Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Χθες ήταν νωρίς. Αύριο θα είναι αργά. ΤΩΡΑ είναι η ώρα...


Τα φύλλα από τα δέντρα μας εμποδίζουν να βγούμε στους δρόμους.
Του Αντώνη Σκούρα
Όλο και πιο πολύ, τελευταία, οι Έλληνες, κάθε ιδεολογικής απόχρωσης,
επαναλαμβάνουν με περισπούδαστο ύφος « Το φθινόπωρο ο κόσμος θα
εξεγερθεί..»
Όπως όμως, μας έμαθε ο Αλαίν Μπαντιού και όπως μας διδάσκει η ιστορία (γιατί
ποιος τον χέζει το Μπαντιού) υπάρχει διαφορά στο γεγονός και το συμβάν. Το
συμβάν δεν προαναγγέλλεται.

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου ήταν ένα συμβάν. Ο εορτασμός της
εξέγερσης του Πολυτεχνείου είναι ένα γεγονός.
Μου φαίνεται εξαιρετικά απίθανο οι Έλληνες πριν την επανάσταση του
21 να κουβεντιάζουν και να λένε « Α! δε πάει άλλο με τους Τούρκους… κατά το
Μάρτη ο λαός θα ξεσηκωθεί…»
Είναι προφανές ότι οι εξεγέρσεις δεν είναι ούτε ραντεβού για καφέ ούτε
Μουντιάλ για να καθορίζουμε την ημερομηνία έναρξης. Επομένως η όποια
πρόβλεψη είναι γελοία και εντελώς έξω από κάθε λογική.
Όμως; Από πού προκύπτει αυτή η πανθομολογούμενη προφητεία;
Αν το έλεγαν οι αριστεροί, θα επρόκειτο για μια απλή προβολή των
επιθυμιών και των προσδοκιών. Επειδή ονειρεύονται (ονειρευόμαστε) τη σπίθα
που θα βάλει φωτιά στο λιβάδι. Και έχουν (έχουμε) μια τεράστια προσμονή
για τη μεγάλη νύχτα που ο λαός θα βγει στους δρόμους με σημαίες που θα
γράφουν «Σοσιαλισμός ή Θάνατος».
Αλλά δεν πρόκειται περί αυτού. Την προφητεία αυτή την εκφέρουν και την
επαναλαμβάνουν περισσότερο άνθρωποι που ελάχιστη σχέση έχουν με την ζερβή
πλευρά του πολιτεύματος.
Το πιθανότερο είναι το φθινόπωρο να μη γίνει τίποτα. (η μάλλον τίποτα
περισσότερο από αυτό που γίνεται σήμερα) αλλά με μια διαφορά. Τα μέτρα θα
έχουν περάσει όλα. Οι «από πάνω» θα έχουν κερδίσει χρόνο και θα έχουν την
άνεση να προωθήσουν τον κατακερματισμό των «από κάτω». Όπου όλοι θα
είναι εναντίων όλων και κανείς απέναντι από το μπλοκ εξουσίας. Οι ξενοδόχοι
εναντίων των ναυτεργατών, οι έμποροι εναντίων των αγροτών, οι ταξιτζήδες
εναντίων των καφετζήδων, οι ΟΤΕτζήδες εναντίων των καθηγητών, οι ξυλουργοί
εναντίων των εφοριακών, οι συνταξιούχοι εναντίων των μανάβηδων, οι δάσκαλοι
εναντίων των σερβιτόρων κι οι ποιητές εναντίων της σήψης. Μόνο οι αναρχικοί θα
εξακολουθούν να τα έχουν με τους μπάτσους, ως μία ένδειξη ότι αυτός ο τόπος
έχει και παραδόσεις και δεν θα τα κάνουμε όλα ίσωμα γιατί μας προέκυψα ξαφνικά
μια κρίση.
Στο μεταξύ οι τύποι που μας έχουν κατσικωθεί στο σβέρκο (και δεν
αναφέρομαι μόνο στη κυβέρνηση) μπορούν να κάνουν και κανένα λίφτινγκ
για να μας παρουσιάσουν το παλιό ως καινοτόμο και το ίδιο ως άλλο. Με
σαφέστατες αναλύσεις του στυλ «τέρμα στο χθες εμπρός για το αύριο» και «όχι
στο παρελθόν ναι στο μέλλον», και όπου «χθες» και «παρελθόν» θα είναι οι
παρωχημένες αντιλήψεις, να θέλουμε να πάρουμε σύνταξη, να πληρωνόμαστε
όταν δουλεύουμε, τα νοσοκομεία να έχουν γιατρούς και τα σχολεία δασκάλους.
Ισχυρίζομαι λοιπόν ότι, η άποψη αυτή είναι υποβολιμαία και αποσκοπεί
στη μετάθεση σε μέλλοντα χρόνο των σημερινών καθηκόντων μας. Είναι
σαν να σου λένε «άσε ρε αδερφέ.. μη κουράζεσαι τώρα και σπαταλάς και
δυνάμεις. Το φθινόπωρο που θα γίνουμε πολλοί». Λες και περιμένουμε να βγει ο
μούστος πρώτα. Τα σταφύλια της οργής πρέπει να ωριμάσουν φέτος νωρίτερα.
Και το σημαντικότερο όλων είναι, ότι είμαστε πεπεισμένοι πως πρόκειται για
μια προσωπική εκτίμηση- πρόβλεψη και όχι για μια έξυπνα διαχειριζόμενη ιδέα.
Είναι φανερό ότι οι υδραυλικοί της σκέψης έχουν κάνει καλή δουλειά. Τα χρήματα
στη διαφημιστική εταιρία και τα σεμινάρια στους μεγαλοδημοσιογράφους έπιασαν
τόπο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - αν...

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο...

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ...