Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ& ΒΙΩΣΙΜΗ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ





Τοπική ανάπτυξη δεν είναι μόνο η αύξηση η μεγένθυση κάποιων οικονομικών  συντελεστών. (όπως το εισόδημα) πόσο δε περισσότερο η αύξηση οικονομικών πόρων μιας μειοψηφίας της τοπικής κοινωνίας. Τοπική ανάπτυξη είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής του συνόλου των κατοίκων, η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.Εχει δηλαδή κοινωνικό χαρακτήρα, ικανοποιεί κοινωνικές ανάγκες και αφορά κοινωνικές δράσεις μέσα από συλλογικούς φορείς. Συνεταιρισμοί, Ενώσεις, με κερδοσκοπικού χαρακτήρα ενώσεις. Η κοινωνική δράση έρχεται να καλύψει την απουσία του ιδιωτικού τομέα, την αδυναμία του κράτους να παρέμβει. Είναι βασικό να γίνει αντιληπτό ότι η οικονομία του τόπου μας πρέπει να ενισχύσει και την τοπική μας κοινωνία. Προυπόθεση αναγκαία λοιπόν αποτελεί η απασχόληση και μέσα από αυτή η ενίσχυση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (μακροχρόνια άνεργοι, γυναίκες, νέοι στην αγορά εργασίας). Χρειάζεται μια σταθερή παραγωγική βάση η οποία να αξιοποιεί τα τοπικά προιόντα.  Η περιοχή μας για πολλούς λόγους μπορεί να θεωρηθεί ως μη ευνοημένη.  Τα τοπικά προιόντα τα οποία παράγει και διαθέτει (ή αυτά που πρέπει να παραχθούν) είναι αναγκαίο να έχουν κοινωνική και οικονομική ταυτότητα ώστε να ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα προιόντα της αγοράς.

Φυσικά και πρέπει να είναι εφάμιλλα σε ποιότητα και σε τιμές. Επιμένουμε στα τοπικά προιόντα γιατί απλά η προστιθεμένη αξία είναι αυτή που μένει στον τόπο, ως προστιθέμενη αξία ορίζεται η αξία (η διαφορά τιμής) που προκύπτει από το κύκλωμα παραγωγής - διακίνησης. Τα τοπικά προιόντα είναι δεμένα με τον πολιτισμό της περιοχής μας. Μπορεί η τιμή τους να μην είναι ανταγωνιστική ως προς τα άλλα προιόντα της αγοράς  για ευνόητους λόγους , μα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι την διαφορά αυτή της τιμής δεν την καρπώνεται ένας ατομικά αλλά ένα σύνολο ατόμων και κατά συνέπεια η εισοδηματική τους ενίσχυση ενισχύει τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που αναφέραμε και αυξάνει την κοινωνική συνοχή. Η ύπαρξη του τουριστικού τομέα λοιπόν είναι βασική παράμετρος για την διακίνηση τους και την διαφήμιση τους. Δυστυχώς όμως η κοντόθωρη στρατηγική που υιοθετούν όσοι ιδιώτες ενεργοποιούνται στον τουρισμό δεν ευνοεί κάτι τέτοιο λόγω του τοπικού ανταγωνισμού τους και λόγω της έλλειψης συνεργασίας και συνεννόησης  των οικονομιών και κοινωνικών φορέων του τόπου μας. Από την άλλη βέβαια υπάρχει η απουσία κοινωνικής δράσης (η όπου υπάρχει δεν έχει εκμεταλλευτεί  και  δεν έχει διαφημιστεί σωστά) .Οι τοπικοί πόροι πρέπει να αξιοποιηθούν συλλογικά και όχι μόνο ατομικά.

Πρέπει να γίνει κατανοητό χωρίς δομές στήριξης της τοπικής οικονομίας , χωρίς ακόμα και την αλλαγή καταναλωτικών συνηθειών η όποια προσπάθεια θα είναι αναποτελεσματική και αποτυχημένη. Αυτή είναι η στρατηγική της τοπικής ανάπτυξης.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΕΡΒΟΣ <sub199243@gmail.com>

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ