Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η πανάκεια για τη σωστή διαχείριση.


Του Π  Β
 

Με ιδιαίτερη προσοχή παρακολουθώ όπως και πολύς κόσμος τη νέα πολιτική σκηνή με την αναβαθμισμένη πολιτική ζωή του τόπου μας. Από τις 25 Γενάρη πέρασαν τρεις βδομάδες και η αίσθηση του καινούργιου είναι κοινός τόπος. Ξεκινώντας από γραβάτες και όρκους φτάσαμε αισίως στη κόντρα με τους βαρβάτους εταίρους και στην εθνική περηφάνια των συγκεντρώσεων από το Σύνταγμα ως το Λευκό Πύργο και από τη Μαδρίτη ως την Ιστιαία.
Ένας κόσμος που μετά τους αγανακτισμένους ξανασηκώθηκε από τον καναπέ του, όχι για να διαμαρτυρηθεί αλλά για να συμπαρασταθεί στη νέα ελληνική κυβέρνηση και με τη
παρουσία του να της δώσει τη λαϊκή υποστήριξη, για το μεγάλο ΟΧΙ απέναντι στους εκβιαστές.
Πολλοί στις κουβέντες μας λέμε ότι αν είχαμε σαν κράτος σταθεί έτσι και τότε, οι συμφορές θα ήταν πολύ λιγότερες κι ο δρόμος διαφορετικός. Αν και αν, όμως φτάνουμε στο «αν η γιαγιά είχε μουστάκι  τότε θα ήταν ο …παππούς μας» και αυτό δεν βγάζει πουθενά. Ήδη ο κόμπος έφτασε πολλές φορές στο χτένι, τα μαλλιά μας χάθηκαν από το μαλλιοτράβηγμα και το αποτέλεσμα εξακολουθεί να υπάρχει γύρω μας: Άνεργοι, φτωχοί, μετανάστες.
Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο των δημοσκόπων , ότι το 80% του κόσμου συμπαραστέκεται στη πολιτική της κυβέρνησης , άσχετα με το ότι ψήφισε κάτι διαφορετικό πριν από λίγες μέρες. Και εδώ δεν υπάρχει αν. Υπάρχει  ηθικό και πολιτικό δίδαγμα. Υπάρχει η ανάγκη μαζί με τη βεβαιότητα.
Το χρέος, τη διαχείριση του αρρωστημένου κράτους και τα μνημόνια τα αναθέσαμε σε μια σειρά κυβερνήσεις του ελληνικού κατεστημένου. Κυβερνήσεις που με 40% έπαιρναν το 60% των εδρών ή γενικά κυβερνήσεις μειοψηφιών που έπαιρναν τη πλειοψηφία με την καλπονόθευση της ενισχυμένης αναλογικής. Όρος παράταιρος και αντιδημοκρατικός. Στο όνομα της σταθερής κυβέρνησης, η εμπιστοσύνη του εκλογικού νόμου που έφτιαχνε η ίδια κυβέρνηση για τον εαυτό της, προσέφερε στους εναλλασσόμενους, όλο το χώρο για να μας γδύνουν, να μας εξαπατούν και να έχουν το ακαταλόγιστο νομικά για τις πράξεις τους.
Μέχρι που ο νόμος γύρισε μπούμερανγκ και έφερε το ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία. Με 36,5 % το 50% των εδρών στη νέα βουλή. Τι να κάνει να πει όχι; Έτσι λίγο ΑΝΕΛ ή σε λίγο κάποιος άλλος, θα πορευτεί στη διακυβέρνησή του με μια αναντίστοιχη κυβερνητική πλειοψηφία. Αναγκαστικά όμως με τη συναίνεση του ενός χρειαζούμενου βουλευτή που του λείπει από κάποιο άλλο κόμμα, μέχρι να του φύγουν ή  να του έλθουν άλλοι στη συνέχιση αυτής της τετραετίας. Για συμφωνίες από θέματα σχετικά με τα μνημόνια, ως το νόμο για τα χαρτιά υγείας.
Αν η αναλογικότητα του εκλογικού σώματος εκφραζόταν και στη βουλή των προηγούμενων εκλογών, τότε η δυσκολία της διακυβέρνησης με αλαζονεία θα ήταν μεγαλύτερη. Η μάσα θα είχε διαρκή έλεγχο, οι αποφάσεις θα έβγαιναν με ουσιαστικότερη συζήτηση και όχι με σωρηδόν προεδρικά διατάγματα του ενός. Η κατάλυση της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας στην Ελλάδα ήταν προϊόν πρώτα από όλα   του εκλογικού νόμου, των «σταθερών» κυβερνήσεων.
Τον ίδιο εκλογικό νόμο τον «αντιλαμβανόμαστε» ήδη και στους Δήμους μας. Η δεύτερη Κυριακή αναθέτει υπέρμετρα στους πρώτους τη διακυβέρνηση καταποντίζοντας και εξαφανίζοντας το λόγο των μειοψηφιών. Κι αυτό σαν αποτέλεσμα ανάλογου καλπονοθευτικού νόμου.
Οι κοινωνία της Ελλάδας , όσο και η κοινωνία του χωριού μας χρειάζονται συναίνεση. Η αναλογικότητα της αντιπροσώπευσης , φέρνει αναγκαστικά και την αναγκαιότητα της συζήτησης και της διερεύνησης του κοινού τόπου. Φέρνει αναγκαστικά την κουβέντα σαν μέσο επίλυσης διαφωνιών και τη κοινωνική ομοψυχία σαν αποτέλεσμα μιας συμμετοχικής δημοκρατίας.
Οι συγκεντρώσεις στις πλατείες στηρίζουν ή αποδοκιμάζουν τις αποφάσεις. Όμως η αντιπροσωπευτικότητα των αποφάσεων τις κάνει πραγματικά ισχυρές.
Η πανάκεια για την Νέα Ελληνική Δημοκρατία πρέπει να ξεκινήσει από την απλή αναλογική σαν εκλογικό σύστημα. Μαζί με την υποχρέωση για εκλογές αναγκαστικά ανά τετραετία για να μη αποτελούν δικαιολογία στην έλλειψη σημαντικών συμφωνιών. Αυτή την επιλογή μπορεί να τη κάνει μόνο μια ηθική ελληνική κυβέρνηση. Ας πούμε σαν τη σημερινή.
Αυτό μου έλλειψε στις προγραμματικές δηλώσεις, επειδή δεν τονίστηκε, όσο εγώ θα ήθελα.
Ας περιμένουμε λίγο ακόμα…


Δημοσιεύθηκε στις 14-2-2015 στον Παλμό της Βόρειας Εύβοιας

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - αν...

υποβολή δηλώσεων για το Εθνικό Κτηματολόγιο.

Ενημερώνουμε τους πολίτες του Δήμου μας, ότι στις 21/01/2019 ξεκίνησε η υποβολή δηλώσεων για το Εθνικό Κτηματολόγιο. Οι δηλώσεις θα κατατίθενται στο Γραφείο Κτηματογράφησης Ευβοίας (ΚΤ5-14), που βρίσκεται στη Λεωφ. Αθηνών 24Β, Χαλκίδα. Τηλέφωνο επικοινωνίας: 22210 37398 Ηλεκτρονική διεύθυνση: gr.kt.evia@gmail.com. Ωράριο λειτουργίας: Κάθε ημέρα (εκτός Σαββάτου & Κυριακής) από 08:30 έως 16:30 Κάθε Τετάρτη από 08:30 μέχρι 20:30 Για την υποβοήθηση των πολιτών, στο Δήμο μας λειτουργεί γραφείο ενημέρωσης της μονάδας

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ...