Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Λ Ι Μ Ν Η : ΕΝΑ ΟΜΟΡΦΟ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ



                                       
            ΦΙΛΙΠΠΟΣ Σ. ΑΥΓΕΡΟΣ

    Την Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου παρακολουθήσαμε στο ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΤΟΥ ΝΙΩΝ, ΛΙΜΝΗ- έτσι το ονομάζουν οι δημιουργοί του-συναυλία βυζαντινής μουσικής που έδωσε η Ελληνική βυζαντινή χορωδία του κ. Λυκούργου Αγγελόπουλου η οποία ήταν

και η πρεμιέρα για το θέατρο"Από Θεού γαρ δει άρχεσθαι".


   Μόλις κατά τις 8 το βράδι διαβήκαμε την εξωτερική είσοδο στο χώρο και προχωρήσαμε…..άρχισε να διαγράφεται μπροστά και δεξιά μας, φωλιασμένο  στην απόληξη του πρανούς ενα  όμορφο έργο τέχνης για τις τέχνες.ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ του κ Αλέξανδρου Παναγιωτόπουλου και της συζύγου κ. Βάνας Ξένου. Το οπτικό μας πεδίο οριοθετούνταν στο περί γραμμά του από τα γουστόζικα φαναράκια(Η ΔΕΗ δεν είχε θέση εκεί) με τα αναμμένα κεριά τοποθετημένα στις γραμμές των τμημάτων που απαρτίζουν το χώρο των καθισμάτων.


     Αρμονικά προσαρμοσμένο στο φυσικό περίγυρο το σώμα του θεάτρου αποτελεί αποκύημα  των συντελεστων  ΄'εμπνευσης, φαντασίας, γνώσης, τέχνης, συνολικής αντίληψης του περιβάλλοντος χώρου,( με σεβασμό σ'  αυτόν) .. με άλλα λόγια είναι δημιούργημα της ι  δ  έ  α  ς  που συνέλαβαν οι οικοδεσπότες..Το παν    η     ι δ έ α , και μετά η  πράξη..

Μεράκι, γούστο , καλαισθησία, λιτότητα ..υπομονή……έδωσαν  μορφή  (=ευ-μορφία) σε ένα άμορφο, ίσως και απωθητικό , συνονθύλευμα υπολειμμάτων από τις προηγούμενες κατασκευές, σκεπασμένες με χώματα και φερτά υλικά . ..Όλα αυτά  με υπομονή, σύστημα και προσοχή, θα έλεγα ,αρχαιολογικής ανασκαφής, ξεκαθάρισαν και έδωσαν τη θέση τους στο καλαίσθητο θεατρικό σύνολο.

    Τα βασικά αρχιτεκτονικά στοιχεία που το συνθέτουν είναι. Η ΣΚΗΝΗ και απέναντι από τη σκηνή  τα καθίσματα(ε  δ  ω  λ  ι  α)  για τους θεατές-ακροατές σε επάλληλες σειρές ως εξης.Αριστερά και δεξιά δυο  ΚΛΙΜΑΚΕΣ  και στο κέντρο οι σειρές των καθισμάτων διαρθρωμένες σε ΔΙΑΖΩΜΑΤΑ.Όλα αυτά σε ευθύγραμμους σχηματισμούς.

     Έτσι στο ΘΕΑΤΡΑΚΙ απέφυγαν επιμελώς να δώσουν τη μορφή, το σχήμα του αρχαίου Θεάτρου με το ημικυκλικό   " κ  ο  ί λ  ο  ν  ", για να διατηρηθεί, προφανώς, το ανάγλυφο του τοπίου χωρίς  αντιαισθητικούς  ,μάλλον αταίριαστους , τονισμούς ή εντυπωσιασμούς και προβολές.

    Ως υλικά χρησιμοποιήθηκαν κατά βάση τα τούβλα ,που μαζεύτηκαν από τις προγούμενες κατασκευές, χωμένα στο έδαφος του ευρύτερου χώρου ή σφηνωμένα σε τοιχία και τα οποία οι δημιουργοί τα αξιοποίησαν με τον καλύτερο τρόπο.

   Το εγχείρημα του κ. Παναγιωτόπουλου παρέπεμψε τη σκέψη μας στο θέατρο του αείμνηστου Ν. Παπακωνσταντίνου, στην κορυφή της ορεινής Σέττας, στη  νότια Εύβοια, ανάμεσα στα έλατα, χωρίς ωστόσο τα δυο θέατρα να έχουν κοινά  κατάσκευαστικά ή μορφικά στοιχεία .

    Σ'αυτόν λοπόν το χώρο , στο υπαίθριο θέατρο, απαλαύσαμε με κρατημένη την ανάσα τις βυζαντινές μελωδίες-θεσπέσια μυσταχωγία- για τις οποίες ευχαριστούμε τη χορωδία του κ.Λυκούργου Αγγελόπουλου και φυσικά τον ίδιο. Ευχαριστούμε επίσης τον κ.Αδάμη, σε ανασύσταση του οποίου ακούσαμε (ο γράφων τουλἀχιστον,για πρώτη φορά) την ακολουθία της Κυριακής των ΑγίωνΠροπατόρων εις τους τρεις παίδας εν καμίνω.

   Τέλος συγχαίρουμε και ευχαριστούμε τους κ.Βάνα Ξένου και Αλέξανδρο Πναγιωτόπουλο των οποίων οφείλω να υπογραμμίσω την προσήνεια, την απλότητα, τη φυσικὀτητα στην παρουσία τους, το ανεπιτήδευτο της επικοινωνίας τους μαζί μας.

     Κλείνοντας νομίζω ότι το σημαντικότερο σημείο της βραδιάς ήταν η εξαγγελία (υπόσχεση)του κ.Αλέξ. Παναγιωτόπουλου  ότι στο θέατρὀ του θα λαβαἰνουν χώρα καλλιτεχνικἐς-πολιτιστικές εκδηλώσεις ποιότητας.. Αυτό και η όλη βραδιά μας έκανε να νιώσουμε ότι το θέατρό του είναι θέατρο της ΛΙΜΝΗΣ.

             Λ ί μ ν η   10 Σεπτεμβρίου 2010     

                                                      ΦΙΛΙΠΠΟΣ Σ. ΑΥΓΕΡΟΣ










Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ