JIMMYS ΓΙΑ ΤΗ Β.Ε.
Το πανελλαδικό πρωτάθλημα αναβάσεων ξεκινά και φέτος στην Εύβοια (Ριτσώνα Χαλκίδος).
Από τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου μέχρι το βράδυ της Παρασκευής 24 Φεβρουαρίου θα γίνονται δεκτές οι αιτήσεις συμμετοχής για την πρώτη ανάβαση του φετινού πρωταθλήματος, την Ανάβαση Ριτσώνας που θα διεξαχθεί στις 3-4 Μαρτίου. Τον αγώνα διοργανώνει το Αγωνιστικό Τμήμα της
ΕΛΠΑ σε συνεργασία με την Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου (ΑΛΑ).
Δελτίο τύπου: http://www.omae-epa.gr/sites/www.omae-epa.gr/files/dt2_8.pdf
Δήλωση συμμετοχής: www.omae-epa.gr/sites/www.omae-epa.gr/files/dlosi%20simmetohis_0.doc
Ειδικός κανονισμός: http://www.omae-epa.gr/sites/www.omae-epa.gr/files/kanonismos_9.pdf
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΒΑΣΗ ΡΙΤΣΩΝΑΣ
Ήταν Ιούλιος του 1956, όταν για πρώτη φορά οργανώθηκε αγώνας ανάβασης αυτοκινήτων, «εις τμήμα μήκους 4,5 χλμ επί της ασφαλτίνης οδού Χαλκίδος-Θηβών». Νικητής του ήταν ο Αντώνης Κουλεντιανός, που συμμετείχε και στις πρώτες αναβάσεις που έγιναν στη χώρα, τo 1931 στην Πάρνηθα. O αγώνας ήταν ενταγμένος στο «Κύπελλο Ταχύτητας», όπως ονομαζόταν τότε το Πρωτάθλημα, που το 1956 διεξαγόταν επίσης για πρώτη φορά. Παρά την ευρωπαϊκή λάμψη της Πάρνηθας, η Ριτσώνα ήταν εκείνη που καθιερώθηκε στο πέρασμα του χρόνου στη συνείδηση όλων ως η «μητέρα» των αναβάσεων στην Ελλάδα. Στις 21 στροφές της, στα τέλη της δεκαετίας του ’50, αντηχούσαν οι κινητήρες των Jaguar XK 140 και της «γουρούνας» του Πεσμαζόγλου, που πρωταγωνιστούσαν τότε, για να δώσουν αργότερα τη θέση τους στις E-Type της «Εcurie Ερμής» και στη «στρίγκλα» του Τζόνι. Οι αναβάσεις αποχωρίστηκαν οριστικά από τους αγώνες ταχύτητας το 1969, αποκτώντας για πρώτη φορά το δικό τους Πρωτάθλημα.

Και πιο ψηλά από όλα, το Chevron και η Lola του Μάκη Σαλιάρη, μόνιμου πρωταθλητή στους αγώνες του είδους μέχρι το 1986. Στις σημαντικές αλλαγές, η καθιέρωση από το 1983 των 2 σκελών, όπου ως επίσημος χρόνος της ανάβασης θεωρείται το άθροισμά τους.
Η διαδρομή της Ριτσώνας -όπως και οι υπόλοιπες αναβάσεις του πρωταθλήματος- αποδείχτηκε σωτήρια τη δεκαετία του ’80, καθώς με δεδομένο τους παραπαίοντες ή και ανύπαρκτους αγώνες ταχύτητας, έδωσε το κίνητρο για την επιβίωση των εκτός του χώρου των ράλλυ αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Στους πρωταγωνιστές συμπεριλαμβάνονται πλέον μεταξύ άλλων ο Ν. Αγγλούπας, ο «Νίνο» που έδινε ξεχωριστό χρώμα στις αναβάσεις από το 1959, ο Ν. Περατινός, οι Γ. και Τ. Καϊτατζής, ο «Στρατισίνο», ο Α. Κορφιάτης, ο Γ. Παναγιάρης, ο Ε. Αρβανιτάκης, ο Α. Ευσταθίου και άλλοι ξεχωριστοί οδηγοί, που με τις επιδόσεις τους φρόντιζαν να διατηρούν άθικτο το ιδιαίτερο «χρώμα» της Ριτσώνας.
Σε άλλο επίπεδο φυσικά ο Λεωνίδας Κύρκος, που από τον Ιούνιο του 1980 αποτέλεσε με τους χρόνους και τις νίκες του το «φαινόμενο» των ελληνικών αναβάσεων με Opel Manta, Ford Sierra και Εscort WRC χωρίς να πηγαίνουν πίσω και οι υπόλοιποι της οικογένειας, όπως αποδείχθηκε και όταν ανέλαβε τη σκυτάλη ο Λάμπρος.

JIMMYS ΓΙΑ ΤΗ Β.Ε. (οδηγός αγώνων ιστορικού αυτοκινήτου - μέλος Σ.Ι.Σ.Α. - μέλος Evia Off Road Team)