Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οδική ασφάλεια και λιγότερη κατανάλωση



Του κ. Παναγιώτη Γεωργίου Κούβαρη


Η κανονική πίεση στα ελαστικά των αυτοκινήτων προσφέρει, σύμφωνα με ευρωπαϊκές έρευνες, αρκετά μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και σαφώς μεγαλύτερη ασφάλεια. Οι έρευνες επιβεβαίωσαν ότι το ελαστικό, καθώς αποτελεί τον μοναδικό συνδετικό κρίκο μεταξύ του οχήματος και του δρόμου, όταν έχει λανθασμένη πίεση του αέρα μπορεί να έχει δραματικές επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Οι ίδιες έρευνες διαπίστωσαν, επίσης, ότι η σωστή πίεση εξασφαλίζει τη μακροβιότητα του ελαστικού και αποτρέπει τον κίνδυνο μιας πρόωρης φθοράς του.

Έτσι, είναι σημαντικό να ελέγχεται η πίεση των ελαστικών που βάζει τέλος στη σπατάλη του καυσίμου και προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στον οδηγό και στους επιβάτες του οχήματος.
Επειδή υπάρχει, πολλές φορές, σχετική αβλεψία των οδηγών θα εφαρμοστεί από το Νοέμβριο του 2012 Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προβλέπει τον υποχρεωτικό εφοδιασμό των ΙΧ αυτοκινήτων με συστήματα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών. Η αρχή θα γίνει με τα νέα μοντέλα τα οποία θα κυκλοφορήσουν από το Νοέμβριο του 2012 και μετά.
Η προαναφερόμενη Οδηγία δεν αφορά τα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν, ούτε τα οχήματα που έχουν λανσαριστεί ήδη στις αγορές ακόμη και αν ταξινομηθούν από τη συγκεκριμένη ημερομηνία και μετά. Πρόκειται για μια μεταβατική περίοδο, η οποία λήγει το 2014, οπότε θα είναι υποχρεωτικά τα συστήματα για τον έλεγχο της πίεσης των ελαστικών σε κάθε καινούργιο ΙΧ αυτοκίνητο.
Προς το παρόν, οι οδηγοί πρέπει να ελέγχουν μόνοι τους σε τακτά χρονικά διαστήματα την πίεση των ελαστικών σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Το πινακάκι με τις τιμές πίεσης βρίσκεται συνήθως στην εσωτερική πλευρά από το καπάκι του ρεζερβουάρ ή στο κολονάκι της πόρτας.
Επισημαίνεται ότι έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε 11 ευρωπαϊκές χώρες απέδειξαν ότι το 63% των αυτοκινήτων κυκλοφορούν με ελαστικά που έχουν χαμηλότερη πίεση από την κανονική.
Ενδεικτικά αποκαλύφθηκε ότι το 75% των φορτηγών κυκλοφορούν με ελαστικά χαμηλότερης πίεσης από την προβλεπομένη, κοστίζοντας στους ιδιοκτήτες τους πάνω από 1000 ευρώ το χρόνο σε σπατάλη καυσίμου.
Στην Ευρώπη, συνολικά, εξαιτίας αυτής της αμέλειας σπαταλήθηκαν το 2011 περισσότερα από 3,1 εκατομμύρια λίτρα καυσίμου αξίας περίπου 5 δις ευρώ, ενώ το περιβάλλον επιβαρύνθηκε με 7,4 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα.


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ