι οι άνθρωποι που την έστησαν  κάτι έχουν στο νου τους από διαδίκτυο και ηλεκτρονική διακυβέρνηση είναι αυτή του Δήμου Κηρέα. Διαβάζω μάλιστα και για άλλες σχετικές πρωτοβουλίες της συγκεκριμένης δημοτικής αρχής όπως το ασύρματο δωρεάν δίκτυο κλπ. Όλα αυτά καλά και άγια, όμως αυτή ακριβώς η πρωτοπορία του Δήμου Κηρέως επιφορτίζει τους διαχειριστές  της ιστοσελίδας του με την ευθύνη να λειτουργούν ως πρότυπα για τις σχετικές εξελίξεις στην περιοχή.

Η ανακοίνωση, λοιπόν, του Δημάρχου κ. Ενωτιάδη με ημερομηνία 11.1.2010, που δημοσιεύεται στην δημοτική ιστοσελίδα και απαντάει σε αιτιάσεις του επικεφαλής της αντιπολίτευσης, δεν αποτελεί καλό παράδειγμα. Δεν υπεισέρχομαι στην ουσία της ανακοίνωσης. Μπορεί ο κ. Δήμαρχος να έχει δίκιο σε αυτά που υποστηρίζει, όμως ο (δημόσιος) χώρος της δημοτικής ιστοσελίδας δεν πρέπει να είναι ο χώρος αντιπαράθεσης των διεκδικητών της δημαρχίας. Και κυρίως δεν μπορεί να περιλαμβάνει ανακοινώσεις που ξεκινούν με τη φράση «Χρειάζεται μεγάλο πολιτικό θράσος, περίσσευμα αλαζονείας και αρκετή έπαρση για να πιστεύεις ότι…». Στη δημοτική ιστοσελίδα θα απευθυνθεί για πληροφόρηση και ο ψηφοφόρος του αντιπάλου και δεν είναι δεοντολογικό να βρει σχόλια (δίκαια ή άδικα) εναντίον του υποψηφίου που υποστηρίζει. Η δημοτική ιστοσελίδα δεν είναι ο χώρος που οι δημοτικές παρατάξεις αντιμάχονται. Γι’ αυτό θα μπορούσαν να δημιουργηθούν σχετικά ιστολόγια ή φόρα* που θα φιλοξενούν τις απόψεις της κάθε παράταξης και θα μπορούσαν να συνδέονται με την επίσημη ιστοσελίδα αλλά όχι να ανήκουν σε αυτή.

Αν οι επίσημες δημοτικές  ιστοσελίδες μετατραπούν σε πεδίο  αντιπαράθεσης θα χάσουν το σκοπό  για τον οποίο δημιουργήθηκαν (ενημέρωση και εξ αποστάσεων εξυπηρέτηση των πολιτών). Ελπίζω ότι ο κ. Δήμαρχος θα δει το ζήτημα με την ευαισθησία που χρειάζεται, θα διαγράψει τη σχετική ανακοίνωση (άλλωστε υπάρχει σε όλες τις τοπικές εφημερίδες και τα ιστολόγια) και δε θα μπει στον πειρασμό να ξαναδημοσιεύσει στο μέλλον ανάλογες ανακοινώσεις στην δημοτική ιστοσελίδα όσο δίκιο και αν έχει.

Δημήτρης Θ. Κλωτσοτύρας 
εκπ/κός Π.Ε.  
17.01.2010
 

* Πληθυντικός του φόρουμ, δηλαδή μιας ιστοσελίδας που υποστηρίζει δημόσιες συζητήσεις σε διάφορα θέματα όπως οι σελίδες δημόσιας διαβούλευσης που εγκαινίασε πρόσφατα η κυβέρνηση.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ