Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εν όψει της νέας χάραξης του δρόμου προς Β. Εύβοια...

του Δημήτρη Θεμ. Κλωτσοτύρα, εκπαιδευτικού

Απ' ότι ακούγεται, σύντομα θα υπάρξει η τελική πρόταση για τη νέα
χάραξη του δρόμου που θα ενώνει την Κεντρική και τη Βόρεια Εύβοια. Και
απ' ότι, επίσης ακούγεται, τα πράγματα έχουν τεθεί σε ρεαλιστικότερη,
σε σχέση με το παρελθόν, βάση: βελτίωση υφιστάμενης οδού σε συνδυασμό
με δημιουργία σήραγγας. Εν όψει λοιπόν του νέου δρόμου καταθέτω
κάποιες σκέψεις ελπίζοντας να φανούν χρήσιμες.

Όποιος, αυτές τις ανοιξιάτικες μέρες, ταξίδεψε στο δρόμο
Μαντούδι-Χαλκίδα δεν θα μπορούσε να μην θαυμάσει την ομορφιά του
τοπίου που, με την ποικιλία των χρωμάτων και της βλάστησης, σε ηρεμεί
και σε γεμίζει αισιοδοξία. Επίσης, οι μοτοσικλετιστές που συναντάς
συχνά στον Άγιο να ταξιδεύουν κατά ομάδες απολαμβάνοντας τις κλειστές
στροφές, θυμίζουν ότι ο δρόμος που για μας τους Βορειοευβοιώτες είναι
ένα «πρόβλημα», είναι ταυτόχρονα και ένας πολύ ενδιαφέρων ταξιδιωτικός
προορισμός.

Θα ήταν λάθος, λοιπόν, αν ο νέος δρόμος σχεδιαστεί απλά ως ταχύτερη
δίοδος που θα εξυπηρετεί τους κατοίκους και όχι ως φορέας αξιοποίησης
και ανάπτυξης της περιοχής. Θα ήταν λάθος επίσης να παραμεληθεί και να
υποβαθμιστεί ο ρόλος που μπορεί να παίξει ο παλιός δρόμος. Προχωρώντας
σε πιο συγκεκριμένες προτάσεις θα αναφέρω κινήσεις που θα πρέπει να
αποφευχθούν και άλλες που πρέπει να προωθηθούν, ώστε η διευκόλυνση των
κατοίκων να συνδυαστεί με την ποιοτική αναβάθμιση των υποδομών.

Τι θα ήταν καλό να αποφύγουμε:

1. Να καταστραφεί ή αλλοιωθεί κάποιο από τα τμήματα της φύσης που
ξεχωρίζουν για την ομορφιά τους. Για παράδειγμα, δεν μπορώ να φανταστώ
ένα νέο δρόμο που θα αλλοιώσει περαιτέρω το τοπίο στο Δερβένι ή/και
την παραποτάμια διαδρομή μέχρι το Μαντούδι.
2. Να δημιουργήσουμε σοβαρά προβλήματα στα άγρια ζώα της περιοχής,
περνώντας μέσα από χώρους σημαντικούς για την επιβίωσή τους χωρίς να
λάβουμε μέτρα προστασίας τους.
3. Να δημιουργήσουμε νέες εστίες σκουπιδιών και υπαίθριες τουαλέτες.
4. Να απομονώσουμε το νέο δρόμο από τον παλιό μέσω προβληματικών
προσβάσεων (επικίνδυνες/τριτοκοσμικές διασταυρώσεις, έλλειψη
κατάλληλης σήμανσης, κλπ).

Τι θα ήταν καλό να προωθήσουμε:

1. Να αναδείξουμε την ομορφιά της περιοχής με την επιλογή, κατά το
δυνατόν, κατάλληλης χάραξης και δημιουργία χώρων ξεκούρασης. Σε
μια-δυο θέσεις με πανοραμική θέα ή/και τρεχούμενο νερό να
δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης με βασικές υποδομές για την
ξεκούραση/χαλάρωση των ταξιδιωτών και την εναπόθεση των απορριμμάτων
τους.
2. Να προωθήσουμε (σε συνεργασία με τη Νομαρχία, το Δήμο Μεσσαπίων
και ιδιώτες) πρωτοβουλίες αξιοποίησης του υφιστάμενου δρόμου. Για
παράδειγμα: αγώνες αυτοκινήτου ή ανάπτυξη ήπιων αγροτουριστικών
επενδύσεων κατά μήκος του.
3. Να δημιουργήσουμε ένα Κέντρο Πληροφοριών (Information Center)
πάνω στο νέο δρόμο, κάπου στην αρχή της Β. Εύβοιας (στο Προκόπι ή λίγο
πριν). Το κέντρο αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει ενημερωτικά
περίπτερα όλων των δήμων της Β. Εύβοιας, έντυπο υλικό τουριστικού
ενδιαφέροντος, βιβλία και άλλα έντυπα για τη Β. Εύβοια, αναμνηστικά
από την περιοχή, περίπτερα με τοπικά προϊόντα, ένα μικρό εκθεσιακό
χώρο που θεματικά θα μπορούσε να παρουσιάζει στοιχεία της ιστορίας και
του πολιτισμού της περιοχής, κλπ. Με καλό σχεδιασμό και διαχείριση ένα
τέτοιο κέντρο θα μπορούσε να ήταν και αντικειμενικά κερδοφόρο, πέραν
του υποκειμενικού οφέλους που θα είχαμε από την εμφάνισή μας ως καλά
οργανωμένου προορισμού.

Κλείνω με την ελπίδα ότι οι παραπάνω ή παραπλήσιες σκέψεις έχουν
ήδη γίνει από τους υπεύθυνους του έργου και τους τοπικούς άρχοντες και
ότι η πολύχρονη αναμονή δεν θα οδηγήσει στη λογική «δρόμος να 'ναι κι
ό,τι να 'ναι».

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,