Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑΣ


Π. Πετράκος 
ΠΡΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Κε Υφυπουργέ!
Με αφορμή την απάντησή σας στον Βουλευτή Εύβοιας της ΝΔ Σίμο Κεδίκογλου, σχετικά με το οδικό δίκτυο του Νομού Εύβοιας (παράκαμψη Χαλκίδας ως τα Ψαχνά και βελτίωση του τμήματος Ψαχνά-Μαντούδι-Λίμνη ) θα σας παρουσιάσω τον συλλογισμό μου, ως προς το οδικό δίκτυο της Βόρειας Εύβοιας.
Η Βόρεια Εύβοια σήμερα λόγο της γεωφυσική της δομή παρουσιάζει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μοναδικά στον Ελλαδικό χώρο, μιας και ενώ αποτελεί μέρος ενός νησιού, το οποίο ενώνεται οδικώς με την ηπειρωτική Ελλάδα , λόγου του μεγάλου ορεινού  όγκου και του άσχημου οδικού
δικτύου, είναι ουσιαστικά αποκομένη, από την έδρα του νομού  Χαλκίδα  και την υπόλοιπη Ελλάδα. Αυτό το φαινόμενο δημιουργεί πολλά προβλήματα για τους κατοίκους της Βόρειας Εύβοιας καθώς και πολλά παράδοξα, όπως το ότι για να επισκεφθεί κάποιος την Ιστιαία Ευβοίας από την Αθήνα, δηλαδή ένα μέρος γειτονικού νομού της Αττικής, απαιτουνται 4 ώρες ενω σε αντίστοιχο χρόνο θα μπορούσε να φθάσει στην Λάρισα ή στο Καρπενήσι.  Επίσης, ενίοτε επείγοντα ιατρικά περιστατικά παραπέπονται στον Βόλο ή στην Λαμία (μέσω θαλάσσης) και όχι στην Χαλκίδα.
Επιπλέον, Κε Υφυπουργέ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα τελευταία χρόνια κανείς δεν αναφέρεται  στην διάνοιξη του παραλιακού δρόμου Λίμνης  μέσα από το Όρος Κανδήλι, ένα έργο το οποίο είχε εξαγκελθεί από πολλές κυβερνήσεις στο παρελθόν και οι πρώτες σκέψεις για την κατασκευή του παρουσιάστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 70 ( για το συγκεκριμένο έργο ξοδεύτηκαν αρκετά χρήματα για εκπόνηση μελετών). Ο λαός της Βόρειας Εύβοιας έχει αποδεχτεί την εγκατάλειψη αυτού του μεγαλου έργου που του είχαν υποσχεθεί στο παρελθόν, γιατί έχει συνείδηση, ευαισθησία  και υπευθυνότητα ενώ μπορεί να  καταλάβει, ότι τις εποχές που ζούμε η διάνειξη ενός τέτοιου δρόμου, από το Ορος Καντήλι, με πολλα χιλιόμετρα σήραγγας, θα είχε ένα τεράστιο κόστος. Από την άλλη όμως  δεν μπορεί να αποδεχτεί ότι θα συνεχίζει να διασχίζει και για τα επόμενα χρόνια. αυτόν τον θανατηφόρο  και χρονοβόρο δρόμο (Ψαχνά-Μαντούδι-Στροφιλιά), στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα, την στιγμή  που η αρχική του χάραξη έγινε στις αρχές του 20 ου αιώνα και εξακολουθεί να υφίσταται.
Στις παραπάνω φωτογραφίες παρατηρούμε πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη για την βελτίωση του βόρειου οδικού άξονα
Παρακάτω αναφέρω μερικές από τις θετικές συνέπεις που θα είχαν η βελτίωση του δρόμου Ψαχνά- Προκόπι-Λίμνη  με την δημιουργία σήραγγας στην περιοχή του Αγιου και η διάνοιξη  περιφερειακού δρόμου από Χαλκίδα προς Ψαχνά, έξω από  Αρτάκη και Καστέλα:
-       σημαντική μείωση του χρόνου, διότι αποφεύγονται ,η διέλευση μέσα από την Αρτάκη, o δρόμοs που ενώνει τα Ψαχνά με την Χαλκίδα, ο οποίος τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα λόγω των πολυκαταστημάτων, καθώς και το κομμάτι του Άγιου το οποίο είναι το χειρότερο από άποψης στροφών και καθυστέρησης λόγω παρουσίας φορτηγών.
-         μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, τόσο στο τμήμα Στροφιλιά – Ψαχνά, αποφεύγοντας τον υψομετρικό όγκο του Άγιου ( δημιουργία σήραγγας),  όσο και μέσα στην Ν. Αρτάκη, αφού πλέον ο δρόμος θα είναι περιφερειακός. Επιπρόσθετα δεν πρέπει να μας αφήνει αδιάφορους ότι η Εύβοια  βρίσκεται στις πρώτες θέσεις πανελλαδικά στον κατάλογο των τροχαίων.
-         μείωση της πιθανότητας αποκλεισμού κατά τους χειμερινούς μήνες λόγω χιονοπτώσεων διότι θα αποφευχθεί το χειρότερο κομμάτι της διαδρομής (με το μεγαλύτερο υψόμετρο) αυτό του Άγιου.

-  ευκολότερη πρόσβαση στο μοναδικό νοσοκομείο του νομού, εφόσον η ιδέα για κατασκευή νοσοκομείου στην Βόρεια Εύβοια εγκαταλήφθηκε.
- οικονομική και οικιστική  ανάπτυξη καθώς και αύξηση του τουρισμού και των θέσεων εργασίας.
-       απόλαυση μιας μοναδικής  διαδρομής μέσα από την καταπράσινη ορεινή Εύβοια.
-         και τέλος η δημιουργία ενός ξεκούραστου, ασφαλή και σύντομου δρόμου προς την Χαλκίδα.
Η αποπεράτωση των παραπάνω έργων, γίνεται ακόμη πιο επιβεβλημένη αν ληφθεί υπόψιν το πνευμα μείωσης και συγχόνευσης δημόσιων υπηρεσιών όπως σχολείων, εφορειών , νοσοκομείων οπότε και οι μετακινήσεις προς την έδρα του νομού γίνονται πιο απαραίτητες και συχνότερες Από όλα τα παραπάνω μπορούμε να συμπεράνουμε πόσο μεγάλη αξία έχουν αυτά τα δύο έργα για την ανάπτυξη και  την βελτίωση του βιοτικού επίπεδου των κατοίκων της Βόρειας Ευβοιας.
Τέλος θα ήθελα να σας υπενθημίσω ότι σε εκκρεμότητα παραμένει και άλλο ένα σημαντικό έργο στην Βόρεια Εύβοια, ο περιφερειακός Αιδηψού,  ο οποιός ενώ εδώ και τρία χρόνια έχει ολοκληρωθεί κατά το 95%,  ο χρόνος  ολοκλήρωσής  του είναι άγνωστος!!!
Συμπερασματικά κ. Υφυπουργέ το οδικό δίκτυο της Βόρειας Εύβοιας είναι επιηκώς απαράδεκτο, προτείνω λοιπόν  την επίσπευση της ολοκλήρωσης του περιφερειακού δρόμου Χαλκίδος προς τα Ψαχνα καθώς και την έναρξη των εργασιών του Βόρειου Αξονα είτε μέσω του Διευρωπαικού Δίκτύου (ΔΔ), είτε  με την χορήγηση εθνικών πόρων, γιατί ο λαός της Βόρειας Εύβοιας έχει δικαίωμα στην απρόσκοπτη, εύκολη και σε εύλογο χρόνο  επικοινωνία, χειμώνα καλοκαίρι με την έδρα του νομού!!!!!!!!!!
Με Εκτίμηση
Π. Πετράκος
Δημότης Ροβιών
papetrakos@yahoo.gr





Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ