Σε συνέχεια των πρόσφατων ανακοινώσεων από την κυβέρνηση σχετικά με τη συγχώνευση και κατάργηση εφοριών, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του φοροελεγκτικού μηχανισμού, έχει δημιουργηθεί μεγάλη ανησυχία στους κατοίκους της περιοχής του νέου Δήμου Μαντουδίου – Λίμνης - Αγίας Άννας, με την πρόθεση του Υπουργείου Οικονομικών να καταργήσει τη ΔΟΥ Λίμνης. Η συγκεκριμένη ΔΟΥ εξυπηρετεί μία γεωγραφική περιοχή 650.000 στρεμμάτων, με ένα σημαντικό πληθυσμό Ευβοιοτών, που τα τελευταία χρόνια έχουν πληγεί από τις συνέπειες της αποβιομηχάνισης, της ανεργίας και της έλλειψης προοπτικών εξόδου από την κατάσταση αυτή.
Εάν καταργηθεί η ΔΟΥ Λίμνης, θα αναγκαστεί ο επαγγελματίας και ο φορολογούμενος πολίτης της περιοχής αυτής να διανύει ακόμα μεγαλύτερες αποστάσεις σε σχέση με αυτές που διανύει σήμερα (προς την Ιστιαία ή προς τη Χαλκίδα), που θα επιβαρύνει αυτόν τον πληθυσμό με ακόμα περισσότερα έξοδα και πολύ περισσότερο χρόνο για να διενεργεί τις υποχρεώσεις του με την εφορία. Θα υποχρεωθεί ο φορολογούμενος και επαγγελματίας να διανύει έως και 80 χλμ., οδηγώντας σε ένα επικίνδυνο και απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο για να τηρήσει τις υποχρεώσει του και να ανταπεξέλθει στις φορολογικές του υποχρεώσεις!
Σημειωτέων δε, ότι η περιοχή αυτή ευρίσκεται επιτέλους σε τροχιά ανάπτυξης , μετά την βίαιη εισαγωγή της στην ανεργία, λόγω της αποβιομηχάνισης της δεκαετίας του ’90. Είναι επομένως εύλογο, η πολιτεία, αντί να δυσκολεύει την επιχειρηματική ανάπτυξη και τα φορολογικά έσοδα που προκύπτουν από αυτήν, να διευκολύνει την κατάσταση.
Μάλιστα, σε πρόσφατο δημοσίευμα του τύπου, παρουσιάστηκε πίνακας με συγκεκριμένη αναφορά στις υπό κατάργηση εφορίες, όπου σε αυτές, από την Εύβοια, περιλαμβάνονται οι εφορίες Καρύστου και Λίμνης. Μία τέτοια εξέλιξη έρχεται να επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την ήδη επιβαρυμένη από τις δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις περιοχή και να απαξιώσει ακόμα περισσότερο την όποια προοπτική του επιχειρηματικού κόσμου.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
- Με βάση ποιά κριτήρια προτείνεται η κατάργηση της ΔΟΥ Λίμνης, που εξυπηρετεί ένα ιδιαίτερα οικονομικά επιβαρυμένο πληθυσμό της Εύβοιας και θα επιφέρει σε χιλιάδες συμπολίτες μας επιπλέον ταλαιπωρίες;
- Πώς θα αντιμετωπίσει το Υπουργείο Οικονομικών τις ανάγκες που θα προκύψουν από τις νέες προβλεπόμενες διαδικασίες, με βάση τη νέα δομή του Υπ. Οικονομίας (TAXISNET2 κ.λπ.), πολλές εκ των, απαιτούν την αυτοπρόσωπη παρουσία των φορολογούμενων; Πώς θα εξυπηρετηθούν τα άτομα της ευρείας αυτής περιοχής με τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται;
Ο ερωτών Βουλευτής