Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Συνενώσεις - Ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων για το σχολικό έτος 2011-2012

ΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ
Αγαπητέ κύριε Δήμαρχε,

Δράττομαι της ευκαιρίας να σας συγχαρώ για την εκλογή σας και να σας ευχηθώ καλή δύναμη και επιτυχία στο δύσκολο έργο σας. Ελπίζω σε μια συνεχή και εποικοδομητική συνεργασία σε όλους τους τομείς συναρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με κοινό μας στόχο την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των Σχολείων της χώρας.

Το τελευταίο διάστημα έχει δημιουργηθεί ένα έντονο κλίμα αναφορικά με τις Συνενώσεις – Ιδρύσεις
των Σχολικών Μονάδων. Με την ευκαιρία αυτή, θα ήθελα  να καταστήσω σαφές ότι φιλοσοφία όλων των δράσεων μας είναι το συμφέρον του μαθητή και η ποιότητα της παρεχόμενης Εκπαίδευσης. Θέτοντας ως βάση παιδαγωγικά κριτήρια κατά τη διαδικασία συνενώσεων ιδρύσεων σχολείων, συνυπολογίζουμε την απόσταση, χιλιομετρική και χρονική, το γεωγραφικό ανάγλυφο της κάθε περιοχής, το οδικό δίκτυο και τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν καθ' όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Προφανείς εξαιρέσεις αποτελούν οι απομακρυσμένες, δύσβατες και ακριτικές περιοχές, όπως θα διαπιστώσετε και στη επισυναπτόμενη εγκύκλιο. Προτεραιότητα μας είναι η εφαρμογή των προγραμμάτων σπουδών και των καινοτόμων δράσεων του «Νέου Σχολείου».

Με γνώμονα τις αρχές της αποκέντρωσης και της περιφερειακής ανάπτυξης και σε συνδυασμό με τα δημογραφικά στοιχεία της κάθε περιοχής, η διαδικασία των συνενώσεων – ιδρύσεων σχολείων είναι ιδιαίτερη για κάθε περίπτωση χωριστά. Κάθε περιοχή  που εμφανίζει ικανοποιητικούς δείκτες οικονομικής ανάκαμψης και αυξητική τάση μετοίκησης πληθυσμού, εξετάζεται  με ιδιαίτερη προσοχή. Για την πληρέστερη ενημέρωση σας, σας επισυνάπτουμε τη σχετική εγκύκλιο και προσβλέπουμε στη συμβολή σας. Η γνώμη σας είναι βαρύνουσα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.


                                                                                                Με ιδιαίτερη εκτίμηση,

Εύη Χριστοφιλοπούλου
                                                                                                 Υφυπουργός Παιδείας,
η σχετική εγκύκλιος 

Το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο σχεδιασμού
λειτουργίας των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από το
σχολικό έτος 2011-2012 δρομολογεί μεταβολές με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της
παρεχόμενης εκπαίδευσης, την αξιοποίηση των υποδομών για την εφαρμογή των καινοτόμων
μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές της επικράτειας και τη διευκόλυνση των
εκπαιδευτικών για την παροχή ποιοτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και ειδικότερα τις διατάξεις του άρθρου 4, και 8 του Ν.
1566/1985, όπως ισχύει και του άρθρου 11 παρ. 2 του Ν. 1966/1991 (ΦΕΚ. 147 Α¨), καθώς και
τις σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις (Φ.3/897/97652/Γ1/13.10.2006, Φ.3/898/97657/Γ1 (ΦΕΚ
1507/13-10-2006), ΥΑ68419/Γ2/6.7.2006 (ΦΕΚ. 984 Β΄)) και προκειμένου να διαμορφωθούν και
να υποβληθούν προτάσεις που θα αντιπροσωπεύουν τις πραγματικές ανάγκες κάθε περιοχής,
με τις γεωγραφικές συνθήκες και τις ιδιαιτερότητές τους, δεδομένου μάλιστα ότι οι κτιριακές
υποδομές, οι συντηρήσεις, τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και οι μετακινήσεις των μαθητών
περιέρχονται πλέον στην αρμοδιότητα των νέων Δήμων, είναι αναγκαίο να διαμορφώσετε τις
προϋποθέσεις συνεργασίας με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, τους Προϊσταμένους
Παιδαγωγικής και Επιστημονικής Καθοδήγησης, και τους Σχολικούς Συμβούλους καθώς και
τους λοιπούς εκπαιδευτικούς ή μη φορείς και τους ΟΤΑ.

Για τη διαμόρφωση των προτάσεών σας και τη δημιουργία του Σχολικού Χάρτη της
Περιφέρειάς σας, θα πρέπει να τηρηθούν τα κατωτέρω:
 Τα κριτήρια συνένωσης είναι οι κτιριακές υποδομές-εγκαταστάσεις καθώς και οι
δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών
χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης. Σε κάθε περίπτωση τηρούνται οι
κανονιστικές ρυθμίσεις για το μέγιστο αριθμό μαθητών.
Επιπλέον, εκτιμάται η χιλιομετρική απόσταση για το νέο σχολείο, λαμβάνοντας υπόψη
τη συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, τις επικρατούσες καιρικές
συνθήκες και τη διάρκεια κάλυψης της διαδρομής για την άφιξη στο νέο σχολείο, η
οποία για τις δύσκολες και δυσπρόσιτες περιοχές δε μπορεί να υπερβαίνει τη μισή ώρα
για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και τα ¾ της ώρας για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης.
Η γνώμη των εκπροσώπων των νέων Δήμων θα συντελέσει στη διαμόρφωση της
τελικής πρότασης.
Ιδιαίτερα για τις ορεινές και τις μικρές νησιωτικές περιοχές, στις οποίες οι αποστάσεις,
οι συγκοινωνιακές και οι καιρικές συνθήκες δεν διασφαλίζουν προϋποθέσεις ασφαλούς
μεταφοράς των μαθητών, θα εξετασθεί με τη δέουσα προσοχή κάθε περίπτωση
χωριστά και θα ενταχθεί κατ΄ εξαίρεση σε οργανωτική δομή μικρής σχολικής μονάδας,
βάσει των ιδιαιτεροτήτων, τηρουμένων πάντοτε των παιδαγωγικών κριτηρίων, και μέχρι
να δημιουργηθούν συνθήκες με την κατασκευή δημοτικών έργων.
 Σχολικές Μονάδες που συνενώνονται αποτελούν ενιαία σχολική μονάδα χωρίς
παραρτήματα ή Λυκειακές τάξεις.
 Σε περίπτωση κατάργησης μιας ή περισσοτέρων σχολικών μονάδων, εάν οι συνθήκες
το υπαγορεύουν, ιδρύεται νέα σχολική μονάδα σε περιοχή που συγκεντρώνεται ο
μεγαλύτερος αριθμός μαθητών.
 Σχολικές Μονάδες πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν σε
ενιαίο χώρο ως ξεχωριστές σχολικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας ενοποιούνται σε μία
σχολική μονάδα, τηρουμένων των ως άνω κριτηρίων.
Βασικές παράμετροι που θα πρέπει να συνυπολογισθούν είναι:
 Αντιστοιχία οργανικότητας και λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων σε συνάρτηση
με το μαθητικό δυναμικό και τη δυνατότητα ανάπτυξης και λειτουργίας κάθε σχολικής
μονάδας.
 Η εξέλιξη του μαθητικού δυναμικού την τελευταία 5/ετία, ο ρυθμός μείωσης και ο
προσδοκώμενος αριθμός φοιτώντων μέχρι το 2013.
 Οι εγγραφές των μαθητών στην Α΄ τάξη κάθε τύπου σχολείου (Νηπιαγωγείου,
Δημοτικού, Γυμνασίου κ.λ.π.) λαμβάνοντας επίσης υπόψη και τη φοίτηση αδελφών σε
αντίστοιχα σχολεία.
Τα ανωτέρω ισχύουν και για τις περιπτώσεις ίδρυσης, προαγωγής ή υποβιβασμού Σχολικών
Μονάδων.
Η διαμόρφωση των προτάσεών σας στο στάδιο αυτό αποτελεί κρίσιμο ζήτημα για τη
δημιουργία του Σχολικού Χάρτη της επικράτειας και τη διοικητική αναδιοργάνωση της
εκπαίδευσης στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας. Το Σχολείο είναι ο πυρήνας της
κοινωνικοπολιτισμικής ανάπτυξης με άμεσα και έμμεσα οικονομικά οφέλη που απολαμβάνει η
τοπική κοινωνία αλλά αντανακλώνται και αποδίδονται σε εθνικό επίπεδο.
Είναι αναγκαίο επομένως οι προτάσεις σας να έχουν γνώμονα την ανάπτυξη και ευημερία του
τόπου στον οποίο ο νέος του αύριο θα έχει την ευχέρεια να επιλέξει να δραστηριοποιηθεί και να
διαβιώσει. Υπό αυτό το πρίσμα η εξέταση πρέπει να είναι κατά περίπτωση και όχι κεντρική και
καθολική. Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί σε περιοχές που εμφανίζουν ικανοποιητικούς
δείκτες οικονομικής ανάκαμψης και μετοίκησης πληθυσμού.
Οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λαμβάνοντας υπόψη τα
αναφερόμενα διαμορφώνουν πρόταση για όλες τις σχολικές μονάδες της αρμοδιότητάς τους και
την αποστέλλουν στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση μέχρι 20 Φεβρουαρίου 2011.
΄Ηδη στις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν. 3848/2010 έχει θεσπισθεί η αναγκαιότητα
καταγραφής όλων των λειτουργικών παραμέτρων, που αφορούν στον αριθμό τμημάτων,
μαθητών, εκπαιδευτικών

κατευθύνσεων ή άλλων ενοτήτων κάθε σχολείου, εντός του πρώτου διμήνου κάθε έτους για
τον προσδιορισμό των κενών που θα προκύψουν.
Για το σκοπό αυτό, το Υπουργείο έχει ολοκληρώσει το σχεδιασμό του μηχανογραφικού
συστήματος, στο οποίο έχουν περιληφθεί πεδία για την καταχώριση των αναλυτικών στοιχείων
λειτουργίας των σχολείων, είτε πρόκειται για τις υποδομές τους, είτε για το εκπαιδευτικό ή
μαθητικό δυναμικό, με δυναμική ανάπτυξης και άλλων πεδίων, για τη συγκέντρωση της
απαραίτητης πληροφόρησης για τον τεκμηριωμένο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Μεταξύ των πεδίων που περιλαμβάνονται στο σύστημα αυτό είναι και αυτά που αφορούν στις
προτάσεις για τις αναγκαίες μεταβολές σχολικών μονάδων, σε συνάρτηση με το μαθητικό
δυναμικό και τις συνθήκες λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητη η
κατά προτεραιότητα συγκέντρωση των στοιχείων αυτών, ενόψει και των διαδικασιών των
αποσπάσεων και μεταθέσεων που πραγματοποιούνται κατά το τρέχον σχολικό έτος,
προκειμένου το προσεχές σχολικό έτος να ξεκινήσει με τους ευνοϊκότερους όρους.
Στην κατεύθυνση αυτή, στο μηχανογραφικό σύστημα, έχουν σχεδιασθεί ξεχωριστά πεδία
καταχώρισης για κάθε μορφή μεταβολής (ίδρυση, προαγωγή κ.λ.π.). Για κάθε πεδίο θα
συμπληρώνεται, αντίστοιχο πεδίο, για την αιτιολόγηση της πρότασης με βάση τα παιδαγωγικά
οφέλη για τους μαθητές και για κάθε τύπο σχολείου (Νηπιαγωγείου, Δημοτικού Σχολείου,
Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, Επαγγελματικής Σχολής).
Για διευκόλυνση επεξεργασίας των προτάσεών σας αποστέλλονται σε ηλεκτρονική μορφή τα
σχολεία που ανήκουν στην αρμοδιότητά σας με τις αντίστοιχες φόρμες, οι οποίες αποτελούν
απόσπασμα του μηχανογραφικού συστήματος, όπου θα συμπληρωθούν οι προτάσεις σας. Το
αρχείο θα επιστραφεί συμπληρωμένο στην Κεντρική Υπηρεσία το αργότερο μέχρι 25
Φεβρουαρίου 2011.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν