Σε κατάσταση εγκατάλειψης βρίσκεται το οδικό δίκτυο του Ν.
Εύβοιας. Οι κατολισθήσεις και οι καθιζήσεις του οδοστρώματος και των
πρανών μετά από κάθε κακοκαιρία αποτελούν μόνιμο φαινόμενο και σε
συνδυασμό με την κακή κατάσταση του οδοστρώματος καθιστούν την Εύβοια
πρώτη σε τροχαία ατυχήματα σε όλη την Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της
εθνικής στατιστική υπηρεσίας.
Πιο συγκεκριμένα πρώτος σε επίπεδο επικινδυνότητας έρχεται ο οδικός
άξονας Χαλκίδα - Στροφυλιά - Ιστιαία, που ενώνει τη Βόρεια Εύβοια με
τη Χαλκίδα και καθημερινά περνούν χιλιάδες αυτοκίνητα. Ιδιαίτερης
επικινδυνότητας είναι η τοποθεσία Δερβένι όπου πρόσφατα υπήρξαν πολύ
σοβαρές κατολισθήσεις, με αποτέλεσμα η Εύβοια να κοπεί στα δύο. Σοβαρά
προβλήματα εντοπίζονται στο δρόμο Αιδηψός - Λίμνη, σχεδόν μετά από
κάθε κακοκαιρία γίνεται αδύνατη η πρόσβαση, εξαιτίας κατολισθήσεων και
καθιζήσεων.
Σε αντίστοιχη κατάσταση βρίσκεται και το οδικό δίκτυο της Νότιας
Εύβοιας, κυρίως στις περιοχές Κύμης και Καρυστίας όπου οι
κατολισθήσεις είναι πολύ συχνό φαινόμενο. Στην ευρύτερη περιοχής της
Καρυστίας που βρίσκονται οι δήμοι Καρύστου, Μαρμαρίου και Στυραίων τα
προβλήματα είναι έντονα και συχνά. Πιο συγκεκριμένα έντονα
κατολισθητικά φαινόμενα εντοπίζονται στην Κάρυστο στο χωριό Καλλιάνοι
και στα Στύρα. Παράλληλα το οδικό δίκτυο της περιοχής είναι
απαρχαιωμένο με αποτέλεσμα η πρόσβαση στα χωριά να είναι δυσχερής και
επικίνδυνη.
Ίδια κατάσταση επικρατεί και στην περιοχή της Κύμης (παραλιακός
δρόμος Πλατάνας - Στόμιο) και του Αλιβερίου.
Τα παραπάνω είναι μόνο κάποια απ' τα πιο σοβαρά προβλήματα που
εντοπίζονται. Παρόμοια κατάσταση επικρατεί σε όλο το οδικό δίκτυο του
Νομού Εύβοιας.
Όλα αυτά τα χρόνια, παρά τις αντιδράσεις και τις πιέσεις που
υπάρχουν από τους κατοίκους και φορείς του νομού, οι κυβερνήσεις του
ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ αρκούνται στο να <<μπαλώνουν>> τα διάφορα προβλήματα
χωρίς να παίρνουν ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση τους.
Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί:
* Σε τι ενέργειες θα προβούν ώστε να γίνουν οι κατάλληλες μελέτες
και να παρθούν άμεσα ουσιαστικά μέτρα για προστασία από τις
κατολισθήσεις.
* Σκοπεύουν να προχωρήσουν στη δημιουργία νέου, σύγχρονου,
ασφαλούς οδικού δικτύου Χαλκίδας - Βόρειας Εύβοιας και Χαλκίδας -
Νότιας Εύβοιας.
* Να αποπερατωθεί το γρηγορότερο δυνατό και να παραδοθεί στην
κυκλοφορία ο δρόμος που θα συνδέει το Αλιβέρι με την Κάρυστο.
* Να αρχίσει η κατασκευή νέου δρόμου Χαλκίδας - Αλιβερίου και
Αλιβερίου Κύμης.
* Τι γίνεται με τις παρακάμψεις προς Βορρά της Ν. Αρτάκης και προς
Νότο του Βασιλικού, Αμαρύνθου και Αλιβερίου;
* Τι σκοπεύουν να κάνουν με την οδική σύνδεση των χωριών του Κάβο
Ντόρο στη Νότια Καρυστία που εξαιτίας της κακής κατάστασης των δρόμων
βρίσκονται σε διαρκή απομόνωση;
Οι βουλευτές
Γιώργος Μαρίνος
Γιάννης Γκιόκας
Γιώργος Μαυρίκος