Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΛΙΜΝΗΣ

Βρισκόμαστε στην καρδιά της θερινής περιόδου και η οικονομική κρίση
έχει αρχίσει να γίνεται ιδιαίτερα αισθητή σε όλα τα τουριστικά
επαγγέλματα στην Βόρεια Εύβοια. Ο κύριος λόγος είναι ότι το 95% των
επισκεπτών της Βόρειας Εύβοιας είναι ημεδαποί οι οποίοι αντιμετωπίζουν
σημαντικότατα οικονομικά προβλήματα και φυσικά αφήνουν τις διακοπές σε
δεύτερη μοίρα. Ήρθε η ώρα να συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να
ενισχύσουμε το <<τουριστικό προϊόν/value for money>> να γίνουμε πιο
ανταγωνιστικοί και να μην εφησυχαζόμαστε. Πως όμως θα γίνει εφικτό ,
τι λύσεις υπάρχουν;

Καταρχήν, πρέπει τις ομορφιές που διαθέτουμε να τις προστατέψουμε και
να τις αναδείξουμε , μια από αυτές τις ομορφιές είναι αδιαμφισβήτητα
η κωμόπολη της Λίμνης. Η Λίμνη λόγω της αμφιθεατρικότητας της, των
αμέτρητων νεοκλασικών αρχοντικών και του νησιωτικού οικιστικού
χαρακτήρα της, είναι ο ομορφότερος και ο πιο γραφικός οικισμός της
Εύβοιας και ένας από τους ομορφότερους ολόκληρης της Ελλάδας,.
Επιπροσθέτως, η Λίμνη φημίζεται για την προκυμαία της με τα γραφικά
μαγαζάκια, για τα δαιδαλώδη λευκά σοκάκια, αλλά και για τα παραδοσιακά
πολύχρωμα σπίτια με τις κεραμοσκεπές. Παράδοξο είναι, γιατί αυτός ο
οικισμός που ουσιαστικά είναι παραδοσιακός και τηρεί όλες τις
προδιαγραφές δεν γίνεται και επίσημα <<παραδοσιακός οικισμός>> ώστε
να προστατευτεί να διατηρηθεί και να αποτελέσει πόλο έλξης για
ολόκληρη την Εύβοια.
Παρακάτω σας αναφέρω μερικά οφέλη από τον χαρακτηρισμό της Λίμνης ως
<<παραδοσιακό οικισμό>>:
- Προστασία και διατήρηση αναλλοίωτου του πολιτιστικού και νησιωτικού
του χαρακτήρα.
- Βελτίωση της αισθητικής του σε όλα τα επίπεδα.
- Διατήρηση του ιδιαίτερου ιστορικού, λαογραφικού, πολεοδομικού, και
αρχιτεκτονικού χαρακτήρα.
- Αύξηση κύρους για τον δήμο και του τοπικού αισθήματος των κατοίκων.
- Αύξηση της αξίας όλων των ακινήτων.
- Αύξηση του τουριστικού ρεύματος από εσωτερικό και εξωτερικό, διότι
το τουριστικό <<πακέτο>> γίνεται πιο ελκυστικό, πιο ποιοτικό και κατ΄
επέκταση πιο ανταγωνιστικό, συνδυάζοντας παραδοσιακούς οικισμούς,
όμορφες παραλίες, πλούσια βλάστηση, χαμηλό κόστος διαμονής,
(αρχαιολογικό μουσείο στο προσεχές μέλλον) καθώς και εύκολη πρόσβαση
από Αθήνα μέσω Χαλκίδας/Αρκίτσας και από εξωτερικό μέσω του νέου Α/Δ
Νέας Αγχιάλου.
- Τέλος, δυνατότητα χρηματοδότησης/επιδότησης μέσω ΥΠΕΘΟ (Πρόγραμμα
Δημοσίων Επενδύσεων), ΕΤΠΑ (Ειδικό Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης) και
ΕΠΤΑ (Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης) για μελέτες και
εργασίες επισκευής - αποκατάστασης κτιρίων μέσα στον παραδοσιακό
οικισμό.
Δυστυχώς εμάς τους Έλληνες δεν μας αρέσει να κινούμαστε υπό νόμους
και περιορισμούς. Σίγουρα όμως κανείς δεν διαφωνεί με το ότι η παραλία
της Λίμνης ομόρφυνε με την αντικατάσταση των ακαλαίσθητων τεντών και
των κάθε λογής αυτοσχέδιων κατασκευών σκίασης από απλές ομπρέλες,
κάνοντας ορατή την θάλασσα από οποιοδήποτε σημείο του παραλιακού
δρόμου. Φανταστείτε επίσης, πόσο ομορφότερη θα γινόταν η παραλία εάν
οι ομπρέλες είχαν το ίδιο χρώμα και τις ίδιες διαστάσεις ή ακόμη εάν
σε κάποια σημεία του παραλιακού δρόμου γινόταν πεζοδρόμηση με
παράλληλη πλακόστρωση (π.χ. το τμήμα από την Εθνική Τράπεζα έως το
Προσκοπείο). Σημειωτέων, εάν η Λίμνη ήταν παραδοσιακός οικισμός δεν
θα είχε κτιστεί το Λύκειο Λίμνης στο σημείο που βρίσκεται σήμερα
καταστρέφοντας, από αισθητικής πλευράς όλη την νότια πλευρά της
κωμόπολης.
Σε περίπτωση που έχουμε θετική εξέλιξη και η Λίμνη αποφασισθεί να
χαρακτηριστεί <<παραδοσιακός οικισμός >>, κάποιοι ίσως αναρωτηθούν
για τις προδιαγραφές και τους όρους δόμησης σπιτιών δρόμων και
καταστημάτων. Προσωπικά πιστεύω ότι το γεωγραφικό ανάγλυφο της
περιοχής (χλωρίδα/ πανίδα) το κλίμα, η αρχιτεκτονική και τα
πολιτισμικά χαρακτηριστικά της Βόρειας Εύβοιας είναι παρόμοια με αυτά
των Σποράδων, οι οποίες ήδη έχουν 3 παραδοσιακούς οικισμούς (Σκιάθου,
Σκοπέλου, Αλοννήσου). Έτσι, λοιπόν αντιγράφοντας τις προδιαγραφές
δόμησης σε αυτά τα νησιά μπορούμε κάνοντας κάποιες μικρές προσθήκες να
δημιουργήσουμε τους όρους για τον παραδοσιακό οικισμό της Λίμνης, με
ιδιαίτερη έμφαση στον νησιωτικό της χαρακτήρα .
Παναγιώτης Πετράκος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - αν...

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο...

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ...