Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Θαλάσσια ταξί μια αναξιοποίητη πηγή ανάπτυξης για την Εύβοια - Η άδεια τους στοιχίζει μόνο 30 Ευρώ





Με την έγκριση του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τον Τουρισμό  οι περισσότερες παραλιακές περιοχές της Εύβοιας χαρακτηρίζονται σαν περιοχές με περιθώρια ανάπτυξης μαζικού ή εναλλακτικών μορφών τουρισμού».   Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες τόσο με την κοντινή Στερεά Ελλάδα, όσο και με τις τουριστικά αναπτυγμένες Μαγνησία (Πήλιο) και Βόρειες Σποράδες  μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο στην  αξιοποίηση του τουριστικού δυναμικού της Ευβοιας. 

Για παράδειγμα, η Σκιάθος είναι χαρακτηρισμένη στο χωροταξικό σχέδιο σαν τουριστικά αναπτυγμένη περιοχή (Α) και μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην ανάπτυξη  της γειτονικής Βόρειας Εύβοιας.  Το αεροδρόμιο της Σκιάθου είναι σε απόσταση 11 ναυτικών μιλίων (ή 20 οδικά χλμ) από τα Ελληνικά και 20 ναυτικών μιλίων (ή 36 οδικά χλμ)  από το Δήμο Κηρέως  (λιγότερο από 30 λεπτά με ταχύπλοα σκάφη) θα μπορούσε να χρησιμεύσει για την ευκολότερη προσέλευση τουριστών. Ο αερολιμένας Ελευθέριος Βενιζέλος στα Σπάτα απέχει 150 χλμ από την Βόρεια Εύβοια.

Καλύτερες θαλάσσιες μεταφορές μπορούν να φέρουν κοντύτερα τις βόρειες με τις νότιες πόλεις και παραλίες  της Εύβοιας και να δώσουν γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στις πολυπληθείς  όμορφες αλλά δυσπρόσιτες οδικώς  παραλίες της. Για παράδειγμα η οδική απόσταση  μεταξύ Μαντουδίου και Κύμης είναι  140 χλμ ενώ δια θαλάσσης η απόσταση  είναι 36 ναυτικά μίλια ( 66 οδικά χλμ).  Η Λίμνη απέχει μόλις 12 ναυτικά μίλια (22 χλμ) από την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας (Τραγανα) και 41 ναυτικά μίλια από την Χαλκίδα.

Δυστυχώς όμως, οι ανεπαρκείς λιμενικές υποδομές της νήσου, όπως και η ασταθής και εποχιακή ζήτηση για ταχτικά δρομολόγια, έχουν περιορίσει  την δυνατότητα για θαλάσσιες μεταφορές σε ολιγοστές διαδρομές.  Ίσως οι τοπικές κοινωνίες θα πρέπει να αναζητήσουν απο μόνες τους άλλες πιο ευέλικτες λύσεις οπως τα ταξί για να διασφαλίσουν  τις ζωτικές για τις οικονομίες τους θαλάσσιες συγκοινωνίες. 

Είναι εντυπωσιακό σε ένα νομό με τόσες ευκαιρίες για εκτέλεση κοντινών θαλάσσιων διαδρομών να είναι σχεδόν ανύπαρκτα τα  θαλάσσια ταξί όταν μάλιστα το κόστος και οι διαδικασίες έκδοσης άδειας λειτουργίας είναι τόσο απλά. 

Σύμφωνα με την ΥΑ 3131.2/22/97 ΦΕΚ 795 Β’ 3/9/1997  θαλάσσιο ταξί μπορεί να θεωρηθεί οποιοδήποτε σκάφος πάνω από 6 μέτρα, το οποίο αναπτύσσει ταχύτητα μεγαλύτερη από 20 κόμβους και έχει χωρητικότητα πάνω από 5 άτομα (μπορεί να μεταφέρει μέχρι 8 επιβάτες). Η άδεια χορηγείται από την τοπική Λιμενική Αρχή και κοστίζει τριάντα (30) ευρώ (10.000 δραχμές). Οι τιμές των κομίστρων ανά μίλι,  σημαίας,  κλπ. καθορίζονται ελεύθερα.
   

Εκτός από τους ιδιώτες και τα νομικά πρόσωπα έχουν την δυνατότητα λειτουργίας θαλάσσιων ταξί. Οι δημοτικές επιχειρήσεις του νομού θα μπορούσαν να αναπληρώσουν πιθανά κενά επιχειρηματικότητας από ιδιώτες σε αυτο το τομέα. Οι μικρής όκλίμακας θαλάσσιες μεταφορές όπως τα ταξί είναι μια πηγή ανάπτυξης. Μια πηγή ανάπτυξηςς που σε πολλά μέρη αδικαιολόγητα είναι στα «προσεχώς», και «εν αναμονή» μιας αβέβαιας βελτίωσης κάποιων λιμενικών εγκαταστάσεων ή έγκρισης ακτοπλοϊκών δρομολογίων. Το άρθρο 83 του ν. 3463/2006(ΦΕΚ Α 114/2006), επιτρέπει στους δήμους να ασκούν συγκοινωνιακό έργο, εφόσον το έργο αυτό δεν εξυπηρετείται από υφιστάμενη γραμμή.

Οι δημοτικές αρχές πρέπει να αναγνωρίσουν και να αξιοποιήσουν το δυναμικό των  θαλάσσιων ταξί τόσο για την ευκολότερη προσέλκυση νέων επισκεπτών και την ελκυστικότητα του τουριστικού προϊόντος όσο και την αποτελεσματικότερη κάλυψη των τοπικών αναγκών μεταφοράς.  Με  το χαμηλό επενδυτικό κόστος τους,  τα θαλάσσια ταξί αν συνδυαστούν με λογικά κόμιστρα  μπορούν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και νέα δυναμική στην τουριστική ανάπτυξη της Εύβοιας.

 
Στο χάρτη του ειδικού χωροταξικού πλαισίου, η Εύβοια περιστοιχίζεται από δυο αναπτυγμένα κέντρα θαλασσίου τουρισμού  το Λαύριο που έχει στην ακτίνα επιρροής του το Νότιο Ευβοϊκό και την Σκιάθο που  έχει στην ακτίνα επιρροής της την  Βόρεια Εύβοια και Σκύρο (μπλέ κυκλοι στο χάρτη).   Τα κέντρα αυτά  διαθέτουν σύγχρονες υποδομες φιλοξενίας, εστίασης και ψυχαγωγίας και θα μπορουσαν να δώσουν ώθηση στο τοπικο τουρισμό με  την βελτίωση της αυτόνομης θαλάσσιας πρόσβασης.


Λεπτομέρειες για την έκδοση άδειας θαλάσσιου ταξί [Αριθ. 16 ΓΚΛ(ΦΕΚ Β΄795/1997)]
http://www.yen.gr/php/download_xitem.php?xitem=27267/ya_fek795_97.pdf

 

 

--------------------------------

ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ


Προθμειακές συνδέσεις της Εύβοιας


Στύρα -Αγία Μαρίνα, (45' )- ( 159.572 επιβάτες και  56.360 αυτοκίνητα το 2008) .


Αιδηψός – Αρκίτσα (40')   (347.697 επιβάτες και  129.059 αυτοκίνητα το 2008)


Αγιοκάμπος
-Γλύφα (30') , (207.836 επιβάτες και  74.951 αυτοκίνητα το 2008)


Ωρωπος - Ερέτρια (30'),  ( 233.559  επιβάτες και 112.276 αυτοκίνητα το 2008)

 

Επιβατηγά και οχηματαγωγά


ΡΑΦΗΝΑ- ΚΑΡΥΣΤΟΣ (ΕΥΒΟΙΑ)-ΜΑΡΜΑΡΙ (ΕΥΒΟΙΑ) (KARISTOS FERRIES-ΜΙLILIS LINES)

ΚΥΜΗ - ΣΚΥΡΟΣ   4 δρ/ εβδ  (
Επιδοτούμενη από το ΥΕΝ  πλην του διαστήματος 15/06-13/09) 

  
 ΣΚΥΡΟΣ
- ΚΥΜΗ ΑΛΛΟΝΗΣΟΣ- ΣΚΟΠΕΛΟΣ 2 φορες την εβδομάδα το καλοκαιρι (Τριτη και Πεμπτη) http://www.sne.gr/files/dromologia.doc


Κύμη - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος κάθε Τρίτη

Κύμη - Βόρειες  Σποράδες   κάθε  Πέμπτη 

 

Βόλος - Βόρειες Σποράδες - Κύμη   

 

Σύλλογος Περιβάλλον και Πολιτισμός του Δήμου Κηρέως kireas.org

http://kireas.org/smf/index.php?topic=485.0



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ