Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΤΟΝΟΜΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ (ΑΣΚ) ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΥΣ Ο.Τ.Α.

ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

Τώρα που η διεθνής οικονομική-καπιταλιστική κρίση βρίσκεται στο
απόγειο της, τώρα που οι κυβερνήσεις ΠΑ.ΣΟ.Κ. και Ν.Δ. κατάντησαν τη
χώρα μας έρμαιο των <<αγορών>>, τώρα που δεν υπάρχει, όπως οι ίδιοι
ισχυρίζονται, <<σάλιο>> για μισθούς, συντάξεις και κοινωνικές παροχές,
τώρα η Κυβέρνηση επιλέγει να προωθήσει με συνοπτικές διαδικασίες το
σχέδιο <<Καλλικράτης>>.
Ο στόχος της διοικητικής μεταρρύθμισης που προωθείται, αποβλέπει στην
εφαρμογή της κορυφαίας επιδίωξης του κεφαλαίου που είναι το <<λιγότερο
κράτος>>.
Είναι όπως ακριβώς στο κείμενο αναφέρεται ότι <<η εξοικονόμηση πόρων>> ή
με άλλα λόγια, η συμπίεση των κοινωνικών δαπανών με ταυτόχρονη μείωση
του εργατικού κόστους. Αυτή άλλωστε την πολιτική υπαγορεύουν οι
Βρυξέλλες και εφαρμόζουν χρόνια τώρα οι ελληνικές κυβερνήσεις.
Η συνένωση των δήμων που από 1.034 περιορίζονται δραστικά και με βίαιο
τρόπο σε 370 πράγματι θα οδηγήσει σε <<ισχυρούς>> Δήμους. Σε συνθήκες
όμως ακραίου νεοφιλελευθερισμού, που οι κοινωνικές παροχές
ιδιωτικοποιούνται, που το κράτος <<πετά>> στους Ο.Τ.Α. τα κοινωνικά του
<<βαρίδια>>.οι πολίτες θα έχουν είτε άνισες υπηρεσίες μεταξύ τους είτε
ανταποδοτικές, μεταφέροντας το κόστος στις πλάτες τους.
Η μεταφορά ,όμως αρμοδιοτήτων δεν θα συνοδευτεί από ανάλογους
κρατικούς πόρους αφού το κράτος είναι υπερχρεωμένο. Έτσι θα κληθούν οι
πολίτες να πληρώσουν το κόστος και ένας <<ισχυρός συγκεντρωτικός>> Δήμος
θα μπορεί ευκολότερα να επιβάλει φόρους και τέλη και να γενικεύσει το
καθεστώς ανταποδοτικότητας στο σύνολο των προσφερόμενων υπηρεσιών προς
τους δημότες.
Ο μεγάλος Δήμος θα μπορεί πιο εύκολα να εκχωρεί αρμοδιότητες στους
ιδιώτες, ιδιαίτερα στο φιλέτο των απορριμμάτων, της ανακύκλωσης, και
της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων αφού θα είναι πιο απρόσωπος και
πιο απόμακρος από τους πολίτες άρα δυσκολότερα θα ελέγχεται από τους
δημότες.
Όσον αφορά τον ισχυρισμό ότι με τον Καλλικράτη διευρύνεται η
δημοκρατία και η αποκέντρωση η αλήθεια είναι διαφορετική.
Στη πραγματικότητα έχουμε την αναπαραγωγή αυτού του ίδιου
συγκεντρωτικού κράτους και του αντιδημοκρατικού δημαρχοκεντρικού
μοντέλου σε μια ανώτερη και πιο εξελιγμένη μορφή. Για αυτό το λόγο η
κυβέρνηση βάζει πάνω απ' την αιρετή περιφέρεια τη γενική κρατική
διοίκηση, ως τοποτηρητή του κράτους.
Αντί της απλής αναλογικής, παραμένει η υπερενισχυμένη με τη παράταξη
της πλειοψηφίας να παίρνει στη χειρότερη περίπτωση τα 3/5 των εδρών
εξοβελίζοντας ουσιαστικά τις δυνάμεις της αντιπολίτευσης. Αντί λοιπόν
η εξουσία να πάει προς τα κάτω, πιο κοντά στον πολίτη, απομακρύνεται
όλο και περισσότερο. Δημιουργούνται έτσι εξουσίες, αντίστοιχες της
κεντρικής, χωρίς λαϊκό έλεγχο, για να μπορούν να ασκούν καλλίτερα
αντιλαϊκές και αντικοινωνικές πολιτικές.
Οι σχεδιαζόμενες αλλαγές μέσα από τις γενικολογίες και τα μεγάλα λόγια
κρύβουν σκιές σχετικά με τους εργαζόμενους.
Τι θα γίνει λόγου χάρη με τις μετακινήσεις των εργαζομένων, ιδιαίτερα
σε περιοχές μακρινές με τη συγχώνευση υπηρεσιών;
Τι θα γίνει με τους εργαζόμενους των Δημοτικών Επιχειρήσεων και γενικά
με την εξαγγελθείσα μείωση του αριθμού των Δημοτικών Νομικών Προσώπων;
Η αντίθεσή μας λοιπόν στο σχέδιο <<Καλλικράτης>> δεν σημαίνει ότι
υπερασπίζουμε τη σημερινή διοικητική δομή, η οποία είναι
γραφειοκρατική, υπηρετεί τα μεγάλα συμφέροντα και όπου σε επίπεδο
πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης υπάρχουν αντιστάσεις, στραγγαλίζονται απ'
το θεσμικό-αντιδημοκρατικό πλαίσιο, τις περιορισμένες αρμοδιότητες και
τους ελάχιστους πόρους.
Το ερώτημα λοιπόν δεν είναι μόνο αν είναι μικρός ή μεγάλος Δήμος.
Αν ήταν έτσι οι μεγάλοι Δήμοι δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα.
Επομένως τα προβλήματα κυρίως είναι τι αρμοδιότητες και πόρους
διαθέτουν, ποιο το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους, ποια η δυνατότητα
παρέμβασης του λαϊκού παράγοντα και ποια η σχέση της και με ποια
κρατική εξουσία. Κοντολογίς είτε μικροί είτε μεγάλοι Ο.Τ.Α. το
πρόβλημα είναι ποια πολιτική καλούνται να υλοποιήσουν.
Το σχέδιο λοιπόν <<Καλλικράτης>> σε συνδυασμό και με το ετοιμαζόμενο
εκλογικό σύστημα στοχεύει στην παγίωση του δικομματισμού και στην
τοπική αυτοδιοίκηση, στον εξοβελισμό της Αριστεράς και όποιων
διαφορετικών φωνών μπορεί να υπάρχουν σε επίπεδο τοπικής κοινωνίας.
Οι αναγκαίες συνενώσεις πρέπει να γίνονται με τη θέληση των πολιτών,
με τη θεσμοθέτηση κινήτρων και με την αναβάθμιση των προσφερόμενων
υπηρεσιών, με την ενίσχυση διαδημοτικών συνεργασιών και δημιουργία
υπηρεσιών που να μπορούν να ασκούν και οι μικροί Δήμοι και οι
Κοινότητες όλες τους τις αρμοδιότητες.
Η εκλογή όλων των οργάνων και όλων των βαθμίδων της τοπικής
αυτοδιοίκησης να γίνεται με το σύστημα της απλής αναλογικής και να
ενισχυθεί αποφασιστικά ο ρόλος των συλλογικών οργάνων αντί της
συγκέντρωσης υπερεξουσιών στα πρόσωπα των Δημάρχων - αντιδημάρχων που
μετατρέπονται πλέον σε τοπάρχες αφού θα διορίζονται από το δήμαρχο.
Όσον αφορά τις περιφέρειες, το πρόβλημα δεν είναι μόνο αιρετή ή όχι,
αλλά αρμοδιότητες, πόροι και σχέση με την κεντρική εξουσία, γιατί οι
νομαρχίες αποτελούν παράδειγμα προς αποφυγήν.
Οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να αντισταθούν μαζί με
τους πολίτες στη βίαιη συνένωση των Δήμων, στην ισοπέδωση κάθε τοπικής
ιδιομορφίας και παράδοσης και στην παράδοσή τους στα μεγάλα
συμφέροντα. Να υπερασπίσουν τα δικαιώματά τους από την κατάργηση ή τη
συγκόλληση των υπηρεσιών.
Για το λόγο αυτό η πλειοψηφία της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. αντί να ταυτίζεται με
την κυβέρνηση σχετικά με την αναγκαιότητα του σχεδίου <<Καλλικράτης>>,
πρέπει να αποκαλύψει την ουσία που κρύβεται στις πίσω σελίδες και να
οργανώσει των αγώνα των εργαζομένων για να μην περάσουν.


Φλεβάρης 2010 Α.Σ.Κ.-.Ο.Τ.Α

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ