Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΔΗΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑΣ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ

Εξαγγελίες και σχέδια για έργα διαβάζουμε κάθε τρεις και λίγο, αλλά ορισμένες… αξίες στην Ιστιαία παραμένουν σταθερές. Τις αποτελούν όλα εκείνα τα ζητήματα της καθημερινότητας που ταλαιπωρούν τον πολίτη, αλλά η δημοτική αρχή δείχνει να τα έχει διαγράψει από τα… ενδιαφέροντά της. Από τα πιο απλά μέχρι τα πιο δύσκολα, δυστυχώς απουσιάζει η φροντίδα των δημοτικών παραγόντων.
Πιθανολογούμε ότι δεν υπάρχει απλούστερη εργασία από αυτή των διαγραμμίσεων στους δρόμους της πόλης, στα σημεία που ορίζονται ως διαβάσεις πεζών. Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, η πόλη έχει γεμίσει από επισκέπτες, αλλά στους δρόμους οι διαβάσεις δεν υπάρχουν. Πολλές οι διαμαρτυρίες, συνεχείς οι δημόσιες παρεμβάσεις για το αυτονόητο το οποίο φαίνεται πως αγνοούν στο δήμο. Και όπως πάνε τα πράγματα, όυτε φέτος πρόκειται να δούμε.

Αν αγνοήσουμε τις διαβάσεις και πιάσουμε πεζοδρόμιο, τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο δύσκολα. Η πλέον… επιθετική μορφή κατάληψης είναι το παρκάρισμα των αυτοκινήτων πάνω σε αυτά, στο οποίο προσφεύγουν συνήθως οι διαθέτοντες τζιπ και αγροτικά που σκαρφαλώνουν κι εύκολα. Εννοείται βεβαίως ότι θα πρέπει να έρθει κανένας στα χέρια με διάφορους θρασύτατους οδηγούς, αφού η αστυνόμευση είναι είδος υπό εξαφάνιση στους δρόμους.
Υπάρχει όμως και η… νόμιμη κατάληψη, των τραπεζοκαθισμάτων. Τα οποία διά της… επεκτάσεως υποχρεώνουν τους πεζούς (και ειδικά ανθρώπους με καροτσάκια) να κινούνται στη μέση του δρόμου για να μπορέσουν να συνεχίσουν την πορεία τους.
Μεταξύ νομιμότητας και παρανομίας οι καταλήψεις πεζοδρομίων από εμπορεύματα πάσης φύσεως, ακόμη και μηχανήματα. Το αποτέλεσμα για τον πεζό είναι το ίδιο κάθε φορά, αφού το πεζοδρόμιο έχει γίνει εκθετήριο και επέκταση του καταστήματος. Κανένας έλεγχος για όλα αυτά εκτός από περιοδικές εφορμήσεις όταν… λείπουν χρήματα από τα ταμεία του δήμου και γίνονται επιλεκτικά παγανιές χωρίς να λύνεται κανένα πρόβλημα.
Αν βρεις δε και κανένα πεζοδρόμιο ελεύθερο δεν σημαίνει ότι… γλύτωσες το οδόστρωμα. Είναι βέβαιο ότι στην πρώτη διασταύρωση θα βρεις παρκαρισμένο αυτοκίνητο και θα υποχρεωθείς να χαράξεις άλλη διαδρομή για να συνεχίσεις την πορεία σου. Τον τελευταίο καιρό μάλιστα πάνω στα πεζοδρόμια κάνουν την εμφάνισή τους και… ποδήλατα, ειδικά αν τα βρουν και λίγο ευρύχωρα.
Το πεζοδρόμιο στην Ιστιαία είναι πλέον μια παρεξηγημένη έννοια, και το τελευταίο που εξυπηρετεί είναι ο σκοπός του: δηλαδή την ακώλυτη κυκλοφορία των πεζών σε ένα χώρο που ο νόμος θεωρεί ότι είναι δικός τους. Και αυτό γιατί δεν υπάρχει κανονισμός ουσιαστικά για τα πεζοδρόμια, με αποτέλεσμα να ενεργεί ο καθένας όπως τον βολεύει, με τελικό… θύμα τον πεζό. Γιατί δεν υπάρχει ουσιαστικός έλεγχος ακόμη και εκεί που παραβιάζονται οι στοιχειώδεις κανόνες. Γιατί δεν υπάρχουν… οργανώσεις πεζών για να διεκδικήσουν το δικαίωμά τους - και ως εκ τούτου επικρατεί στα πεζοδρόμια η λογική του… πελάτη που ψηφίζει και άρα... δικαιούται να παραβιάζει.
Dimos Istiaias

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ