Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Να σταματήσουμε την ληστρική εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου

Αυτοδιοικητικό κίνημα περιφέρειας Στερεάς
Να σταματήσουμε την ληστρική εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου και την σκανδαλώδη εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων από την Πολιτεία
Η παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας στην εκδήλωση που διοργάνωσαν οι μεταλλωρύχοι της ΕΛΜΙΝ στην Οίτη, θα μπορούσε να εκληφθεί σαν συμβολική κίνηση που τιμά κόσμο της εργασίας και ιδιαίτερα ένα τμήμα του που εργάζεται σκληρά κάτω από δύσκολες και επικίνδυνες συνθήκες. Παρόλα αυτά η ενέργεια αυτή έγινε σε χώρο και σε χρόνο που σχετίζεται άμεσα με τις κλιμακούμενες αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών απέναντι στα αποτελέσματα της διαχρονικής δράσης των μεταλλευτικών εταιριών στην περιοχή. Ιδιαίτερα αφού εν μέσω  κρίσης  που δοκιμάζει σκληρά την πλειοψηφία των πολιτών, οι εταιρείες αναζητούν νέα ώθηση να συνεχίσουν το «έργο» τους.
Ένα «έργο» που για δεκαετίες τώρα δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνείας για τα οφέλη που απέδωσε αφενός στην «εθνική» οικονομία ή στις τοπικές κοινωνίες  και αφετέρου στα ιδιωτικά χαρτοφυλάκια των εταιριών: Η κοινωνική και οικονομική ερημοποίηση στο Μαντούδι, η τοξική μόλυνση στη Λάρυμνα και τη Μεσσαπία, ο Κορινθιακός «χωματερή» των αποβλήτων του εργοστασίου Αλουμίνας, η «ξεκοιλιασμένη» από την εκμετάλλευση βωξίτη Γκιώνα μέσα σε μια φτωχή και υπανάπτυκτη Φωκίδα, η επέκταση της μεταλλευτικής δραστηριότητας και της περιβαλλοντικής καταστροφής στην Οίτη ακόμη και μέσα στον πυρήνα του εθνικού δρυμού είναι μερικά από τα αποτελέσματα μιας διαχρονικής ληστρικής δραστηριότητας. Αυτή η δραστηριότητα μπορεί μεν να «νομιμοποιούνταν» από τις πολιτικές που ταύτιζαν την αξιοποίηση της  Δημόσιας περιουσίας –Ορυκτού πλούτου- με την εξυπηρέτηση αποκλειστικά ιδιωτικών συμφερόντων αλλά δεν είναι ούτε «νόμιμη» ούτε «ηθική» .
Οι εργαζόμενοι που για δεκαετίες «έχτιζαν» με τον ιδρώτα τους τις περιουσίες των μεταλλευτικών επιχειρήσεων, σήμερα δέχονται ένα ιδιότυπο εκβιασμό, μέσα από την αμφισβήτηση του δικαιώματος τους στη δουλειά, για να λειτουργήσουν σαν άλλοθι για τα εγκλήματα που έχουν συντελεστεί, εξυπηρετώντας παρά τη θέληση τους την πολιτική του «διαίρει και βασίλευε» που προωθούν οι εταιρίες σαν αντίβαρο στην αντίδραση των τοπικών κοινωνιών.
Οι τοπικές κινήσεις πολιτών και συλλογικότητες έχουν διανύσει πολύ δρόμο ξεκινώντας από το σπάσιμο της σιωπής που επέβαλλαν οι κυρίαρχοι οικονομικοί και πολιτικοί «τοπάρχες» αλλά και η κεντρική εξουσία, για όσα συνέβαιναν στον τόπο τους. Διεκδίκησαν και διεκδικούν το δικαίωμα να έχουν οι ίδιοι λόγο για τη ζωή και την προκοπή του τόπου τους. Κι υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μπροστά μας..
Σήμερα είναι τόσες οι ανοιχτές πληγές και τα προβλήματα που φωνάζουν «παρών» σ΄ αυτή την άκρη της Ν.Α. Στερεάς, που δεν μπορούμε αλλά και δεν έχουμε το δικαίωμα απέναντι στα παιδιά μας να λέμε ότι «…δεν ξέραμε..»
Αυτό όμως που μπορούμε να πούμε ξεκάθαρα, συντονίζοντας τη φωνή και τη δράση μας  με τις τοπικές κινήσεις και συλλογικότητες  είναι πως…

Όποιος «παίζει»
με τα δάση, τα νερά,  το περιβάλλον, την εργασία, τον τόπο μας
με άλλα λόγια
με τη ΖΩΗ μας,

παίζει «….εν ου παικτοίς…»


Τηλ. επικοινωνίας 6973607585
Αυτοδιοικητικό κίνημα περιφέρειας Στερεάς
με αγώνες και αλληλεγγύη απέναντι στην κρίση




Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ